MPH schreef:Oeps.. Eeuh ja, ......
goed lezen is een vak, dat deed ik even niet.
Als cabrio rijden dan toch echt jullie ding is voor een cabrio gaan. De motivatie verandert niet: Zoveel meer fun!
Cabrio rijden is zeker ons ding en dat doen we met een ook heel erg lekker klinkende 6 cilinder, alleen dan in een lijn die goed in de toeren jankt met 343pk
Elke dag biefstuk gaat ook vervelen, dus de toegevoegde waarde van een 911 cabrio is minder.
Dus daarom neig ik nu meer naar een coupe.
Ik staar me niet blind op de waarde ontwikkeling en besef dat de bubbel kan knappen. Ik vermoed ook zo dat de top al wel eens bereikt is.
Maar goed dat is al wel vaker gedacht toen een 964 turbo voor een ton te koop stond. Belachelijk.
Idem voor de E30 M3 die voor 30k werden aangeboden. Had je toen maar....
Over 10 jaar weet ik, had ik toen maar geen 911 gekocht omdat ze geen donder meer waard zijn.
Of had ik toen maar wel, nu kan ik ze echt niet meer betalen.
Wijsheid achteraf, maar ik leef nu.
We zullen er geen boterham minder om eten, hooguit op 65,67 of wat de pensioen leeftijd ook mag worden
We rijden zeker rally's en zijn daar fanatiek in, dat doen we met een 02 tje, zie foto boven.
Met een 911 zullen we dat niet snel doen, zeker niet fanatiek. Reparaties en schades zijn bij het 02 tje een stuk betaalbaarder.
We rijden niet onvoorzichtig, maar de auto wordt bij een rally ook zeker niet ontzien. Dat zou zonde zijn van de 911.
Persoonlijk zou ik voor de 964 gaan met de oranje op een goede 2de plek maarrrrrrr......
Het lijkt erop dat je echt geen enkel idee hebt wat je wil. Rijbeleving is denk ik dan de doorslaggevende factor. Ik zou zeggen ga met allemaal een rondje rijden, ik weet bijna zeker dat je dan weet welke het moet worden. Succes!
Inderdaad ben ik een zwevende kiezer en dit forum de stemwijzer
Dat maakt het ook zo leuk, weer eens in mijn eigen archief gedoken. leuk wat ik dan weer tegenkom. Zoals een folder van de 944 S2 omdat ik zo een gehad heb.
Gisteren al even bij Motron bij de oranje 911 wezen kijken. Gewoon om eens te zien wat ie mij doet.
Algehele staat viel mij zo in eerste instantie eens niet zo heel erg tegen. Ik had een meer afgeleefde auto verwacht.
Ding is zeker gaaf, lekker knallende kleur zoals dat nog mocht in de 60/70.
Even gesproken met de verkoper, auto is 3-4 jaar gelden door Motron verkocht aan de huidige eigenaar.
De auto is omgebouwd in Amerika en men weet niet wat er precies aan gedaan is, maar de auto zou erg snel aanvoelen en is echt racy opgebouwd.
Harder dempers,5p gordels en de rolkooi.
Rolkooi is een onding voor zo rond te rijden, maar het is een geboute dus relatief goed te verwijderen en loopt om het dashboard heen. Die is dus niet verpest.
De auto spreekt zeker aan. Hij staat alleen wat raar op zijn wielen. Erg smalle sporing en de auto vraagt echt om zeitgeist fuchsen.
RS voorbumper is echt een lelijke versie. Voelt niet prettig dat onbekend is wat er met de motor is gedaan. Dus niet een directe wow, maar ook geen afkeur.
@johann Verkoper wees me nog wel op die betreffende SC,maar daar ben ik verder niet echt op ingegaan.
Ik was te nieuwsgierig naar het oranje beest. Als ik de foto's nu zo zie, had ik dat beter wel even kunnen doen. Zo te zien, mooi exemplaar.
Zeker aanleiding om nog een keer terug te gaan. Eens goed bekijken en dan inderdaad zien of er voldoende basis is om eens een stukje te sturen.
Ik ben er ook van overtuigd dat de auto's mij gaan vertellen wat ik wel en niet zoek.
Zeker die oranje 911, daarbij weet je waarschijnlijk heel snel of dit een auto is die past of juist helemaal niet.
Vanmiddag langs de Koning gereden voor die bruine C serie targa, maar die zijn blijkbaar alleen open op afspraak, deur was wel open maar de 911 stond op een 4 koloms brug geparkeerd met een Jag er onder.
@Tobias, dank voor de link. rozetten in de voorbumper storen me dan nog het meest.
Ik denk dat 130pk me nog wel eens tegen zouden kunnen vallen.
Maar is allemaal niet relevant, want als ik op die prijs weer 5k op tel, kom ik weer mooiere tegen, etc.
50k is mijn grens, die ik bereid ben tot 55k te rekken. Daarna is de rek er uit. punt.
In ieder geval weer wat wijzer en plezier aan beleefd