21 mei 2011 13:36
21 mei 2011 13:40
21 mei 2011 15:37
mark996 schreef: Geregistreerd als gestolen
21 mei 2011 17:50
borgers schreef:.. zou nu graag in contact komen met de huidige eigenaar.
21 mei 2011 18:13
Geregistreerd als gestolen Nee
22 mei 2011 8:55
29 mei 2011 0:53
30 mei 2011 19:15
Als u de naam en adresgegevens van een kentekenhouder wilt weten, krijgt u te maken met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. In deze wet is vastgelegd dat als het kenteken op naam staat van een particulier, deze eerst toestemming moet geven voor gegevensverstrekking aan anderen. Zonder deze toestemming mag de RDW u geen naam en adres van een particuliere kentekenhouder doorgeven.
Aanvraag en kosten
Aan het opvragen van gegevens van kentekenhouders zijn kosten verbonden.
U moet voor de aanvraag van persoonsgegevens € 7,95 overmaken op het gironummer 3227597, ten name van de RDW in Veendam, onder vermelding van het kentekennummer, de peildatum of periode van wanneer u de eigenaar wilt weten.
De RDW stuurt dan een brief naar de eigenaar/houder. Uw persoonsgegevens worden aan de kentekenhouder bekend gemaakt en er wordt aangegeven waarom u zijn naam en adresgegevens wilt ontvangen. Alleen als de kentekenhouder toestemming geeft, krijgt u de gegevens na ongeveer 3 à 4 weken toegestuurd. Geeft de eigenaar/houder geen toestemming dan volgt geen restitutie van het betaalde bedrag. De kentekenhouder krijgt 14 dagen de tijd om te reageren.
Er is een wettelijke bewaartermijn van negen jaar. Gegevens van kentekenhouders van meer dan negen jaar terug zijn niet opvraagbaar, tenzij iemand ook nog eigenaar/houder binnen die negen jaar was.
Rechtspersoon
Als het voertuig op naam van een rechtspersoon (bedrijf) staat, dan hoeft de RDW in dit geval geen toestemming aan de eigenaar te vragen. De Wet Bescherming Persoonsgegevens is namelijk niet van toepassing op gegevens van rechtspersonen.
Zodra de RDW de betaling en de gegevens heeft ontvangen worden de naam en adresgegevens toegestuurd.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
30 mei 2011 22:22
31 mei 2011 9:04
borgers schreef:Ik heb deze auto vroeger in mijn bezit gehad en zou nu graag in contact komen met de huidige eigenaar.De kleur was toen de tijd Mokka bruin.
13 jun 2011 21:51