Ik kan hier in Belgie een mooi 1986 donkerblauw S-je kopen voor 3.750 €, als ik daar 1500 à 2000 in zou steken staat hij heel netjes, maar kleur interieur (beige) is niet 100% mijn ding en er is totaal geen (onderohuds)historie bij. Maar zoiets zoek ik dus.
Ik heb deze dus toch gekocht. Nog wat van de prijs afgekregen en de auto is eigenlijk wel ok. 98.000km op de teller en lijkt correct aan de staat van de auto te zien.
De lak is heel netjes, recent herspoten of toch daarna niet (veel) mee gereden. Interieur ook netjes, wel wat poetswerk maar geen schade. Enkel de typische scheuren in het dashboard.
Auto is heel lang uitgeschreven geweest, ik moet het nog exact achterhalen (of toch proberen), maar in alle geval pas terug ingeschreven in 2010. In Belgie wordt een "carpas" systeem bijgehouden sinds +/- 2002 en er is geen enkele kilomterstand gekend van de auto tot 2010. Dus minstens van 2002 tot 2010 is hij uitgeschreven geweest.
Het plezante is dat ik de auto ken van +/- 15 jaar geleden. Hij stond toen bij een Peugeot dealer in de buurt die hem had overgenomen, +/- rond 1995. Zijn dochter heeft er een tijd mee gereden weet ik nog en nadien heeft hij bijna een jaar buiten op de parking gestaan. Ik ben er toen nog bij gestopt om eens te kijken, want hij bleef daar maar staan, maar ik studeerde nog, dus het was niet echt een optie toen om hem te kopen
. Hij had ook aan alle kanten wat krassen en keine deukjes, typische parkeerschadedingen. De dochter had het veel kans nogal lastig met het zware stuur......(geen servo). Daarom is hij dus ook herspoten. Dat ik de auto kende deed mij toch ook iets sneller beslissen hem toch te kopen(ondanks het beige interieur) en de prijs is zeker niet verkeerd, als ik zie wat voor nette 924-S en wordt gevraagd met lage kilomterstand. Misschien is hij zelfs sinds 1995 niet meer ingeschreven geweest, want ik ben bij de garage gestopt en zij kenden de auto nog (omdat ze er serieus hun broek aan hebben gescheurd, want ze raakten er niet vanaf destijds). Wat ze nog wisten was dat hij toen +/- 100.000km had, dus wat hij nu nog heeft.
De man van wie ik hem heb gekocht wist niet veel van de auto en wilde er snel vanaf. Hij had hem van iemand overgenomen in een deal met andere zaken, allemaal nogal vaag.
Nu maar eens proberen de laatste eigenaar te contacteren die hem vorig jaar heeft ingeschreven.
Door het lange stilstaan en ongekende historie gaat hij een volledig onderhoud krijgen op motor, nieuwe banden, remmen, alles checken en wat kleinigheden in het interieur terug netjes zetten.
Een niet gescheurd dashboard zoeken staat ook op het lijstje.
Ik zal dit weekend wat fotos nemen.