Ik ken zowel Nick als Jez van carrera perfomance... twee hoog aangeschreven porsche specialisten, alhoewel Nick niet gekend staat om zijn diplomatisch vermogen
Fantastische wagen in een desirable specification... Nu, zoals je weet ben ik ook bij de DDK en heb ik in Schotland, in Yorkshire en naar Goodwood vele kilometers gemaakt met die jongens.
Gavin, John M en James hebben alle drie 2.4E met mfi en verdorie zeg die wagens beginnen ABSOLUUT te vliegen boven de 5500 rpm. Als ik met mijn carrera 3.o zat te redlinen (aan 6300) gingen die jongens nog even verder tot 7100 en, in vergelijking met een 2.7 165pk en k-jetronic- kan ik je garanderen dat een 2.4E precies toch een heel andere stal paarden heeft
net dankzij de MFI! Bij porsche spraken ze van de zogenaamde Porsche Faust: tot 5500 spint de motor zich op en dan komt de power in de rug. Ook is het zo dat met de 2.4E en zeker met de 2.4S het maximum vermogen net voor de redline is. Dus die wagens moeten echt perfect ok zijn om er ook het vermogen uit te halen en dan moet je bovendien niet te bang zijn om op zijn staart te drukken.
Het probleem van de MFI is inderdaad de afstelling. Op ddk vind je draadjes: Nick laat sowieso Jez de opzet controleren en dan verhuist de hele handel naar Bob watson om op de rolling road de boel af te stellen. Het inductie geluid met een MFI is gewoon het meest rauwe, spine tingling mechanical noise dat je je kan voorstellen.
"es wahr immer teuer einen guten geschmack zu haben "
Many happy miles,
Bert