Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
04 jun 2010 9:53
Beste, ik ben op zoek naar een Porsche carrera 2 coupe van 1991 of later. Liefst de versie met airbags (daar ik het stuur mooier vind), volledige onderhoudshistorie en manuele bak. Budget is ongeveer 22.000 Euro.
Heeft iemand iets staan of weet iemand iets staan?
04 jun 2010 9:58
Wellicht een idee om even via het lijstje van Pascal (zie onder naslagwerk) al je wensen aan te geven (kleur ex/interieur, schuifdak, etc..)?
Er kan dan gericht voor je worden gezocht.
04 jun 2010 10:28
Zoals iedereen een beetje waarschijnlijk, zoek ik vooraal een wagen in originele staat die goed onderhouden is met niet te veel vorige eigenaars.
Minimale vereisten: schuifdak, airco, leder interieur, airbags
Versnellingsbak: manueel
km stand: < 180000 km
Budget: 22000 Euro
Kleur: Liefst blauw, maar mag ook grijs, zwart en zelfs amethist zijn.
Liever een nette wagen in amethist dan een blauw wrak. Enige nadeel van amethist is dat het blijkbaar niet goed in de markt ligt en dan nadien moeilijk te verkopen is als ik hem al zou wegdoen.
04 jun 2010 10:52
Staat al even te koop, inmiddels vlgs mij ook in prijs gezakt, ik vind em
http://link.marktplaats.nl/352366891 Alleen geen schuifdak.
04 jun 2010 13:39
auto van droomprins
klikhier
04 jun 2010 19:24
Ik heb ook een hele mooie maar dan zonder opendak..... en deze is helaas niet te koop
en zeker niet voor dat lage 'prijsje' dat jij er voor wilt uitgeven.....
En hij is echt vreselijk rood.... en wie wil nu zo kleur ?
06 jun 2010 10:30
Wat denken jullie van deze roest onderaan de ramen?
- Bijlagen
-
06 jun 2010 10:43
Komt helaas vaker voor, ik heb het ook bij de hand gehad. Enige remedie is voorruit eruit, laten behandelen (stralen) en opnieuw spuiten.
Op de foto valt het nogal mee, maar je kan voor verrassingen komen te staan als de voorruit en rubber eruit ligt. Maw onder het rubber kan het erger zijn. In het ergste geval moeten er stukken in gelast worden.
Bij mijn 964 was stralen en opnieuw spuiten voldoende, ik was er ongeveer
€ 800,-- aan kwijt.
PS succes met je zoektocht
06 jun 2010 10:52
Bedankt voor de info. Krijg je de voorruit er heel uit of is die 9 kansen op 10 stuk.
06 jun 2010 11:13
Het eruithalen schijnt wel mee te vallen maar het terug monteren schijnt nogal lastig te zijn.
Het schadebedrijf wilde er in ieder geval niet aan beginnen, ik heb toen een nieuwe voorruit laten monteren bij m'n specialist. De oude had toch veel steenslag.
06 jun 2010 11:24
WillemB schreef:Het eruithalen schijnt wel mee te vallen maar het terug monteren schijnt nogal lastig te zijn.
Het schadebedrijf wilde er in ieder geval niet aan beginnen, ik heb toen een nieuwe voorruit laten monteren bij m'n specialist. De oude had toch veel steenslag.
snap ik niet Willem, met het eruit halen als je het verkeerd doet kans op breuk, vooral als er een pitje inzit, enige remedie is dan rubber kapot snijden.
Maar ruit plaatsen is fluitje van een cent, mits je maar de originele rubbers gebruikt van Porsche, anders afzien geblazen.
Dus snap de beredenering van jouw schade bedrijf niet.
@psmet4, let op met roest aan een 911, ook al zien ze er aan de buitenkant perfect uit, anders maar eens even op onze site kijken, zie je waar je voor komt te staan.
Wil je niet bang maken, maar let goed op.
06 jun 2010 11:32
Wim bedankt voor de info en ik moet inderdaad altijd aan uw auto denken als ik zo iets zie. Probleem is een beetje dat het verschil tussen oppervlakkig spuiten of echt vakwerk pas na jaren te zien is. Of ben ik verkeerd?
06 jun 2010 11:41
Als iets provisorisch is opgelapt voor de verkoop, komen meestal de problemen binnen een jaar terug naar buiten.
Is een rubber optillen of aan bovenkant deuren kijken, kan ook al een idee van het gedane spuit werk opleveren.
Als je een auto gaat bekijken, neem dan in ieder geval een klein memo magneet mee, deze hebben zeer weinig kleefkracht en bij meer als 2 à 3mm plamuur schuift deze al op de lak naar beneden, dus weet ja dat daar al eens iets voor gevallen, hoeft dan niet dramatisch geweest te zijn, maar je bent al gewaarschuwd.
06 jun 2010 11:45
Wim,
Wat bedoel je precies met bovenkant deuren?
06 jun 2010 12:00
Waar de zwarte raam strips zitten, en strip bij achter raam.
Strip op de deur is makkelijk te liften, dus daar even onder kijken.
20 jun 2010 0:10
Ik ben vandaag nog naar een Porsche gaan kijken en heb daarbij gezien dat er in het kuiltje boven het slot van het rechterportier een fijn gaatje zit (kon echter geen blaas van roest vaststellen).
Heb nu de vraag wat ik hiervan moet denken.
Hieronder een foto (weliswaar van een andere wagen) om duidelijk te maken wat ik bedoel.
- Bijlagen
-
20 jun 2010 8:18
Kan zijn dat bevestiging achterkant al aan het roesten is, kun je checken door wiel even af te nemen en dan langs binnenkant na kijken, zie je daar al losse coating of roest, dan weet je genoeg.
22 jun 2010 10:22
dat is een marker voor het uitlijnen van de deurvanger
02 jul 2010 14:00
Mijn azuurblauwe '93 964 C2 komt na 8 jaar te koop. 2e eigenaar, 170.000 km's, dealer onderhouden (Oirschot), volle onderhoudshistorie. 17' cupvelgen, tevens 16' met winterbanden. Nieuwe Becker.
Wel hoger dan je aangegeven budget.
02 jul 2010 14:15
Hoeveel hoger?
04 jul 2010 14:32
Ewout schreef:Hoeveel hoger?
Heb hem gisteren op het forum gezet met een paar plaatjes van de door Rufie perfekt georganiseerde PF-rit naar Stuttgart vorig jaar.
04 jul 2010 21:55
@PSMET=> Stuur Chelsea een Pb, had een prachtige grijze 964 (meer info:
viewtopic.php?f=23&t=22578 )
05 jul 2010 6:51
Dimitri turbo zegt:En hij is echt vreselijk rood.... en wie wil nu zo kleur ?
[/quote]
Ik wil hem wel dimitri
Gr.Erwin
05 jul 2010 18:13
Erwin wij zijn van die gekke die VRESELIJK willen opvallen en geen saaie zwart of grijs nemen!
Ik vind rood wel Uber Cool! Net als speedgelb
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.