Ik geloof dat vanaf mk2 de tiptronic bak van Mercedes Benz komt daarvoor is het ZF dacht ik. De MB tip staat in ieder geval bekend als bullet proof. Is ook de tip die in de 996 turbo zit.
Een keer de olie vervangen of eventueel laten spoelen als dat nog nooit gebeurt is wordt wel aangeraden.
De bak van MB in de mk2 is wat uitgebreider dan de oudere types. Heeft bv. 250 verschillende schakelprogramma's.
Hij reageert vind ik redelijk rap. Zeker als je het gas induwt schakelt hij in een split seconde 2 versnellingen terug.
Er is hier wel ns op het forum gesproken over een booster voor het e-gas signaal. De responscurve van e-gas wordt dan aangepast waardoor de bak vlotter reageert. Komt geloof ik doordat hij door de hogere gasrespons wat makkelijker in een sportiever programma (van de 250) schakelt en daar blijft hangen.
Cruisen is met tip natuurlijk perfect mogelijk. Met de handbak toch ook wel geen probleem lijkt me.
Ik rijd meestal met de tiptronic in manuele mode en schakel met de knoppen ah stuur.
Zou toch maar eerst een keer proefrijden met een tip of het echt wel iets is voor je. Het blijft een 911 maar de beleving is op zich wel een tikje anders natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door
Kheldar op 19 mei 2016 10:01, in totaal 1 keer bewerkt.