Zoals velen van jullie weten bestaan een groot deel mijn Porsche hobby uit restaureren en sleutelen, en ik heb een aankomend probleem die ik een beetje voor willen zijn.
Mijn 924 Turbo is na vijf jaar zo goed als af. Er is hier en daar nog enkele details waar ik aan willen werken maar er is geen grote klussen meer. Mijn GT3 was al heel goed, dus daar ging het meer om hem naar mijn persoonlijke wensen aan te passen en ook hier is het al 98% zoals ik hem hebben wil (Alleen nog de K410 van Manthey Racing staat op mijn wensenlijstje).
Nou ben ik de afgelopen maanden al een beetje aan't oriënteren naar een volgende project:
Optie 1Ik weet een compleet gestripte 924 te koop en ik overwoog een EV ombouw in de geest van de
Tesla restomods van EV west. Maar hoewel ik dat intellectueel gaaf zou vinden en ik mezelf zeker zullen uitdagen met al dat nieuwe techniek zou ik, denk ik, daar minder rijplezier aan beleven.
Optie 2Ik had een halve restauratie gevonden van een '71 911T maar de moderne kleur sprak me niet aan en om een vers gespoten auto weer te gaan spuiten is kapitaalvernietiging
Andere overwegingenIk heb nog nooit een V8 gehad. 10 jaar geleden had ik bijna een Audi S4 met de 4.2 V8 blok gekocht, maar die kreeg ik thuis niet verkocht als daily
Ik heb ook even zitten kijken naar de R129 MB500 SL maar ik weet dat ik niet blij word van een automaat en zoek maar eens een SL met handbak.
En zo komen we aan bij mijn wensenEen rijdend vroege 928 project uit de eerste 2 series met handbak en geen zonnedakje.
Ik ken alle horrorverhalen over de 928, vooral electra problemen, maar inmiddels heb ik autoelectra redelijk onder de knie en wil ik de uitdaging wel aangaan.
Wat vind ik belangrijk?- Alleen maar handbak - automaat kan me niet bekoren
- Liefs geen S want all dat rubber vergaan en is heel moeilijk te vinden.
- Kleur maak niet uit zolang het maar origineel is en ik wil geen roest.
- geen S4. Een GT zou kunnen maar voor mijn budget denk ik niet mogelijk
- Pasha interieur zou mijn voorkeur hebben, maar ook hier kan ik alles accepteren als het maar origineel is.
- Teledials velgen zou mijn voorkeur hebben, maar ook de gullideckels vind ik prima
- Mijn budget is ˜15k
Ik houd alle websites in de gaten, maar wellicht weet jullie ergens een 928 te verstoffen achter in een schuurtje?
Happy hunting