Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
13 apr 2011 17:50
Graag jullie commentaar en raadgeving.
Er staan op dit moment 2 Targa's 964 te koop waar ik naar kijk:
1 in Leusden
en
1 in Naarden.
Kan het prijsverschil inderdaad zo groot zijn ?
Moet ik bij Naarden uiteindelijk bijbetalen om
het resultaat te krijgen van Leusden ?
13 apr 2011 17:52
Misschien is een linkje naar de advertentie handig..... kijken we met je mee....
13 apr 2011 19:16
Naarden v.s.
Leusden. >200k km bij de autoknallert voor 20k vs 71k km bij de importeur voor 45k. Ik zou ergens in het midden gaan zitten denk ik.
13 apr 2011 19:29
dat is ongeveer in soesterberg dan. maar daar wil je weer geen auto kopen
on topic: als je dat interieur van die 'goedkope' mooi vindt en de historie klopt, zou ik hem laten aankoopkeuren bij Hofstee in Huizen of Visser in Hilversum en dan beslissen. Als je er heel weinig mee gaat rijden is die bij Pon vast wel een goede investering. Maar ook wel een hele hoge. En daar ikzelf zo'n auto zou kopen om mee te rijden, zou ik de meerwaarde van een lage beginkilometerstand niet willen betalen. je ziet - het hangt van heel veel factoren af.
13 apr 2011 20:03
Zou een tagra echt waardevast zijn?
Coupe met lage km stand lijkt me verstandiger.....
13 apr 2011 21:38
Koen Carrera schreef:Coupe met lage km stand lijkt me verstandiger.....
Alleen als je er niet mee wilt gaan rijden
13 apr 2011 21:51
Precies: zijn we hier een belegging of een leuke auto aan het uitzoeken? Voor het eerste zijn er wellicht betere tips op andere fora te krijgen
13 apr 2011 21:52
Ken de auto's niet, noch de kwaliteit van de aanbieders. Misschien toch interessant om in je vergelijk mee te nemen:
Alternatief 1Alternatief 2
14 apr 2011 1:38
Dank voor bericht.
Ik zou de auto kopen voor het rijplezier, niet voor belegging.
Waarom zou een hogere km-stand dat (rijplezier) meer geven dan een
lage ?
Neem alternatieven mee in overweging.
En twijfel inderdaad over kleur van de stoelen etc.
Ik ga morgen iig kijken en rapporteer erover.
14 apr 2011 5:04
PRG schreef:Waarom zou een hogere km-stand dat (rijplezier) meer geven dan een lage ?
Niet.
Maar voor een lage kilometerstand betaal je meestal extra. En als je er vervolgens veel mee gaat rijden schrijf je extra af omdat je de meerwaarde van de lage kilometerstand er zelf af rijdt. Dus als je relatief veel gaat rijden is het vaak minder interessant om een duurdere te kopen met een lage kilometerstand. maar wie betaalt bepaalt.
14 apr 2011 9:36
Holy, een 964 targa voor 45k!
Persoonlijk zou ik niet zoveel meerwaarde halen uit het feit dat het een 94-er is, lage km-stand, dealert. Maar goed, that's me.
Leg er 3k bij en je kunt mijn 996 turbo ophalen. Ik weet het, iets heel anders, maar toch.
14 apr 2011 10:54
Als het je niet kan schelen......
http://www.autotekoop.nl/occasion/34784 ... -2/detailsdat het stuur aan de andere kant zit.....
14 apr 2011 14:53
Horn: duidelijk
Trouwens, geen turbo voor mij (ben geen waaghals en wil geen 996).
Stuur rechts is geen optie.
Vandaag in Leusden proefgereden en moet zeggen
dat de lage km-stand veel goed doet. Fijn schakelen
(up en down) motor loopt fantastisch regelmatig.
Lichtjes, airco, verwarming,electrische stoelen, leer,
vloer en vloermatten, stickers, alles erop en eraan.
En origineel.
Maarrrrr, ik wil niet zo'n Targa. Dat dakkie hoor je te duidelijk
boven 80km/u. Bij 140 kun je elkaar niet meer verstaan.
Op en af doen vind ik onhandig.
Ergo: ik zoek nu 964 coupé Carrera 2 of 4, zo nieuw als maar kan, met zo
laag mogelijke km-stand (<100.000). Mochten jullie iets horen,
iemand weten, wil je het me laten weten ?
Groet en tot forums
14 apr 2011 20:12
Niet geheel origineel
.. en dat voor nog geen 42.000 Euro
14 apr 2011 21:42
ze zeggen wel eens van de targa's (964 en ouder):
worst of both worlds (vs cabrio en coupe)
targa rijders zijn het hier overigens meestal niet mee eens, is ook een signaal
14 apr 2011 22:14
Olaf schreef:Niet geheel origineel
.. en dat voor nog geen 42.000 Euro
Voor dat bedrag willen ze er vast weer flaporen opzetten en andere velgen onderleggen!
14 apr 2011 22:21
@PRG;
Maarrrrr, ik wil niet zo'n Targa. Dat dakkie hoor je te duidelijk
boven 80km/u. Bij 140 kun je elkaar niet meer verstaan.
Op en af doen vind ik onhandig
Dan is dat dakkie niet goed afgesteld dat geef ik je op een briefje!
15 apr 2011 0:06
Zijn die targadakjes nog nieuw te koop?
Bij Porsche Classic. €€?
15 apr 2011 6:52
kunnen helemaal gerestaureerd worden, met o.a. nieuwe rubbers. blijft het verhaal dat windstroom in een open targa heel anders naar binnen slaat dan bij een cabrio. achterin zitten (kids) in een targa is 'afzien'. en ik moet je zeggen dat ik merkte als mijn (meerij) ervaring bij een goede targa met een goed afgesteld dak ook veel meer lawaai maakte dan bv mijn cabrio in dichte toestand. maar ik zou zeggen: rij en ervaar!
15 apr 2011 9:22
Mijn 964 Targa dak zal dan wel heel goed afgesteld zijn. Tot 110-120 hoor je het dak nauwelijks. Je hoort de motor wel, maar niet meer dan bij een coupe. Een vriend van me heeft een 964 coupe en is wel iets stiller bij deze snelheid maar veel is het niet. Als je richting 150 gaat begint het dak wel te fluiten. Kortom ik sluit me bij bompa aan, dat dak van de auto waar jij meegereden hebt is waarschijnlijk niet goed afgesteld.
Verder heb ik gemerkt dat je op koude dagen met een targa langer open blijft rijden dan met een cabrio, je zit toch meer beschut. Helaas heeft de mijne geen stoelverwarming, want anders kan je ook blijven rijden als het vriest!
15 apr 2011 9:36
Ik zou toch ook even een proefrit in een cabriolet gaan maken als ik jou was.
Het dak van de cabrio is netjes stil in gesloten toestand en het volledig open rijden is een genot. Roffelende cuprohr er onder en genieten.
Wat het langer open rijden met een targa betreft, dat durf ik in twijfel te trekken. Een cabriolet met windschot en stoelverwarming is denk ik een betere keuze dan. Wij hebben begin dit jaar met een graad of 8 open gereden. Ik hoefde niet eens een pet of muts op, terwijl ik een kale kop heb...
My two cents...
15 apr 2011 11:30
porsche964 schreef:Kortom ik sluit me bij bompa aan, dat dak van de auto waar jij meegereden hebt is waarschijnlijk niet goed afgesteld.
Uiteraard spelen staat van het dak en afstelling een (grote) rol, maar het verschil in constructie (zie link) blijft ook zeker voor een verschil met cabrio zorgen.
fins schreef:Wat het langer open rijden met een targa betreft, dat durf ik in twijfel te trekken.
Sterker nog: ik bestrijd het zelfs!
De enige reden daarvoor zou het plastieke achterruitje kunnen zijn, maar (dus) niet de rijomstandigheden.
15 apr 2011 11:42
Ruit gewoon netjes losritsen en met beleid zonder kninnen neerleggen bij lage temperaturen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.