Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
08 aug 2010 20:23
Hallo deskundigen!
Met veel plezier maak al even "gebruik van" alle deskundigheid op dit forum.
Na in mijn studententijd een kever gereden te hebben, is het nu (flink aantal jaar later...) echt tijd om rond te kijken naar de in mijn ogen de mooiste luchtgekoelde wagen: de 964.
Heb daarbij al een redelijk verlanglijstje opgebouwd: naast de uiteraard bekende onderhoudshistorie en de goede staat van de auto, verder een C4, liefst donkerblauw, donker leren bekleding, schuifdak....
Nu zag ik bij Carlo van Krey een 964 C4 uit 1990 te koop staan voor een heel schappelijke prijs, maar kilometerstand nogal fors (237.000).
Is dat een probleem in jullie ogen? (ik zal er denk ik ongeveer 5-7.000 per jaar mee rijden).
Hoor graag jullie ideeen!
08 aug 2010 20:33
geen probleem als je 10K achter de hand hebt.
08 aug 2010 20:34
ivm motorrevisie?
08 aug 2010 20:37
hopetogetone schreef:Nu zag ik bij Carlo van Krey een 964 C4 uit 1990 te koop staan voor een heel schappelijke prijs, maar kilometerstand nogal fors (237.000).
Is dat een probleem in jullie ogen? (ik zal er denk ik ongeveer 5-7.000 per jaar mee rijden).
Dit is zeker niet bij voorbaat een probleem, maar er is in dit specifieke geval niets over te zeggen zonder te weten wat de (onderhouds)historie van de betreffende
911 is.
08 aug 2010 20:40
hopetogetone schreef:ivm motorrevisie?
ja. kan en zal er aankomen. maar voor zelfde geld rij je nog 3 jaar probleemloos. kijk of outo rookt, verbruikt, lekker aan het gas hangt. laat een spezi rijden.
08 aug 2010 20:45
Thanks. Wilde uiteraard dan zowiezo een AKK laten doen.
Nog specifieke zaken waar ik bij de onderhoudshistorie op moet letten?
08 aug 2010 20:47
of de olie netjes ververst is comme il faut.
09 aug 2010 9:10
een goede vraag zou ook zijn of de motor gemodificeerd is
heb zelf een 1990 gereden en die hebben problemen met lekkende cilinderkoppen. vanaf 1992 is dit opgelost
aantal km's zegt me nooit veel
hoe ze opgebouwd zijn wel
gewoon een NAP check doen
rens
09 aug 2010 9:18
Ja ga ik zeker doen!
Ik begreep dat een C4 wat stabieler rijdt dan een C2, vandaar de C4.
Moet zo'n auto trouwens binnen gestald worden, of kan ie op deze leeftijd buiten aan.....?
09 aug 2010 9:45
ziet er op de foto netjes uit !
als die goed onderhouden is kan die de km,s makkelijk aan !
09 aug 2010 9:52
hopetogetone schreef:..Moet zo'n auto trouwens binnen gestald worden, of kan ie op deze leeftijd buiten aan.....?
Er zijn er die hun P buiten stallen, maar het merendeel zet hem binnen in een garage (een P zou het dus aankunnen, maar beter wordt ie er niet van en ik zou dan zeker een goede hoes eromheen doen die goed sluit en niet schuift ivm krassen..). Ook verzekeringstechnisch kan het binnen stallen verplicht zijn (even checken dus met jouw verzekering..).
ik zou hem overigens nooit buiten stallen, vooral omdat je er niet dagelijks mee gaat rijden..
09 aug 2010 10:09
carport is prima. c4 rijdt niet stabieler dan een c2 - bij normaal gebruik ga je het verschil niet merken... Ga in beide proefrijden en ondervind het zelf!
09 aug 2010 10:48
Een C4 weegt 100kg meer dan een C2. Als je hem dagelijks gebruikt en dus ook bij regen en sneeuw dan is een C4 handiger. Als je hem vooral gebruikt voor plezierritjes bij mooi weer dan is een C2 minstens net zo leuk en volgens mij qua stuurgedrag net ff wat lekkerder
09 aug 2010 11:21
een c2 in de regen is bij normaal gebruik ook prima te doen. in de sneeuw is een C4 ook tricky. Heb zowel C2 als C4 gereden en merkte echt bij normaal gebruik geen verschil.
09 aug 2010 11:21
liever een auto met 250.000 autobahn kilometers dan een met 100.000 file/stad kilometers. Oftewel km-stand zegt mij niet zo veel tenzij je weet hoe deze zijn opgebouwd.
09 aug 2010 16:15
THE MUD schreef:er zelf vorige week een auto gekocht en ben er over te spreken
.
Is dat wederzijds?
HJDB3.2 schreef:Oftewel km-stand zegt mij niet zo veel tenzij je weet hoe deze zijn opgebouwd.
Inderdaad én wat er inmiddels (niet) aan de motor is gedaan
.
10 aug 2010 8:08
@Hopetogetone,
Heb je 'm al bekeken? Heb deze ook zien staan, op de foto's ziet 'ie er goed uit.
Laat ff weten wat je indruk is als je hem gezien/gereden (of gekocht) hebt.
Wellicht dat ik binnenkort ook even bij Carlo langs rij.
10 aug 2010 12:33
Carlo nog niet kunnen bereiken, maar volgt.
Als km stand bij goed onderhoud geen heikel punt is, dan is deze wellicht ook een optie (wel inderdaad C2....)
http://www.targaflorio.nl/website/details.php?id=356
10 aug 2010 12:37
is een TIP...
10 aug 2010 12:38
Tja, geen heikel punt... zoals gezegd kan ook met goed onderhouden motoren wat gebeuren. En bij 230.000 km zou ik toch een milletje of 8 achter de hand houden mocht die revisie ineens nodig zijn...
Dat geldt ook voor een tip.
31 aug 2010 20:39
Een update!
Ben meedere malen naar de auto bij Carlo van Krey gaan kijken, heb erin gereden: rijdt werkelijk heerlijk, en tsjonge wat een geluid!!! Alles ziet er zeer goed uit en de auto is Porsche dealer en specialist onderhouden met facturen etc erbij. Koppeling was pas vervangen, en motor was uiteraard gemodificeerd.
Uiteindelijk een AKK bij Frank Schmidt laten doen, en hierbij kwamen ondanks de kilometers slechts een paar kleinere zaken naar voren die goed te verhelpen zijn.
Kortom vandaag de knoop doorgehakt en 'm gekocht!!!! En ja, ik realiseer me dat in de toekomst een motorrevisie wellicht nodig zal zijn.
De achterstallige zaken worden verholpen, en eind september kan ik er van gaan genieten. Kan niet wachten.....
Nogmaals dank voor jullie adviezen en ik houd jullie op de hoogte.
ps: heb forum beheerder gevraagd mijn gebruikersnaam te veranderen....
31 aug 2010 20:41
gaaf hoor gefeliciteerd en nu genieten
31 aug 2010 20:44
Van Harte en veel
plezier met de 964
Wat gaat je forumnaam worden, en pics natuurlijk
31 aug 2010 21:15
hopetogetone schreef:ps: heb forum beheerder gevraagd mijn gebruikersnaam te veranderen....
Welkom en gefeliciteerd met je beslissing, gotone!
31 aug 2010 21:18
Gefeliciteerd gotone
mooie bak....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.