Er is genoeg te vinden als je maar even doorzet. Om te laten zien dat ik niet de flauwste ben zelf nog even gegoogled voor je:
Lijstje van Pascal:
Bij een "specialist/garage" en particulier:
- Lakstaat, denk aan krassen en poetskrassen
- Staat van de rubbers (goed of uitgedroogd)
- Staat van de velgen
- Roestvorming op alle naden/rubbers (onderaan de zijruitjes en in de hoeken onderaan de voorruit, bij de koplampen!)
- Roestvorming bij de deuren, onderaan de opening, bij de lasnaad
- Check even de punten waar het water wegloopt. (Links + Rechts voorin.)
- Is het interieur orgineel, en/of past het bij de achterbank
- Kijk uiteraard naar duidelijke olievlekken, ondanks dat de motor snel schoongemaakt is, vergeet men vaak de oprit/garage
- Is alles orgineel porsche, of is het "aftermarket" replacement, en zoja, past dat allemaal wel goed
- Let op krassen, steenslag, dofheid van de voorruit
- Controleer uiteraard de naden bij de koffer- en motorklep, lopen deze scheef, dan is dit vaak (niet altijd!) een teken dat er schade is geweest. Om dit te kunnen beoordelen, moet je veel auto's zien
- Check ook of de deuren "recht" dichtvallen, ofdat ze iets omhoog moeten bij sluiten (vaak schade)
- Bij uitgebouwde versies: Hoe is het onder het kunststof?
- Zijn er matching numbers, of klopt in elk geval de motor bij wat aangeboden wordt. Als dit niet zo is, waarom?
Hier vind je ook nog wat 964 specifieke tips:
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... erid=41020