Switch to full style
Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Op zoek naar een boxster ... deel 1 + 2

09 feb 2009 1:03

Afgelopen wekend mijn eerste boxster ervaring gehad .
Een zilveren 2,5 ltr handschakelaar uit ‘97 was het eerste slachtoffer..

Mijn zoektocht is begonnen om het kaf en het koren te scheiden, achteraf hoop ik dat dit een kaf ervaring was …

In de showroom een zilveren uitvoering met het gebruikelijke donker rode interieur.
Voor de motor te starten maar eerst een blokje rondom geworpen.
Voorklep open, even de naadje bekijken of de neus die erop zat de originele was, maar wat een aanfluiting is de binnenbekleding van zo’n ding.. een VW fox is netter afgewerkt ging er door mijn gedachte..
Maar ja…. Porsche wilde een betaalbare auto op de markt brengen volgens een nieuwe filosofie ( 50% Toyota ervaring erin onderbrengen qua concept e.d. ) dus ik wist dat de kwaliteit minder moest zijn dan van mijn laatste 964.
Vervolgens werd de boxster gestart…. Uche.. ik ben een roker maar dit was duidelijk een concurrent van me.
Na het omdraaien van de sleutel bemerkte ik een soort van gebonk onder de bestuurdersstoel wat ik niet kon thuisbrengen .. bij gas geven was het even weg , bij stationair draaien was het er weer.. ?..
Vervolgens het dashboard maar eens bekeken .. okee de toerenteller zit op de juiste plaats, maar die plastik handeltjes die achter dat stuur zaten … !!.. Links onder zwabberde een zwart stukkie plastik voor de boordcomputer, die op het punt stond om af te breken … wat een drama kwaliteit..
Omdat er ook gereden moest worden in de boxster de stoel maar een beetje in positie proberen te krijgen … jammer , naar mijn gevoel niet gelukt..
De proefrit :
Tijdens het rijden weinig zijdelingse steun vond ik , misschien ben ik wel verwend door de 964 en de 944S die ik nu even erbij heb met de turbo stoelen , maar ik had er meer van verwacht. Schakelen ging als een mes door een pakje boter, koppeling greep netjes aan.
Tja , het geluid was wel effe wennen , na een 964 cabrio met cuprohr.. ;-)
Het eerste deel met de kap open gereden , dan mag je wat windgeruis horen vind ik.
Daarna de kap dicht gedaan ..na het dicht klappen van de kap liep de motor vrolijk door zolang ik het knopje maar bleef indrukken ( geen eind switch ofzo ..? )_ En oeps deze vergrendelt niet automatisch, dus die klip in het midden ook maar effe vast gemaakt..
Volgende tegenvaller… met kap dicht niet echt stil… raampjes nog maar eens open en dicht gedaan… mocht ook niet helpen…
Stuurbekrachtiging is een fijn hulpmiddel, maar niet bij 120 km per uur vind ik.. Kreeg het gevoel met een Amerikaan op stap te zijn …

Dus als samenvatting hoop ik dat ik een kaf ervaring gehad heb deze keer.
Mijn volgende proefrit wordt met een 2.7 uit 2000.
Daarna staat er eventueel nog een testrit met een S uit 2000 op het programma.

En wordt het niet beter ??.. dan toch maar eens naar een Z4 gaan kijken
Laatst bijgewerkt door rob op 13 feb 2009 0:01, in totaal 2 keer bewerkt.

09 feb 2009 1:07

Ik zou lekker in die 944 blijven rijden... :wink:

09 feb 2009 1:09

Of gewoon voor een 964 (met Cuprohr :wink: ) gaan. :idea:

09 feb 2009 1:25

barolo schreef:Ik zou lekker in die 944 blijven rijden... :wink:


Nee, daar staan er 3 van op mijn naam... wordt weer eens tijd voor wat anders .. nu een keer wat jongers ..

En by the way .. een 996 koop je ook al voor 25 tegenwoordig.. dus als de boxster zoektocht op niets uitloopt.. 8)

09 feb 2009 1:29

Zal wel een toppertje zijn, een 996 van 25

996

09 feb 2009 8:11

En waarom niet heb jij hem al gezien dan???

09 feb 2009 10:51

@Rob; het is duidelijk dat je een slecht exemplaar van de Boxster gereden hebt; ik herken de genoemde problemen in mijn boxster geen van allen.

Dus veel succes in de 2.7 van 2000! :wink:

09 feb 2009 11:30

rob schreef:
barolo schreef:Ik zou lekker in die 944 blijven rijden... :wink:


Nee, daar staan er 3 van op mijn naam... wordt weer eens tijd voor wat anders .. nu een keer wat jongers ..

En by the way .. een 996 koop je ook al voor 25 tegenwoordig.. dus als de boxster zoektocht op niets uitloopt.. 8)


Waarom niet de 996 , tot en met de voorstoelen exact htzelfde als de Boxster .....ga je indergeval er met kleine 42 % erop vooruit :wink:

09 feb 2009 11:48

Bedoel je kaft of kaf :roll: :roll: :roll: Heeft iets met koren te maken........

09 feb 2009 12:58

Rob,

Ik heb nu al mijn 2e Boxster de eerste uit 1996 2.5 tiptronic staat nu nog te koop, (prima auto) heb ik ingeruild op een 2.7 uit 2005
Ik herken geen van jouw bevindingen, je zal beslist de verkeerde hebben gereden.
Ik weet niet wat je budget is maar er zijn nog vele goede Boxsters te koop die waarschinlijk wel aan jouw eisen voldoen
Voor dat ik de 2005 Boxster heb gekocht, heb ik ook een hele mooie gezien bij Luitink een 2003 met 50.000 km zéér nette auto

Hopelijk volgende keer meer suc6

09 feb 2009 17:36

Rob schreef:En by the way .. een 996 koop je ook al voor 25 tegenwoordig..


Nee, dat zeg je verkeerd: voor 25 heb je negenhonderdzesennegentig 944's tegenwoordig...

09 feb 2009 21:34

Als je bang bent voor Amerikaanse eigenschappen aan een auto moet je zeker NIET kiezen voor een Z4. Maar probeer maar eens. En dan vooral B en C wegen: je neemt een Boxster!! (kun je nog wat mee nemen ook).
Als je meer isolatie van het dak wilt (blijft natuurlijk een cabrio) moet je een model van 2001 of later nemen.
Wil je meer herrie kun je er natuurlijk een ander uitlaatje onder zetten. (of een by-pass).

09 feb 2009 21:45

Ik heb je stukje gelezen en ben inmiddels inbezit van een boxster bj 99 maar herken geen een enkel ding van jou bevindingen! Stoelen zijn uitstekend (ten minste die bij mij).... windgeruis geen probleem! geluid? tja wat ben je gewend.....

09 feb 2009 21:49

Jammer van de ervaring Rob! Ik kan nog als advies geven, te shoppen bij de wat duurdere adressen; wellicht wat overpriced (vraagprijzen althans!), maar kans dat je een prettige testrit kunt maken is dan normaliter groter.
Succes met de 2.7!

11 feb 2009 0:33

Kan jou ervaringen , absoluut niet bevestigen, moet wel een
erg slechte 986 zijn die op je pad is gekomen.

"een tevreden Boxster bezitter"

Deel 2

13 feb 2009 0:07

De volgende op mijn lijstje was een 2,7 ltr uit 2000.
Afspraak gemaakt en deel 2 kon beginnen…Wederom een zilveren uitvoering, alleen deze keer met zwart lederen interieur.

Eerste indruk was een strakke boxster met hardtop, beetje vuil .. maar ach, daar moet je doorheen kijken. Auto wordt ook in de wintermaanden gebruikt, en van dat beste weer is het ook niet geweest de laatste tijd..

Na het instappen een blijde verrassing:
Stoelen die wel goed zaten !!
Geen bengelende stukjes plastik….
Na het starten geen bonkende geluiden… maar een vrolijk snorrende motor ..
En bovendien een anti-roker .. ;-)… ( de auto dan .. )

Verders een net interieur.. hier en daar een chroom accent,
In vergelijking met de 2,5 heeft Porsche met de 2.7 wel een paar detail verbeteringen aangebracht viel mij op..

De proefrit kon beginnen , auto voelde solide aan, zoals een Porsche behoort te zijn .
Even warm draaien in de stad en vervolgens de rijksweg op .
Heb um niet naar de toerenbegrenzer doorgetrokken, maar tot aan de 5000rpm in het 2de en 3de verzet , eigenaar zat er naast …;- )
Een stuurbekrachtiging die gewoon weg was op snelheid… remmen die ook echt vertraagde …

Dus om een lang verhaal iets in te korten … deze gaat op voor een aankoopkeuring ;-)

Iemand nog een optie om deze uit te laten voeren in de regio Rotterdam ??..
Laatst bijgewerkt door rob op 13 feb 2009 22:35, in totaal 1 keer bewerkt.

13 feb 2009 0:08

Zoekfunctie....

13 feb 2009 13:16

V d Gugten in Bodegraven is redelijk in de buurt en staat goed bekend, zelf ook 1x AKK gedaan en naar tevredenheid.

13 feb 2009 19:08

Zo'n zelfde beleving met de proefrit (in jouw geval deel 2) heb ik ook beleeft, en zo hoort een boxster te zijn :D
Eerst lekker warmrijden en dan de weg op... ik ben de grens overgegaan en daar lekker door getrokken om te kijken of de auto nog steeds koersvast was en niet trilde, en overige gekke geluiden!

Ik ben benieuwd naar de AKK! En hoop voor je dat dit DE auto wordt die je zoekt.

14 feb 2009 1:39

Als j last hebt van het windgeruis gewoon een zeintop kopen. Kan je de Boxster ook weer stukken beter gebruiken in de winter en ziet er erg mooi uit.

Succes met de zoektocht of eventuele beeindiging daarvan na de goede testrit :wink:

14 feb 2009 6:58

Ga ook nog eens in de S rijden, is net DAT stukje meer vermogen wat de Boxster tot een ECHTE :wink: Porsche maakt.

17 feb 2009 0:36

Deze week gaat de 2.7 voor de AKK...

19 feb 2009 0:18

rob schreef:Deze week gaat de 2.7 voor de AKK...


Is vanmiddag voor de AKK geweest.

Als eerste de uitleesdoos aangesloten... deze gaf geen foutmeldingen.
Motor loopt ook stationair heel netjes, wilt het nog wel eens aan schorten.
Verders zijn alle aanwezige knopjes gecheckt op de juiste werking, waaronder de airco die het ook doet. Alle aanwezige papieren zijn ook nagelopen.. deze behoren bij de auto. ( op marktplaats zijn b.v. onderhouds boekjes per 10 te koop .. :? )
Verders de brug op, auto is per cm2 nagelopen.
Is een schadevrije auto.
Vervolgens nog even een testrit gedaan.. Met zo'n Boxster is aardig te hoeken, ook op winterbanden met de tc uit...

Verders eigenlijk weinig bijzonders kunnen vinden..... A.s. vrijdag gaat die van eigenaar wisselen... :cheesy:

Vrijdag avond het instructie boekje maar eens goed doornemen, zodat ik ook weet waar de rest van de "verborgen" knopjes zitten e.d.

En de rest van het weekend wordt waarschijnlijk het handboek van de Becker Cascade doornemen, alles met meer dan "3 knopjes" is voor mij een uitdaging :wink:

Enne hoorde ik nog iets over een boxster meet ??.. gezellig met alle kappers :P

19 feb 2009 0:24

Van harte. Worden moeilijke dagen ;-) Waar heb je je AKK gedaan?

19 feb 2009 20:51

rob schreef:
rob schreef:Deze week gaat de 2.7 voor de AKK...


Is vanmiddag voor de AKK geweest.

Enne hoorde ik nog iets over een boxster meet ??.. gezellig met alle kappers :P


Van harte met de nieuwe aanwinst! Alleen jammer dat het aankomend weekend geen mooi weer is om met de kap open te rijden!
Maar je kunt uiteraard wel het hele weekend lekker toeren met het dakje dicht en de kachel op 20 graden :P :P

Een meet??? leuk.... :P :P Alle kappers geknipt en geschoren bij elkaar :twisted: :twisted:
Plaats een reactie