Switch to full style
Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 11:27

Beste lezers,

Nieuwe hier omdat ik jullie hobby ga delen. Na lang twijfelen moet het er dan toch van komen. Het aanschaffen van een droom! Ik ben nog redelijk tot totaal onbekend met alle datails van het te kiezen object maar heb al wel wat wensen bedacht. Reden te meer om van jullie expertise en kennis gebruik te maken....Ik hoop dat jullie wat tips en tricks voor me hebben en dat ik zo net als jullie straks van een mooie porsche kan genieten!

Ben op zoek naar een 911 (geen Targa)
Oldtimer dus te verzekeren als zodanig
Prijs tot max 25k
Liefst gedocumenteerde revisie in niet te verre verleden
Goede en goed onderhouden auto

Alvast veel dank voor de moeite!


joost

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 12:28

SC of Carrera 3.2 :?: :idea:

Vul het lijstje van pa356al 'ns in :wink:

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 12:30

Eerste 911 is uit 1964, klassiek te verzekeren is tot 993 (misschien zelfs al 996). Denk dat je je zoektocht iets specifieker moet maken. Veel succes!

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 12:41

Dank voor jullie snelle reacties. Zat inderdaad te denken aan een 3.0 of 3.2 maar ben nog niet genoeg thuis in alle verschillende voor en nadelen van de types, al ben ik natuurlijk welhet hele forum aan het doorlezen...! Dank voor de links naar de dingen waar je op moet letten!


j

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 13:09

junggg schreef:Beste lezers,

Nieuwe hier Na lang twijfelen moet het er dan toch van komen. Het aanschaffen van een droom!


Super Joost!
Ik denk dat het voor velen zo begonnen is en ik kan me mijn zoektocht nog goed herinneren. Ik zou de verschillende Porsche-specialisten eens in de gaten houden (Wolbert, Targa Florio, van Krey, Theo Jansen, etc) en eens proefrijden in de verschillende types: pre-impact bumper (alhoewel voor 25K het ws een T-tje zou worden), de SC en 3.2 omdat ze welliswaar nauw verwant zijn, maar toch door de jaren heen erg veel verbeterd zijn.
Verder is roest bij deze auto's inmiddels echt wel een probleem, zelfs bij de types die volledig verzinkt zijn (na 1976) en zou je een voorkeur kunnen hebben voor de G50 versnellingsbak (na 1989 geloof ik).
Zoek verder nog eens op 'hydraulische kettingspanners' als je tijd hebt.

Laatste tip die ik je kan geven, let vooral op roest, rijgedrag en laat je vooral niet gek maken; je kan je geld maar 1 keer uitgeven en neem dus liever een specialist mee, oh, en laat een AKK doen.

Succes!

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 13:53

dag joost,

ik heb nog wat moois voor je.
zie je PB of anders de link onder dit bericht.

grtz
piet alias michel vaillant.

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 13:55

G50 is op zich prima maar mijn net gereviseerd 915 schakelt echt als een mes door de boter. Niet meteen afschrijven dus!

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:00

:thumleft: eindelijk iemand die dit ook ervaart, als tijd dat gez..k over de 915 bak.
En dan maar zeggen dat hun auto zo perfect in orde is, onderhoud historie, stempels, maar een 915 bak mag z.g. slecht schakelen hoort erbij zeggen ze dan, B.S. :twisted:

Nog een tip Joost, hij is sneller als een G50 bak. :ba:

Gebruik zoekfunctie maar eens.

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:02

dat ervaar ik al maanden na bezoekje aan jou ( was je dat vergeten ? )

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:21

Wist ik nog hoor Richard, maar jij behoort dan net als Maarten ook tot het exclusieve clubje met een perfect schakelende 915 bak.

:popcorn:

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:26

Hier nog een :mrgreen:

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:28

al 4 :thumleft:

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:30

Wim, ik heb zelf ook een 915-bak in mijn elfje en geef alleen aan (waar jij perfect op inspeelt overigens) dat de meningen daarover verschillen.

Joost, nog een tip: lekkende 964jes, gevoelige IMS Lager 996en, bok-torren, zeggen dat tiptronics voor ouwe jippie zijn en blijkbaar ook al 915-bakken ligt hier bij sommigen nogal gevoelig.... :mrgreen:

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:39

Kwam eigenlijk door inkoppertje van Maarten. :idea:

Maar het punt waar ik dan volgens jou perfect op inspeelde is het volgende.

Veel 915 bakken staan meestal verkeerd afgesteld of hebben speling op mechanisme.
Dat zijn de meest voorkomende problemen, en als die zaken goed zijn, schakelt een 915 bak (mits geen andere problemen) net zo goed als een G50.

Wat mij trouwens bij de meeste G50 bakken opvalt , is als die dingen koud zijn, ze helemaal niet fijn schakelen.

Maar ik zal nu wel helemaal de knuppel in het hok gegooid hebben. :oops: :wink:

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:52

Tja al die kenns van versnellingsbakken en die nummers moet ik me nog wat eigen maken... Leuk om te zien dat veel mensen meedenken en tips geven.... Ga hier nog veel en lang terugkomen op dit forum denk ik... Die afkorting akk is dat een onafh keuring oid? Zal de advertentie nog eens goed bekijken van die mooie cabrio...


Nogmaals veel dank

J

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:55

akk staat voor aankoopkeuring, en is idd een keuring bij een dealer/specialist (liefst eentje waarbij de P niet in onderhoud is geweest, om het onafhankelijk te houden)..

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 15:57

Bekijk ook dit gedeelte..... staan er verschillende tussen:
viewforum.php?f=10

Re: Klassieke 911 gezocht

22 sep 2010 18:35

Dank je voor de tips ieder! Heerlijk om zo in het forum rond te lezen en al die info proberen te snappen!


J

Re: Klassieke 911 gezocht

23 sep 2010 10:56

cabrio wim schreef:Kwam eigenlijk door inkoppertje van Maarten. :idea:

Maar het punt waar ik dan volgens jou perfect op inspeelde is het volgende.

Veel 915 bakken staan meestal verkeerd afgesteld of hebben speling op mechanisme.
Dat zijn de meest voorkomende problemen, en als die zaken goed zijn, schakelt een 915 bak (mits geen andere problemen) net zo goed als een G50.

Wat mij trouwens bij de meeste G50 bakken opvalt , is als die dingen koud zijn, ze helemaal niet fijn schakelen.

Maar ik zal nu wel helemaal de knuppel in het hok gegooid hebben. :oops: :wink:



Mee eens, afstelling is cruciaal. Verder doet Swepco (bak olie)ook best veel goeds. Ben best tevreden over de 915 bak, schakelt nog echt als een oude bak, dus je moet hem wel echt in de juiste ri. voeren en met rust en beleid, maar dan is er zeker goed mee te leven. Hoort een beetje bij de beleving van een oude oude vind ik.
Ander voordeel is inderdaad gewicht. (en hij werd door Porsche gebouwd ipv Getrag, gerucht gaat dat Porsche mede overgestapt is omdat de G50 bak inkoop 1/3 kostte van pord. kosten van de 915..)

Dus een G50 is leuk/moderner, maar zou er ook een goede 911 niet laten vallen vanwege een 915 bak.

Succes!

Re: Klassieke 911 gezocht

23 sep 2010 10:58

Snap dat het allemaal nogal hocus pokus voor je kan zijn. G50 werd geleverd op 3.2 vanaf 1986 meen ik. Is een moderne versnellingsbak met kortere pook en vriendelijker schakel gedrag.
Excuus voor al het jargon! :wink:

Re: Klassieke 911 gezocht

23 sep 2010 11:01

G50 is voor wijven die niet kunnen schakelen. :salut:
Plaats een reactie