Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
11 okt 2009 20:03
hallo,
ik ben nieuw hier op dit forum ,hopelijk staat mijn vraag in de juiste topic.
ik ben niet echt thuis in de porsche wereld maar ik zou me graag een 930 aanschaffen van een vriend.
nu is mijn vraag,wat mag ik hier aan geven?
hij is van:
bouwjaar:1978
is een 3.3 turbo als ik me niet vergis
kilometerstand:167dkm
interieur is overtrokken in checked flag stof
hij is een paar jaar geleden herspoten in zwart metalic(ervoor was hij rood)
maar hij staat al meer dan een paar jaar buiten en de lak moet opnieuw herdaan worden.
remmen zien er nog vrij goed uit,hij heeft 6 maand geleden voor het laatst gereden en dan is hij aan de kant gezet,ik heb eens onderaan de auto gekeken en ik zie links en rechts vochtige olieplekken maar ik zie hem niet lekken of zo.ik zal kijken of dat ik morgen foto's kan posten.
wie kan me verder helpen,want ik zou echt niet weten hoeveel ik er moet aan geven.
alvast bedankt!
groeten
Laatst bijgewerkt door
dewitten op 13 okt 2009 12:38, in totaal 2 keer bewerkt.
11 okt 2009 20:10
AANKOOPKEURING
11 okt 2009 20:12
voordat je zo'n auto koop eerst een aankoop keuring laten doen door een porsche specialist.
compleet spuiten 3500 euro of meer
motor nieuwe pakkingen 4000 euro
complete revisie zomaar ruim boven de 10 000 euro zeker een turbo.
als deze auto geen droom van je is lekker laten staan en hier niet al je geld in gaan steken
11 okt 2009 20:29
Waar denkt je vriend aan?
De hoofdprijs of matsprijs?
11 okt 2009 20:32
joh. 3.2 turbo
11 okt 2009 20:36
't kan toch soms raar lopen......
11 okt 2009 20:41
Als hij al 6 maanden buiten stil staat: voorzichtig zijn met wegrijden... als het al lukt.
11 okt 2009 20:54
Als ik zo je bericht lees, zegt mijn eerste gevoel: lekker laten staan. Want werkelijk alles lijkt hier fout te gaan:
-Je hebt zelf geen ervaring
-Slecht overgespoten
-Olie aan het motorblok
-Opnieuw bekleed interieur (is dat wel goed gegaan)
-Om te restaureren dure auto (zie paar berichten terug)
Ik zou zeggen, als je handig bent, € 5.000,= mits met geldig APK en nederlands / Belgisch kenteken.
11 okt 2009 20:57
+1. Maak er 8k van maar dan ben je er echt. De economische waarde als je hem wilt restaureren kan echt <0 zijn. Onderdelen zullen altijd wat opbrengen. Dus ERG goed nadenken of je dit wilt. Enne: als het ECHT een 3.2 is: kopen

930 is of 3.0 of 3.3!
11 okt 2009 21:05
Tsja, weet het niet, kan best wat zijn mits de prijs goed is. Olie? Kan van alles zijn. Bijv. lekke olietank, of een lekke leiding naar de olietank. Been there, done that. Als dat het is en je die vervangt kan de lekkage alweer over zijn.
Interieur: Er staat nergens dat het opnieuw bekleed is, staat alleen overtrokken. Checked flag? Misschien bedoeld hij wel het originele en super seventies, in mijn ogen ultra coole tartan. Doe mij zo'n interieur, no props. In dat geval even terug spuiten naar orig. Indisch Rot en je hebt een super 930.
M.aw. Kan van alles zijn, van barn-find tot money drain. Te weinig over te zeggen, ermee naar een specialist zou ik zo zeggen.
11 okt 2009 21:20
buitenslaper, half jaar geleden voor het laatst gelopen...lak, olie,...
be my guest
11 okt 2009 22:16
wellicht is hij wel zo slecht gespoten dat het lak is die eronder ligt ipv olie

Anders gewoon starten en mee naar een specialist rijden, eens kijken wat die ervan vindt.
11 okt 2009 23:21
Mee eens. Olie kan ook wel van een paar lekke pakkingen/klepdeksels komen. Niet iedere olielekkage is meteen een ramp.
11 okt 2009 23:24
Ook mee eens, Jeroen, maar een 930 Turbo ergens buiten laten staan getuigt niet van veel kennis en begaan zijn met een icoon als de 930 turbo, dus voorzichtigheid is zeker geboden.
Misschien een AKK bij car care in Soest, die hebben zelf ook nog een mooie 930 turbo staan!
11 okt 2009 23:27
Ja, ja Wolf, gewoon 30 k betalen, lekker geleend bij DSB en dan ook huilend op TV dat je lasten te hoog zijn!
11 okt 2009 23:30
rustig rustig, we praten hier wel over een alte luft geblasen 3.2
mag wat kosten. begrijp dat horn en jeroen morgen met de poen afreizen
11 okt 2009 23:36
Om een 930 te kopen? Alleen als er een tartan interieur in zit!
Niks voor mij, veel te veel pk's!
Maar ben het ermee eens dat je met een 930 ultra voorzichtig moet zijn, maar waarom geen AKK? Weet je zo of het de moeite van het opknappen waard is. Ik ben benieuwd.
12 okt 2009 14:21
hallo,
is een 3.3 turbo,mijn excuses....
bedankt al
foto's volgen vanavond.
mvg
13 okt 2009 12:36
hallo,
hier alvast de foto's
hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
bedankt!





13 okt 2009 12:47
wat heeft ie dan met zijn achterspoiler gedaan ?
gewoon zonde

de "staat" hoe die erbij staat.
13 okt 2009 12:49
interieur niet origineel. spoiler niet origineel. als ik het goed zie middenconsole en schakelpook ook niet origineel. Spiegels niet, bumpers niet.
als je die luchtbubbels gaat doorprikken kan je nog voor vervelende verrassingen komen te staan.
ik blijf bij mijn advies - als je er echt interesse in hebt en the price is right, laat hem dan eens grondig nalopen door een specialist/kenner. dan weet je wat meer wat je in huis haalt.
13 okt 2009 12:54
Serieus werk aan, zou er niet teveel voor geven.
Ik denk als je daar aan begint het zelfde tegen komt als bij de mijn e, en denk zelfs aan de rest van de carrosserie nog iets meer.
13 okt 2009 14:29
Ik denk het ook. Als je hem krijgt dan kun je hem waarschijnlijk (als je het zelf doet) net rendabel restaureren.
13 okt 2009 14:39
MONEY PIT!!!!
Laten staan geeft het minste hoofdpijn!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.