Switch to full style
Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

911 3.0 SC of 3.2 (onderwerp is veranderd)

09 mei 2009 11:19

Ben na jaren eindelijk me serieus aan het oriënteren op de markt om zelf een Porsche te kopen... De jongensdroom gaat in vervulling.

Marktplaats hou ik al weken in de gaten, maar heb het idee dat daar meer handelaren dan liefhebbers op zitten (een enkeling daargelaten... No offense!).

Vandaar dat ik mijn voorkeuren hier eens wil laten horen....

Bij de keuze voor een Porsche hink ik vooral op twee gedachten:

1. Een 911 2.7 of 3.0. Rauw, Spartaans, sportief;
2. Een 911 of 912 uit 1968... Stijlvol, klassiek, mijn eigen bouwjaar.

De kleur maakt me niet zoveel uit... Maar mijn vrouw ( :D ) heeft het liefst een zwarte! Daarnaast zoek ik een zo origineel mogelijk model...

Ik wil de auto gaan gebruiken als dagelijks vervoermiddel... Alhoewel... Ik heb kantoor aan huis, dus zal de auto niet elke dag worden gereden. De prijs doet er niet zoveel toe... Dat wil zeggen; kwaliteit heeft zijn prijs..
Wanneer jullie tips hebben of aanvullingen op mijn beginnerspost... Brandt maar los!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Laatst bijgewerkt door Marc op 25 mei 2009 9:31, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

09 mei 2009 12:11

welkom hier. tja. een swb/<73 als daily driver. kan. zie je niet veel. worden steeds zeldzamer dus duurder.
persoonlijk zou ik kijken naar een goede sc, rauw zat. en niet in zwart :mrgreen:

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

09 mei 2009 12:39

Theo Jansen heeft 'n Porsche 912 Coupe van 1967 staan :arrow: KLIK !

... verder staat er volgens mij niet zoveel dat aan je eisen voldoet ... of je moet naar niet-Porsche-handelaren en particulieren willen :?: :idea:

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

09 mei 2009 15:28

welkom, ik zou altijd voor de 6 cylinder gaan...... :D

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

09 mei 2009 17:10

Die 912 van Theo Jansen stond eerst aan 18500€ te koop.
Daarna 20500 en nu al 21500€.
Ik wist dat die in waarde aan het stijgen waren, maar zo snel? :wink:

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

09 mei 2009 22:41

Dank jullie voor de bijdragen... Wat is jullie mening over de 911 2.7 K Coupe uit 1977 vanuit deze advertentie op MP.

Ziet er in mijn ogen erg mooi uit. Ook het verhaal zoals het daar staat klinkt erg goed... Eigenlijk de Porsche zoals ik hem zoek (en dicht bij me in de buurt!) En de prijs is niet te hoog. Toch is er iets dat niet klopt.

1. De advertentie staat er al 'vrij lang' op;
2. Deze eigenaar is pas sinds november 2008 eigenaar, maar heeft verder geen advertenties op MP staan. Dus waarschijnlijk geen handelaar?
3. Er zijn nog geen biedingen gedaan...

Daarnaast vind ik de wielen ab-so-luut niet mooi. Maar dat is een kwestie van smaak...
Wat is jullie mening bij het zien van deze Porsche?

p.s. De 912 laat ik voor wat het is... Ga toch vol voor een 911...

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

09 mei 2009 22:55

mooi origineel inclusief velgen :mrgreen: i like. qua prijs weet ik niet wat een 2.7 nu doet. waren vroeger goedkoop.
ik zou eens gaan kijken.

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

09 mei 2009 22:56

hoop km..vind ik deze wat.. frisser..moet wel je kleur zijn...

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

09 mei 2009 23:25

Er staat al heel lang een mooie 2.7 bij Car Care in Soest. Echt Super, vroeger stond er nooit een prijskaartje op en dacht ik dat de prijs astronomisch zou zijn. Naar nu blijkt moet de auto 18.950 kosten. Volgens mij een toppertje!

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

09 mei 2009 23:29

Vindt die cookiecutter velgen ook wel deftig eronder staan.
Alleen vind ik altijd de verhalen dat er maar weinig in die staat in Nederland staan wel erg optimistisch.
Voor het bedrag dat hij vraagt moet de kwaliteit wel goed zijn (AKK?), want een 2.7 uit dat jaar is volgens mij (nog) niet de beste betaalde versie; je beleeft er overigens wel net zoveel schik mee! :wink:

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

10 mei 2009 0:10

en deze is die te jong????.en deze blijf ik top vinden..

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

10 mei 2009 4:14

1970 kan wel. Niet te jong. Alleen wel een Targa! En dat zoek ik niet.

Op die 3.0 SC was ik al gewezen. Ziet er inderdaad erg mooi uit. Deze staat inmiddels op de short- list!

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

10 mei 2009 8:28

Sharky_80 schreef:Wat is jullie mening over de 911 2.7 K Coupe uit 1977 vanuit deze advertentie op MP.

Op de plaatjes ziet de auto er van buiten leuk uit. Het chroom rond ramen en koplampen is gebleven, en de neus zonder voorspoiler is prachtig. De ATS'en staan mooi op de zilveren kleur.
Volgens mij zijn de stoelen echter niet origineel (SC?). In het rechter deurportier zie ik een schakelaar voor de raambediening. Of deze is met de SC stoelen toegevoegd, of het was een optie.
Dat de auto voor restauratie gespaard ik gebleven hoeft niet echt een voordeel te zijn. Ook mooie, binnen gestalde en goed onderhouden 2.7's kunnen bijv. flink onderhuids roestende voorspatborden hebben. Zie je van buiten niets van.
Prijs is niet mals, een AKK moet uitwijzen of deze terecht is. Zinnen als "Proefrijden alleen mogelijk na mondelinge overeenstemming tot koop! " snap ik wel, maar ik wordt er niet echt blij van.

De groene 2.7 bij autoscout oogt van buiten minder klassiek (helaas geen chromen raamlijsten, gek genoeg nog wel rond de koplampen), het interieur lijkt origineel. Wat opvalt zijn de uitgebouwde achterspatborden. Dat klopt niet bij een 2.7 met 150pk. De knippers op de voorspatborden horen er evenmin op.

De 3.0 SC op de site van de telegraaf heeft ook geen origineel interieur. Is maar net hoe zwaar je daar aan tilt. Een SC is gewoon een mooi model. Goed uitgebouwd, rembekrachtiging, verbeterde verwarming, meer vermogen (maar ook wat zwaarder).

De auto bij Car Care staat er al een tijdje. Hoewel ook niet helemaal origineel vind ik dit een aantrekkelijke auto. Spannende kleur (kijk maar eens op een gemiddelde Porschedag; veel grauwe kleuren...), dito interieur, de ATS zijn leuk gespoten en geen poespas aan de buitenzijde waardoor de ranke achterpartij en de welgevormde neus goed uitkomen. Technisch gerestaureerd, en ook de motor is gereviseerd. Als dat goed gebeurd is heb je daar zelf voorlopig geen omkijken naar. Ik zou die auto zeker eens gaan bekijken. Prijs is ook hier pittig. AKK doen.

Succes.

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

10 mei 2009 8:51

http://vankesselsportscars.nl/photo09.htm

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

10 mei 2009 13:25

apart.......of deze misschien?.....of deze 2.7.....of deze 1968..........zwarte 69

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

10 mei 2009 21:57

Wauw! Ik zit in een luxepositie... Mijn vrouw gaat er zich mee bemoeien. Ze wil er ook één! Dat is beter dan een die het liever niet heeft en het op een midlife crisis houdt! :D

Ze begint nu over een 964 die ze bij van Kessel zag staan. Mooie kleur, zeer compleet, jonger, dus minder nazorg (roest) als een 1968 model... En goedkoper (ik weet het =duurkoop) dan de auto's waar ik tot nu toe naar kijk...

Maar ik hoor via via dat de 964 ook wel 'olieboot' wordt genoemd... Wat is jullie kennis op dat gebied? En zegt deze auto jullie iets?

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

10 mei 2009 22:01

Sharky_80 schreef:Maar ik hoor via via dat de 964 ook wel 'olieboot' wordt genoemd... Wat is jullie kennis op dat gebied?

Ja. En alle Surinamers zijn lui.

Betreffende auto ken ik niet. Laat voordat je een beslissing neemt de auto van je gading ALTIJD keuren door een gerenommeerde Porsche specialist. Voor een 964 geldt hetzelfde als voor elke andere 911 - als je een verkeerde treft kan je erop leeglopen. Maar als je een goed onderhouden exemplaar vindt heb je grote kans dat je er een hoop plezier van hebt tegen alleszins redelijke kosten. Goedkoop zijn ze echter nooit!
Hou dus buiten de aanschafprijs een mille of 5 achter de hand zodat je een tegenvaller kunt opvangen.

Succes en geniet vooral ook van de zoektocht.

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

10 mei 2009 22:27

Succes en geniet vooral ook van de zoektocht.


Eigenlijk is dat toch wel het leukste!

Ja. En alle Surinamers zijn lui.


Sorry, je hebt helemaal gelijk... btw Ik vind deze 964 overigens wel een hele mooie auto!

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

10 mei 2009 23:51

2.7

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

11 mei 2009 8:43

@Bully; is een fraaie!

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

11 mei 2009 9:09

Echt een mooie 2.7

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

11 mei 2009 9:12

Inderdaad een erg mooie auto... Door die groene kleur ziet ie er zelfs een beetje Engels uit...

@Peter 993; Ondanks het sportieve uiterlijk is rood niet echt mijn smaak... Wel jammer overigens, want hierdoor kijk ik niet naar deze 911.

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

11 mei 2009 9:49

Kan me volledig bij Peter 993 aansluiten, heb de auto van dichtbij gezien, erg mooie bak :thumleft: Niet de goedkoopste, denk wel één van de betere op de markt zonder vernaggelt te zijn. Kleur is kwestie van smaak, voor een 2.7 zeker verfrissend.

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

11 mei 2009 9:50

horn schreef:
Sharky_80 schreef:Maar ik hoor via via dat de 964 ook wel 'olieboot' wordt genoemd... Wat is jullie kennis op dat gebied?

Ja. En alle Surinamers zijn lui.


Ik begrijp je reactie wel Harald, maar het gaat hier om iemand die niet in de materie thuis is, en dan vind ik dat je best mag stellen dat de 964 een wat groter olieprobleem had dan de 3.2 Carrera en de SC bijvoorbeeld. Ook was er ooit iets met een vliegwiel, maar ik denk dat er tegenwoordig nog maar weinig rondrijden die hier niet aan geholpen zijn. Niks dat een standaard AKK niet aan het licht brengt.

Zo heeft de pre-77er dan weer relatief meer last van roest (want niet -tot 1971, of maar gedeeltelijk verzinkt), en waren de 2.7 relatief motorisch minder betrouwbaar omdat de cilinders voorbij het maximum waren uitgeboord. De 2.4 en latere 3.0/3.2 modellen zijn wat dat betreft veiliger.

Verder hebben alle 911jes tot aan de Carrera 3.2 een type kettingspanners die ook welleens 'de archilleshiel van de 911' werden genoemd. Hoeft natuurlijk niet (sommigen zweren bij het oude systeem), maar het zogenaamde Carrera-tensioner systeem (waarbij de olieleiding ook de druk op deze spanners regelt) lijkt betrouwbaarder te zijn, met als gevolg dat Porsche-centre's deze modificatie altijd aanraden.

Allemaal gevallen die voor kunnen komen, maar absoluut niet standaar dhet geval hoeven te zijn. Goed laten keuren en je niet gek laten maken door de verkoper. Tijd en het feit dat jij wil maar niet hoeft te kopen zijn beiden in jouw voordeel.

Succes!

Mijn mening: bij Carlo van Krey staat nog een 3.0 Carrera. M.i. nog steeds een ondergewaardeerde auto die alleen maar in waarde zal stijgen. :idea:

Edit: Sorry, ik zie net dat ie al verkocht is....

Re: 911 2.7 of 3.0 | 911 of 912 uit 1968 | Iemand enig idee?

11 mei 2009 10:06

Sharky_80 schreef:@Peter 993; Ondanks het sportieve uiterlijk is rood niet echt mijn smaak... Wel jammer overigens, want hierdoor kijk ik niet naar deze 911.


Ik zou toch eens gaan kijken want je koopt een erg leuke en goede wagen voor een niet gekke prijs.
Plaats een reactie