Zo wat een reacties, dat had ik op deze korte termijn niet verwacht

. Ik krijg de indruk dat er ook best wat Cayman liefhebbers (niet perse bezitters) op dit forum vertoeven

.
Qua kilometers bedoelde ik meer dat ik liever niet iets heb met 200k op de klok. En ja <100k zou natuurlijk helemaal super zijn maar het mag best meer wezen.
Het exemplaar bij Haaglanden had ik inderdaad al gezien maar deze overschrijdt mijn budget wel heel erg.
Het opgegeven budget van 20k was natuurlijk niet heel realistisch. Vandaar ook de "

" en uitloop tot 25k er achter vermeld. Al moet het incidenteel best kunnen zoals diegene vorig jaar voor 17,5k.
Die zeehondjesgrijze in DE had ik ook gezien. Opzich zitten er een aantal leuke opties op maar "bomvol" is hij zeker niet. De zwarte imboedel is natuurlijk geen cacao maar een compromis zal ik toch moeten sluiten. Wie weet als het een echt net en goed exemplaar is en er nog wat onderhandelingsruimte in zit. Mijn handicap is echter dat ik geen woord Duits spreek en nog nooit een auto heb geïmporteerd. Nu hoor ik altijd dat het heel erg meevalt en het lijkt me leuk om zo'n traject eens te doorlopen maar dan is hulp natuurlijk welkom. Praatje maken, vragen stellen, onderhandelen, AKK regelen, uitvoer/invoer, etc gaat natuurlijk makkelijker als er iemand mee is die de taal wel beheerst en ervaring heeft met het importeren van een auto. Dus wie opteert...ik betaal de koffie en lunch

?
Wat betreft de navi: ik vind het dashboard zo kaal zonder navi. Ik weet niet hoe goed of slecht de navi is want ik heb er geen ervaring mee. Ik weet echter wel dat ik door eigen ervaringen een PCM1 uit de 986/996 inmiddels als een absoluut minpunt zie bij die auto's. Gelukkig kun je dergelijke systemen natuurlijk verwijderen en ook de speakers/versterker/geluidsisolatie upgraden maar ook dit kost geld als je het goed wilt doen. Ik had alleen ergens gelezen dat de standaard audio compleet ruk zou zijn dus vandaar de vermelding van Bose maar dit is geen must.
Wat de prijzen betreft heb ik ook de indruk dat deze zijn gestabiliseerd of zelfs iets gestegen zijn de afgelopen jaren (zelfde geldt voor de 997). Ik had de hoop dat ze nog even zouden doorzakken tot het punt waarop 17.5k in DE heel gebruikelijk zou zijn maar helaas. Ik houd een auto tot op heden nooit meerdere jaren in bezit (wie weet wordt een mooie Cayman de eerste

) en zou het zonde vinden om nu een schitterend exemplaar aan te schaffen voor 35k en deze na een jaar weer uit te zwaaien voor 26k. En ja voor een duppie op de eerste rij zitten willen we natuurlijk allemaal

.
Ik zie dat ik eens wat draadjes van een aantal van jullie door moet spitten. De verhalen over de zoektocht en het aankooptraject zijn vaak leuk om te lezen + de valkuilen die jullie tegen kwamen kan ik dan misschien ontlopen.