Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
09 maart 2013 15:17
Beste Allen,
Sinds een jaar of 4 in het bezit van een 996 cabrio, blauw handgeschakeld.
Bevalt heel goed. Heb er hoegenaamd nooit problemen mee gehad ondanks zijn bijnaam waterkoker.
Slechts APK en regulier onderhoud bij Porsche Rotterdam zijn de kosten geweest.
Heb de afgelopen tijd steeds met een schuin oog naar de 993 (nacht)blauw 4 gekeken.
Zie deze auto soms tegen een aantrekkelijke prijs in Italie te koop staan. Weet niet of daar een addertje onder het gras zit. Een Duitse auto voelt op de een of andere manier vertrouwder aan.
Waarom zijn ze daar in Italie goedkoper?
Dan nog, waar moet je opletten bij aanschaf en wat zijn de gevaren van kosten en problemen bij de 993 op langere termijn? Is tie zoiezo duurder in onderhoud?
Wat maakt de 996 beter ( lees niet mooier maar beter) dan een 993.
Ervaringen heel welkom.
In dank en met groet, Rob.
09 maart 2013 18:45
Rob ieder geval de kapconstructie van de 996 is praktischer en van de 996 is onderhoud voordeliger.
09 maart 2013 22:34
Water vs lucht dilemma? Lees dit topic eens door;
viewtopic.php?f=3&t=37316&hilit=water+luchtDan kom je er helemaal niet meer uit
09 maart 2013 23:18
Exact zoals je de auto hebben wilt!
http://www.witmerodijk.nl/index.php/cars/car/953Alleen ik zou lekker de 996 houden
10 maart 2013 10:54
ver boven de 200....+2
10 maart 2013 16:19
Waardevolle informatie,
Deze kap is toch ook elektrisch?
Wat bedoel je met boven de 200....+?
Groet, Rob.
10 maart 2013 16:41
niet met betrekking tot de electrische kap maar je huidige kap verdwijnt in de auto ipv dat je met een cover met drukknopjes in de weer moet
10 maart 2013 16:50
Oke, helder. Vaak zie je overigens de 993 cabrio zonder hoes open rijden. Waar is die hoes eigenlijk voor? Immers bij het stallen doe je de kap weer dicht?
10 maart 2013 16:53
Dat +2 sloeg er op de je de 996 moet houden...
10 maart 2013 17:34
Rob48 schreef:Oke, helder. Vaak zie je overigens de 993 cabrio zonder hoes open rijden. Waar is die hoes eigenlijk voor? Immers bij het stallen doe je de kap weer dicht?
Zonder hoes meer kans op klapperen en dus beschadiging.
10 maart 2013 18:21
Begrijpelijk dat van die kap. Klinkt misschien gek maar zonder de cover vind ik deze auto open mooier. Met toeren tot 70 kilometer op binnendoorwegen zal het met dat klapperen misschien meevallen denk ik. Hoe zou dat met het plaatwerk voor wat betreft roesten zijn? Daar iets over bekend? Met mijn 996 geen centje pijn.
+2 begrijp ik, maar 200?
De langer ik naar de bak kijk hoe mooier ie wordt. 20 graden kap open en grommen maar. Zucht.
10 maart 2013 18:41
Ik bedoelde het twee keer
De goede auto, die ik voorstelde en inderdaad het behoud van de 996.
Wat vond je van de 993 carrera 4 cabrio in blauw / blauw?
10 maart 2013 20:04
Rob48 schreef:Vaak zie je overigens de 993 cabrio zonder hoes open rijden. Waar is die hoes eigenlijk voor?
De hoes is om de gevouwen kap te ontlasten (windkracht en vuil) - maar ook voor de veiligheid
In Duitsland is het zelfs bij de wet verboden om zonder hoes te rijden ... bij een aanrijding kan het dak daardoor dicht (of naar voren) klappen .... en dan zijn er toch weer delen blootgesteld die letsel op kunnen leveren
10 maart 2013 22:16
Hi Olaf, vandaar dus de cover.
Jurgen deze 993 is stunning. Just stunning. Dank je voor de link.
Ben benieuwd wat ze er voor vragen.
10 maart 2013 22:46
Stond voor €40993 te koop maar over het algemeen als ze de prijs weg halen is ie verkocht. Dus ik denk dat ie verkocht is. Hoop het niet voor je want het leek mij wel een hele mooie.
11 maart 2013 15:38
Klopt is verkocht.
Even geduld dus nog. Naar het schijnt zijn er niet heel veel van gemaakt.
11 maart 2013 15:48
Rob48 schreef:Wat bedoel je met boven de 200....+?
Ik denk dat als je ver boven de 200 rijdt, je beter een 996 kunt hebben. Zoiets zal die bedoelen
11 maart 2013 15:56
Laten we het daar maar op houden
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.