Switch to full style
Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Gesloten onderwerp

Gevonden! Een 356, daar gaan we ;)

17 okt 2009 17:42

Nou, zoals al te lezen was, is mijn SC verkocht. Dus nu kan ik op zoek naar een 356.
Mijn voornemen is, om gewoon 'de goeie' te zoeken ;)...

Heb helaas maar een kort lijstje, dat komt gelukkig omdat je niet zo heel veel mogelijkheden hebt met een 356 :cheesy: (kuch kuch)

De feitjes:
- BT5 bij voorkeur, eventueel een A
- Kleur: zilver, zwart, rood, donkerblauw, donkergrijs... Overige mogelijk, maar geen geel ;)
- Motor mag gekieteld zijn, maar uiteraard wel orgineel/tijdspassend.
- Ik wil eerst rijden, dus het wordt een meer-jaren-project! De auto moet dus gewoon goed (genoeg) zijn om te rijden.

Het gaat een "racer" worden, dat wil zeggen, de looks :cheesy:
Beetje dit dus (Carrera GS is het ultieme doel, maar onbetaalbaar! ;) ) Thanks voor het plaatje Ricardo!
Afbeelding Afbeelding

Gezien ik dus aan body nog wel een en ander wil doen (net als de velgen), is het op zich niet erg als de lak wat slechter is. Ook de stoelen mogen op zich wat minder zijn, want ook daar gaan "speedster-kuipjes" voor komen (ooit)

Het belangrijkste? Budget?.... Afhankelijk van de staat natuurlijk, maar MAX 35k. (maar dan moet ie eigelijk gelijk in 1x goed zijn!)

(overigens zit er nog een 15% kans op een klassieke 911 in!)

Re: Gezocht: een 356, daar gaan we ;)

17 okt 2009 18:02

Leuke zoektocht. Vreemd genoeg staan de meeste in NL te koop als ik op Mobile kijk.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =120306742

17 okt 2009 18:12

Jeps, was mij ook al opgevallen. Ah, trouwens, ik zoek dus wel een project-auto, maar geen restauratie-project. Dus GEEN roest, en de wagen moet HELEMAAL compleet zijn (dus de bumpers moeten er wel bij zijn bijvoorbeeld ;) )

17 okt 2009 18:53

aaaii, je gaat mijn "droom" beleven, wil ik ook nog eens doen, ooit mijn pensioen project denk ik.

heel veel sterkte en plezier met zoeken.

ik neem aan dat je al bij "joop" hebt gekeken ?
weet niet hoe up2date die site is

Afbeelding

17 okt 2009 19:15

Joop Stolze houdt volgens mij z'n site aardig up to date. Heeft idd. wel leuke 356ers staan....

17 okt 2009 20:45

Jups, die zilveren (Carrera GS) staat hoog op het lijstje om na te bouwen ;).... Whoehoe!

Stolze, heb er al wel gekeken, zal eens kijken wie er iets over kan vinden :cheesy:

17 okt 2009 21:00

In Ede bij Huijzer stond ook nog een rode 356 die hij ook wel verkopen...

Succes met je zoektocht :thumleft:

17 okt 2009 21:19

Gaaf project pascal, zou ik ook nog wel eens willen, maar dan voor erbij, ik denk nm dat ik mijn 911je niet kan missen..

is dit niks? Staat bij van Kessel in Deurne, geen idee wat het moet kosten, heeft ook nog een mooie groene staan maar die is helaas te jong.

Afbeelding

17 okt 2009 21:41

Bij speedservice 2 exemplaren 1958 en 1964
AfbeeldingAfbeelding

17 okt 2009 22:16

LouisXIV schreef:Bij speedservice 2 exemplaren 1958 en 1964

Klopt, resp. 60 en 40k ;).... (ietsje boven budget dus)
@Jos: Een rode staat laag op het lijstje ;).... (zal het erbij zetten inderdaad!)
@strak: Meer info? ;)

17 okt 2009 22:43

als je gaat verbouwen, ik zag dit staan :

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

17 okt 2009 22:49

Targaflorio net iets boven budget...?

17 okt 2009 23:05

Hier staan er ook nog 2
http://www.vrexclusives.be/index.html
Schoten/Antwerpen

17 okt 2009 23:35

E.T. schreef:Targaflorio net iets boven budget...?

Jups, moge duidelijk zijn he ;).... (wel een HELE mooie wagen, dat terzijde)
Die wagens bij VR zijn beide "Karmann Coupe's", getsie :(

18 okt 2009 0:42

Gelukkig heb je een goede belgische vriend die 't je ongetwijfeld fijntjes zal zeggen als je iets dreigt te kopen wat niet origineel is :lol:
Daar kun en hoef je je niet aan meten, maar is wel prettig om als klankbord te hebben.

Ik ga dit draadje met interesse volgen :wink:

18 okt 2009 0:47

Een Karman Coupe is een orgineel model hoor, ze zijn alleen foeilelijk ;)....

18 okt 2009 0:57

Het is onder de puristen wss vloeken in de kerk, maar ík zou déze zeker een optie vinden 8)

Aan de andere kant is "echt" natuurlijk echt, en daar zit ook een hoop gevoel bij, dat kan ik me ook goed voorstellen ; een echt horloge geeft nl ook een ander gevoel dan een replica, ook al is die net zo goed of mss zelfs beter.

18 okt 2009 9:55

hier staat ook mooi spul!
http://www.classicargarage.com/nederlan ... orsche.htm

18 okt 2009 10:03

succes met de zoektocht pascal, wordt een leuke uitdaging

18 okt 2009 10:43

ik zou gewoon zo'n buggy bestellen :^: kan je helemaal naar je eigen smaak laten maken en alleen Paul ziet dattie nep is :lol: :lol:

18 okt 2009 11:15

Jurgen schreef:Het is onder de puristen wss vloeken in de kerk, maar ík zou déze zeker een optie vinden 8)

Aan de andere kant is "echt" natuurlijk echt, en daar zit ook een hoop gevoel bij, dat kan ik me ook goed voorstellen ; een echt horloge geeft nl ook een ander gevoel dan een replica, ook al is die net zo goed of mss zelfs beter.

Jurgen, ga nu onmiddelijk je mond spoelen, deze man wil een echte, nu ga je hem toch niet trachten te verleiden met zoiets :bang: :bang: :bang:

:wink:

18 okt 2009 11:20

ppp 356 schreef:Jurgen, ga nu onmiddelijk je mond spoelen, deze man wil een echte, nu ga je hem toch niet trachten te verleiden met zoiets :bang: :bang: :bang:

Inderdaad ;).... Geen nepperts aub. Ieder zijn eigen keuze, maar ik wil een echte Porsche :cheesy:

Voor de rest, keep 'em coming mensen, zie toch nog sites die ik niet kende, dus helemaal goed!

18 okt 2009 11:27

Ik kwam dus met die "foute" Karmann exemplaren aanzetten :oops: ; zijn die er vanaf een bepaald bouwjaar of is dat een bepaald type?
Heb hier wel aardig wat 911 literatuur maar maar 1 boek voornamelijk over de 356. Denis Jenkinson; A Passion for Porsches,
aardig boek, maar niet direct een typen-opsomming zoals Morgan

18 okt 2009 11:57

Boeken heb ik inmiddels geleend van een goede vriend ;).... Enne, die Karmann's, tja, er is ongetwijfeld een publiek voor, maar niet voor mij :)

De Karmann Coupe: http://notchbacks.org/

18 okt 2009 12:03

Duidelijk, cabrio met gelaste hardtop. :mrgreen:
En je mag best een boek van mij lenen, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik mijn 356 huiswerk niet heb gedaan omdat "de hond de boeken had opgegeten". :wink:

http://www.356911.net/index.php = Ande Votteler Klassische Automobile al gezien?
Zag ik staan in de Motor Klassik. Ziet er uit als een upmarket Stolze; maar op de site zie ik geen specifieke auto's aangeboden worden.
Laatst bijgewerkt door Airhead op 18 okt 2009 12:22, in totaal 3 keer bewerkt.
Gesloten onderwerp