Vooreerst, aan allen:
bedankt voor de verwelkoming met open armen
en ook voor de talrijke hoopvolle of
soms sceptische (terecht of niet terecht - dit zal allicht nog blijken) reacties ...
heb al reacties gekregen van een aantal handelaren, waaronder IDN-Import en Broeksma ( allebei import Amerikaantjes),
V-Zweden, targa florio (wat vinden jullie van die blauwe 964 C2 cabrio vr. 27.950?,
wel jammer van het stuur..), witmer, ...
Hebben jullie ervaring met deze handelaars?
Verder werd me ook al twee keer gemeld dat aan een 96 te veel nadelen verbonden zijn
(o.a. horrorverhalen van de '3.4', zeker de versies van bj 96-99); klopt dit?
Even reply'en:
TD (zonder I) / Olaf: wat zijn de ervaringen over het algemeen met targetcars?
wat houdt zo'n keuring 'op het terrein' precies in? kan ik de koopovereenkomst niet
sluiten met de ontbindende voorwaarde in geval van een negatief resultaat na volledige diagnosetest?
hoeveel bedraagt de bpm en komen er daarnaast nog andere extra tax-/registratiekosten bij als ik geen
Belgische wagen koop? En Olaf, denk je echt dat 'k die wagen nooit door een Belgische keruing krijg?
(btw, vind die 'opplak'lichten op die zwarte 996 persoonlijk maar niks)
Nicolò / Auke231: wel een 97 is me te kostelijk (en nogal een plomp interieur?),
een 96 omdat het een 'relatief' recente wagen is
en ik regelmatig de baan op moet (iets meer 'interieurcomfort' dan z'n voorgangers is
dus wel troef), en een 93, tja wel wat ouder, maar uiterlijk een waaaanzinnig knappe verschijning
en dan wil ik wel wat inboeten aan comfort; heb eigenlijk gewoon minder vertrouwen in alles voor '93
omdat het aantal eigenaars, kilometers, nieuwe motoren, ... over het algemeen een stuk hoger ligt
en betrouwbaarheid is toch wel een van m'n grote bezorgdheden vóór aanschaf (m'n voorkeur gaat dus
uiteraard uit naar een wagen van een dame van 75 die 'm nieuw heeft gekocht en er rustig mee gereden
heeft, goed onderhouden, en vlot geparkeerd
Maarten: inderdaad bloedmooie wagen die 93 en als de beschrijving voor waarheid mag worden aangenomen ...
hoeveel schat je dat er nog bovenop die 35K $ komt om 'm in België rijklaar te krijgen? en moet je
eigenlijk gewoon op je 'gevoel' / 'blind vertrouwen' afgaan als je zo'n Amerikaan koopt?
Alvast bedankt voor jullie vriendelijke hulp bij het vinden van een betrouwbare aankoop!
Grtjs