Afgelopen wekend mijn eerste boxster ervaring gehad .
Een zilveren 2,5 ltr handschakelaar uit ‘97 was het eerste slachtoffer..
Mijn zoektocht is begonnen om het kaf en het koren te scheiden, achteraf hoop ik dat dit een kaf ervaring was …
In de showroom een zilveren uitvoering met het gebruikelijke donker rode interieur.
Voor de motor te starten maar eerst een blokje rondom geworpen.
Voorklep open, even de naadje bekijken of de neus die erop zat de originele was, maar wat een aanfluiting is de binnenbekleding van zo’n ding.. een VW fox is netter afgewerkt ging er door mijn gedachte..
Maar ja…. Porsche wilde een betaalbare auto op de markt brengen volgens een nieuwe filosofie ( 50% Toyota ervaring erin onderbrengen qua concept e.d. ) dus ik wist dat de kwaliteit minder moest zijn dan van mijn laatste 964.
Vervolgens werd de boxster gestart…. Uche.. ik ben een roker maar dit was duidelijk een concurrent van me.
Na het omdraaien van de sleutel bemerkte ik een soort van gebonk onder de bestuurdersstoel wat ik niet kon thuisbrengen .. bij gas geven was het even weg , bij stationair draaien was het er weer.. ?..
Vervolgens het dashboard maar eens bekeken .. okee de toerenteller zit op de juiste plaats, maar die plastik handeltjes die achter dat stuur zaten … !!.. Links onder zwabberde een zwart stukkie plastik voor de boordcomputer, die op het punt stond om af te breken … wat een drama kwaliteit..
Omdat er ook gereden moest worden in de boxster de stoel maar een beetje in positie proberen te krijgen … jammer , naar mijn gevoel niet gelukt..
De proefrit :
Tijdens het rijden weinig zijdelingse steun vond ik , misschien ben ik wel verwend door de 964 en de 944S die ik nu even erbij heb met de turbo stoelen , maar ik had er meer van verwacht. Schakelen ging als een mes door een pakje boter, koppeling greep netjes aan.
Tja , het geluid was wel effe wennen , na een 964 cabrio met cuprohr..
Het eerste deel met de kap open gereden , dan mag je wat windgeruis horen vind ik.
Daarna de kap dicht gedaan ..na het dicht klappen van de kap liep de motor vrolijk door zolang ik het knopje maar bleef indrukken ( geen eind switch ofzo ..? )_ En oeps deze vergrendelt niet automatisch, dus die klip in het midden ook maar effe vast gemaakt..
Volgende tegenvaller… met kap dicht niet echt stil… raampjes nog maar eens open en dicht gedaan… mocht ook niet helpen…
Stuurbekrachtiging is een fijn hulpmiddel, maar niet bij 120 km per uur vind ik.. Kreeg het gevoel met een Amerikaan op stap te zijn …
Dus als samenvatting hoop ik dat ik een kaf ervaring gehad heb deze keer.
Mijn volgende proefrit wordt met een 2.7 uit 2000.
Daarna staat er eventueel nog een testrit met een S uit 2000 op het programma.
En wordt het niet beter ??.. dan toch maar eens naar een Z4 gaan kijken
Laatst bijgewerkt door
rob op 13 feb 2009 0:01, in totaal 2 keer bewerkt.