Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
08 aug 2015 17:52
Zoals de titel zegt.
Ik zoek een 911, met stalen bumpers nog.
Of een 912.
Beslist geen 912E!
In goede staat, maar eerste lak auto's eventueel met patina zijn ook welkom.
08 aug 2015 20:06
Da's mooi kerel...
En nu?
08 aug 2015 20:11
Aangezien dit het gevraagd gedeelte is, dacht ik wel goed te zitten?
08 aug 2015 20:29
Succes met de zoektocht naar de klassieker en de turbo/turbo S.
Goede belegging aan het zoeken?
08 aug 2015 21:51
Hoe diep zijn je zakken? M.a.w. Wat wil je uitgeven? Zoeken is niet zo lastig........
09 aug 2015 13:23
outletvalve schreef:Succes met de zoektocht naar de klassieker en de turbo/turbo S.
Goede belegging aan het zoeken?
Het wordt niet een klassieker en een Turbo (helaas!).
Het wordt of, of.
Hoe diep de zakken zijn hangt helemaal af van de aangeboden auto natuurlijk
09 aug 2015 14:36
Da's handig. Zakken die zich qua diepte aanpassen!
09 aug 2015 17:16
P.uch schreef:outletvalve schreef:Succes met de zoektocht naar de klassieker en de turbo/turbo S.
Goede belegging aan het zoeken?
Het wordt niet een klassieker en een Turbo (helaas!).
Het wordt of, of.
Hoe diep de zakken zijn hangt helemaal af van de aangeboden auto natuurlijk
Ik bedoelde dat serieus. Klassieke 911 of 912 zijn er genoeg en mooie ook, maar kost serieus geld. Mooie 912 40 a 50k, mooie 911 T 70 a 80k, mooie 911 S 150 a 200k, Carrera RS vanaf de 800k. En alles wordt bijna met de dag duurder. Dus wat wil je?
Ook is een moderne turbo of turbo s heeeeel wat anders dan een klassieker. Klassieker is leuk, maar een liefhebbersauto die beperkt bruikbaar is.
09 aug 2015 18:34
Ik dacht dat je een 996 turbo zocht
09 aug 2015 19:46
Beste ts heeft wat geld op de rekening. Op de bank levert het niet veel op. Totmbo van ts, zullen we er een auto van kopen? Renault capiture of een Citroën cactus bijvoorbeeld. Nee, zegt de ts ik heb altijd een porsche willen hebben. Nou lieverd dan koop je toch een Porsche,maar zoek je wel even het hoe en wat uit op het porscheforum. Mooi man
09 aug 2015 19:49
Die van mij vind alles goed, zolang het maar geen Audi is. Prachtig toch?
09 aug 2015 22:03
Zoals al eerder gezegd, ik zoek of een 996 Turbo, óf een klassieker, ik ben me heel goed bewust van de bruikbaarheid/inzetbaarheid van een klassieker, ook van een Turbo trouwens.
Ik zoek idd eerder een T dan een S, RS is absoluut niet haalbaar.
Stiekeme voorkeur gaat naar een 911 of 912 eerste lakker en het liefst mooie patina, maar ik begrijp dat dat moeilijk te vinden is.
09 aug 2015 22:16
Kijk eens op de bekende autosites en geef eens een voorbeeld van wat je denkt dat je wilt. Trouwens een 911 E van voor 1974 is nu 1 van de meer onderschatte modellen. Waarom zou je die niet willen? Vroeger wilde ook niemand een T.
09 aug 2015 23:34
911E is welkom, alleen zoals gezegd een 912E niet
10 aug 2015 0:39
Nette auto, maar niet een voor puristen. Wel een paar dingetjes die niet kloppen, maar die eenvoudig te vervangen zijn. Kleur moet je ook van houden.
10 aug 2015 7:47
Driver4S schreef:Kijk eens op de bekende autosites en geef eens een voorbeeld van wat je denkt dat je wilt. Trouwens een 911 E van voor 1974 is nu 1 van de meer onderschatte modellen. Waarom zou je die niet willen? Vroeger wilde ook niemand een T.
De 911E was misschien een paar maanden/ tot één jaar geleden de onderschatte auto, maar nu worden hiervoor ook al serieuze bedragen gevraagd. Dit komt natuurlijk omdat de prijzen van de S helemaal de bocht zijn uitgevlogen en nog steeds stijgen.
10 aug 2015 9:10
De 911 E is al jaren geen ondergeschoven kindje meer en exclusiever dan een S. Maar kosten ook een lieve duit.
10 aug 2015 9:31
Hessel schreef:Nette auto, maar niet een voor puristen. Wel een paar dingetjes die niet kloppen, maar die eenvoudig te vervangen zijn. Kleur moet je ook van houden.
Kan je sluier van de grootste 'dingetjes' oplichten..?
10 aug 2015 11:33
Natuurlijk
- deurgrepen zijn van een SWB. Er hoort een later type op met een trigger in de greep en niet het indrukken van de cylinder.
- de durant spiegels staan op " steetljes" wat volgens mij een soort huisvlijt is geweest om beter zicht te krijgen.
- vreemde schakelaar naast het contactslot.
- mistlampen voor zijn niet de originele Hella's
- in de motorruimte mist het zekeringskast klepje.
- bekleding achterzitjes klopt niet, is niet origineel.
Allemaal geen hoofdzaken, maar kost wel wat geld om dit weer origineel te krijgen. Check ook of de velgen origineel fuchs zijn en geen replica's. Italiaanse 911 jes waren altijd heel kaal geleverd en vaak op stalen velgen. Originele set fuchs kan flink inde papieren lopen.
Natuurlijk altijd een onafhankelijke keuring laten doen door een specialist.
10 aug 2015 11:38
+ rooster op motorklep hoort aluminum kleur te zijn en niet zwart
10 aug 2015 11:50
Kijk, nog even overheen gekeken. Thx Jasper.
Het lijkt allemaal niet zo spannend, maar als dit soort dingen niet kloppen, moet je denk ik wel verder kijken. Kan betekenen dat er niet zoveel aandacht is besteed aan de restauratie en wellicht is dit ook in het technische en body deel terug te vinden.
10 aug 2015 11:59
Dank voor de input!
Deze auto had niet echt mijn aandacht, vind de looks op 1 of andere manier niet helemaal...
Ik weet wel waar ik foto's ga posten als het zover is, jullie weten véél meer dan ik over dat soort details
10 aug 2015 12:09
Als je geen details weet zou ik posten voordat je wat koopt...
10 aug 2015 12:36
Je kunt ook aspirantlid worden van de klassieke Porsche 911 & 912 Club nederland als je echt een klassieker wilt. Daar staan alle zaken die je moet weten en op moet letten op de website. ( voor leden only) ook hebben we daarnaast nog veel meer info die we je kunnen geven. Naast natuurlijk 4 keer per jaar een mooi clubblad en technische dagen waaraan je kunt deelnemen.
http://www.klassieke911912.nl
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.