30 jul 2011 17:17
30 jul 2011 18:03
30 jul 2011 18:25
30 jul 2011 19:26
30 jul 2011 21:00
30 jul 2011 23:25
31 jul 2011 8:27
31 jul 2011 8:37
31 jul 2011 11:00
31 jul 2011 12:40
911gt2 schreef:Ja en op autoscout en deze trekt me wel.
31 jul 2011 16:58
bully schreef:911gt2 schreef:Ja en op autoscout en deze trekt me wel.
Staat geen tuv bij? Amerikaan ofzo?
31 jul 2011 17:02
31 jul 2011 17:52
31 jul 2011 18:19
31 jul 2011 19:27
01 aug 2011 0:16
resto schreef:Die zwarte op autoscout heeft kolbenfresser, is dat geen cilinders schade?
01 aug 2011 9:39
01 aug 2011 11:36
01 aug 2011 12:25
01 aug 2011 13:15
01 aug 2011 13:40
resto schreef:jippie maar hoe groter de cilinderinhoud word hoe meer problemen, nieuwer zegt ook niets.
De 997 heeft ook grote kans op cilinderschade.
De vroege 3.4's hebben alleen meer kans op cilinderkopschade(scheuren) doordat deze motoren andere koppakkingen hebben dan de 3.6 3.8.
Bij de 3.4 regelen de koppakkingen de koelwaterstroom naar de cilinders dmv grote en kleine gaten in de pakking, de ene cilinder word warmer dan de andere. Bij de 3.6 (die in de 997 niet die in de 996)
doen ze dat niet meer en komt er dus meer koelwater bij alle cilnders waardoor sommige cilinders koeler blijven en andere juist weer te warm worden(=meer kans op cilinderschade).
Ik heb liever een gescheurde kop dan cilinderschade.
De boring van een 3.6 is weeer groter dan die van de 3.4 dus begin ik zelf het gevoel te krijgen dat de 3.4 zo slecht nog niet was.Zeker nu je de ene na de andere ad leest van 997's waar al een nieuwe motor in zit....
Het schaamrood zou porsche op de kaken moeten staan....
Als ik jou was zou ik lekker een niet te dure 3.4 aanschaffen en een potje maken voor een eventuele reparatie.
01 aug 2011 14:13
02 aug 2011 22:02
resto schreef:jippie maar hoe groter de cilinderinhoud word hoe meer problemen, nieuwer zegt ook niets.
De 997 heeft ook grote kans op cilinderschade.
De vroege 3.4's hebben alleen meer kans op cilinderkopschade(scheuren) doordat deze motoren andere koppakkingen hebben dan de 3.6 3.8.
Bij de 3.4 regelen de koppakkingen de koelwaterstroom naar de cilinders dmv grote en kleine gaten in de pakking, de ene cilinder word warmer dan de andere. Bij de 3.6 (die in de 997 niet die in de 996)
doen ze dat niet meer en komt er dus meer koelwater bij alle cilnders waardoor sommige cilinders koeler blijven en andere juist weer te warm worden(=meer kans op cilinderschade).
Ik heb liever een gescheurde kop dan cilinderschade.
De boring van een 3.6 is weeer groter dan die van de 3.4 dus begin ik zelf het gevoel te krijgen dat de 3.4 zo slecht nog niet was.Zeker nu je de ene na de andere ad leest van 997's waar al een nieuwe motor in zit....
Het schaamrood zou porsche op de kaken moeten staan....
Als ik jou was zou ik lekker een niet te dure 3.4 aanschaffen en een potje maken voor een eventuele reparatie.
Bij de 3.6 (die in de 997 niet die in de 996)
03 aug 2011 0:32
03 aug 2011 14:18