Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
20 dec 2015 23:06
997 4s of s Automaat is prima
Sport chrono
Klappenauspuff
Tot 100.000km
vanaf bouwjaar 2006
nieuwe motor geen bezwaar
Geen Amerikaanse of Italiaanse import.
Ongevalsvrij
21 dec 2015 0:45
Grootste vraag hierbij is: mk1 of mk2?
dat gaat het verschil maken
21 dec 2015 6:58
Waarom de grens bij 100.000 km?
21 dec 2015 10:51
Indicatie van je budget ?
21 dec 2015 23:51
100.000km grens, psychologisch, > 100000km wel indien nieuwe motor, echter bij voorkeur lage km stand, immers ook meestal in mooiere staat.
Budget, hoe minder km en meer opties, hoe meer budget
Mk2 ligt denk ik nog wat aan de bovenkant v/h budget, en heeft een te verwachten hogere prijsdaling de komende jaren.
Budget is minder belangrijk, de waarde vastheid wel.
Ik denk dat een mk1 met weinig km's, minder daalt dan een mk2 met hoge km stand
Ik zag een reactie van AvH, echter hierop gereageerd, weet alleen niet of hij mijn mail heeft kunnen ontvangen.
Reply op forum mail gaat blijkbaar niet?
21 dec 2015 23:53
Budget is minder belangrijk, de waarde vastheid wel.
Gaan we weer....
22 dec 2015 0:40
De mk2 zou nog weleens een goede laatste kunnen zijn met een 6 cilinder en handbak. Moeilijk te zeggen welke dalen of stijgen. Gt3 die zal niet meer zakken denk ik.
23 dec 2015 21:17
Een 4S met TipTronic is nochtans bijlange geen straf of mee te rijden, en wellicht ook niet als "investering
Was zelf eerst ook nogal weerhoudend wat betreft TipTronic, maar dat werkt echt wel super ! Heb naast de C4S Tip ook n 996 C2 manueel, dus k kan wellicht wel een vrij goede vergelijking maken.
27 dec 2015 23:16
Nog niet geslaagd.
Wel een mooie aanbieding gehad, echter na concrete afspraak en reeds geplande keuring, kreeg de aanbieder twijfels en wilde de auto houden
Bij Cabrioland staan er ook nog 2.
Iemand ervaring met dit bedrijf. Of iemand die toevallig deze auto's kent? Wat is een reele waarde voor deze auto's?
Nog tips?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
28 dec 2015 16:22
Onze 996 is bij cabrioland gekocht. Al weer bijna 4 jaar plezier van. Onderhoud bij cabrioland vond ik te ver van huis. Dus alleen een positieve aankoop ervaring en wat kleine garantie dingetjes die netjes zijn opgelost.
30 dec 2015 21:36
Inmiddels bezig met 997 4s cabrio 18-ldl-8 bij Cabrioland.
Misschien kent iemand deze auto?
Ben er prima geholpen en te woord gestaan.
Auto heeft nog maar 59000km gelopen.
Wilde aankoopkeuring regelen, echter toen bleek de auto al in maart van dit jaar een aankoopkeuring te hebben gehad.
Weinig bijzonderheden, echter wel advies om in de cilinders te kijken ivm veel roet bij de uitlaat.
De mensen bij Cabrioland vertelden mij nadat ik vroeg of ze nog een kopie van de aankoopkeuring hadden, dat er wel een groefje in de cilinder zat, dit hadden ze zelf bekeken. Mij overigens niet spontaan gemeld. Wel kreeg ik keurig de kopie van de aankoopkeuring toegestuurd.
Nu kan ik wel wat langer garantie af spreken, maar wat is wijsheid? Een jaar garantie heeft volgens mij dan ook weinig zin (5000km per jaar).
Volgens mij zijn deze groeven toch altijd de voorbode van meer ellende. Of is 1 groefje nog niet zo erg?
Is dan preventief de boel aanpakken dan niet beter.
Of moet ik deze auto laten staan.
Aan de andere kant, deze auto klinkt goed,motor loopt keurig zonder bijgeluiden etc. rijdt goed, aankoopkeuring geen gekke dingen.
Het lastige is als je een andere koopt, heeft deze mogelijk ook al wat groefvorming, maar weet je dit domweg niet, meestal wordt er geen endoscopie gedaan.
Of de groefvorming op nieuw laten bekijken? Door Resto of andere specialist.
En in geval ik hem toch gewoon koop, wat zou een reële garantietermijn zijn specifiek tav cilinderprobleem. 30.000km of 6 jaar?
Dus in het laatste geval strakke afspraken zwart op wit in geval van cilinder probleem.
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
30 dec 2015 21:53
Lijkt me simpel...
Groefje laten verhelpen door Auto Resto (of v.d. Gugten).
Kosten in mindering laten brengen op de aanschafprijs.
Dat zou je toch ook met een deuk doen?
Waarom dan niet met een groefje (dat vrijwel zeker een veel grotere kostenpost zal worden)?
Zelf zou ik in ieder geval geen 57,5K uitgeven met de wetenschap dat de auto dit mankement heeft.
(Waarschijnlijk ook de reden dat de vorige "koper" (die de AKK heeft laten doen) hem heeft laten staan).
Just my 2 cents...
30 dec 2015 22:18
Ze hebben er toch nog 1 staan bij cabrioland? Beter uitgerust en nog goedkoper ook en die 9.000 km meer maken het verschil toch ook niet?
30 dec 2015 22:29
Die andere, de zwarte ook gereden, reed minder goed, minder soepel en minder scherpe tiptronic.
Bovendien meer gebruikssporen.
Minder opties.
Het blijft natuurlijk lastig, immers nu bij toeval dit gehoord.
Een andere auto kan net zo goed groefvorming hebben, alleen je doet niet standaard een endoscopie.
Misschien even door sparen voor een mk2
30 dec 2015 23:02
HFH schreef:Een andere auto kan net zo goed groefvorming hebben, alleen je doet niet standaard een endoscopie.
Auto Resto doet voor zo ver ik weet bij een AKK altijd een endoscopie.
Een 996 en 997 zou ik persoonlijk ook NOOIT zonder AKK (incl. endoscopie) kopen.
Desnoods zou ik voor een endoscopie bijbetalen, die kosten vallen in het niet bij de kosten bij ellende achteraf.
30 dec 2015 23:05
HFH schreef:Wilde aankoopkeuring regelen, echter toen bleek de auto al in maart van dit jaar een aankoopkeuring te hebben gehad.
Investeer die €250 zelf en ga niet (lees NIET) af op de AKK van een ander. Geloof me, I've been there...
Laat bij interesse een AKK doen bij een partij waar jij vertrouwen in hebt en/of waar jij hem in onderhoud wilt geven.
30 dec 2015 23:12
ik verwacht niet dat je dat "groefje" kunt verhalen of in mindering mag brengen, aardige ingreep die zeker een flinke spaarpot kost. Lekker laten staan. Of als de prijs (korting) dermate interessant is doorrijden naar Haaglanden Motorsport en daar AKK met endoscopie laten uitvoeren. Succes
01 jan 2016 12:00
Als de auto helemaal naar je zin is zou ik gaan praten met de verkoper en kijken of je er samen financieel uit kunt komen als je de auto laat reviseren, kun je ook gelijk de modificaties laten uitvoeren.
Dat is wat ik recent gedaan heb. Dan heb je daarna een betrouwbare auto met een paar jaar garantie op de motor
01 jan 2016 12:09
Ewout schreef:Als de auto helemaal naar je zin is zou ik gaan praten met de verkoper en kijken of je er samen financieel uit kunt komen als je de auto laat reviseren, kun je ook gelijk de modificaties laten uitvoeren.
Dat is wat ik recent gedaan heb. Dan heb je daarna een betrouwbare auto met een paar jaar garantie op de motor
Goed voorstel, een open gesprek met Cabrioland zal duidelijkheid geven.
Als je de auto graag wil hebben moet je er uit komen lijkt mij.
Tenslotte wil Cabrioland deze auto ook verkopen en een tevreden klant erbij hebben.
Een Porsche met dit risico zo zonder meer verkopen... Mij lijkt dat Cabrioland daar haar goede naam niet mee te grabbel zal gooien.
05 jan 2016 14:55
Nog steeds bezig met 997 4s cabrio 18-ldl-8 bij Cabrioland.
Groefje bleken 2 groeven in cilinder 5 en 6 rechts.
reeds bij 53000km geconstateerd, en ivm roetvorming bekeken, dus reeds olieverlies.
vorige eigenaar heeft hem weer ingeleverd bij Cabrioland, omdat hij het verdere risico niet aan wilde gaan.
Foto's endoscopie aan Resto laten zien, en ook situatie voorgelegd bij PH Peize.
Beide, duidelijk: zo nooit accepteren, voor deze vraagprijs moet de auto gewoon goed zijn.
Ook wel verbazing over het feit dat een bedrijf je op deze manier een auto wil verkopen.
Er werd steeds benadrukt dat de auto 100% goed was, en dat ik diverse referenties mocht bellen.
En dan na toevallig bellen met Porsche Rotterdam, er achter komen, dat de auto helemaal niet 100% is.
Gaat gewoon eerder vroeg dan laat 9000 euro kosten.
Cabrioland wilde wel 1 jaar garantie geven en tot 5 jaar op motorblok, en dan puur arbeidsloon.
Echter dan nog steeds 4-5000 euro materiaalkosten.
Ik zal Cabrioland nog 1 keer bellen, en vragen of ze niet gewoon reviseren en dan verkopen of met een forse korting verkopen.
Bericht volgt.
Ik
05 jan 2016 15:03
Ik begrijp absoluut je punt, en je hebt er groot gelijk in !
Ik vrees echter -gezien een bepaalde 'verkoopcultuut'- dat ze de wagen gewoonweg aan de originele prijs gaan doorverkopen aan een nietsvermoedend slachtoffer.
05 jan 2016 16:12
Nooit doen. Er staan er genoeg te koop zonder mankementen. Treurig dat de verkoper zegt dat de auto 100% in orde is. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt bij de aankoop van een Volkswagen youngtimer, verkoper zei voor de koop "de auto is 100% in orde, en zonder technische mankementen". Bleek er een waslijst aan achterstallig onderhoud te zijn (4.500 euro...). Onvoorstelbaar, en de verkoper gaf niet thuis (anders dan "dat had ik beter niet kunnen zeggen"). Ik weet nu waar je youngtimers beter wel en beter niet kunt kopen
05 jan 2016 17:52
Ik zou het niet doen voor dat bedrag. Als er flinke groeven zitten in de cilinders dan ben je binnenkort aan de beurt voor 9-10K. Als de verkoopprijs zodanig is dat het dan nog steeds marktconform is dan kun je het overwegen, maar voor 57K mag je een goede auto verwachten.
Ps: Bij vd Gugten staat een grijze 997 4S cabrio te koop voor (uit mijn hoofd) 49K
05 jan 2016 23:27
Ps: Bij vd Gugten staat een grijze 997 4S cabrio te koop voor (uit mijn hoofd) 49K
dank voor de tip en vele tips van anderen
Ik zie alleen niets op de site staan?
06 jan 2016 8:17
Klopt maar daar stond hij twee weken terug ook niet en in de showroom stond hij er wel. Ik zou gewoon eens bellen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.