Auteur |
Bericht |
vita brevis
|
964
Hallo, Na enige tijd passief gevolgd te hebben toch een eerste "actie": wat vinden jullie van deze 964 targa van 92 met 113K bij PS Twente voor 25 900? Iemand van jullie wezen kijken? http://www.porscheservicecentrumtwente. ... d-gebruikt
|
22 mei 2009 8:04 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Re: 964
Hee leuk, precies dezelfde kleur had mijn vorige 964 coupe ook, moet je van houden. Tevens is het interieur ook nog blauw, het wordt zo wel errug blauwerig Het is i.i.g. geen model '92 met die 16 inch velgen, flaporen en geen airbags. Wellicht is de eerste tenaamstelling in '92 gebeurt. Daarnaast moet je van een tiptronic houden. Ik vind een 964 met tip geen gelukkige combi. Als je toch voor een 964 targa / tip combi aan het kijken bent, wat vind je van deze http://www.ruiterenluitink.nl/dz-jv-55.htmlWelkom by the way
|
22 mei 2009 8:21 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: 964
vind de kleur zelf niet echt het, en ook de toptronic zou het voor mij niet zijn. Wel mooie prijs overigens voor een porsche aangeboden door porsche centrum, maar je moet er idd van houden, en als jij dat doet is het perfect toch proefrit maken en als het je ding is kopen
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
22 mei 2009 9:10 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964
Welkom. Heb je topic verplaatst naar Occasion Gevraagd - daar ik niet denk dat je er eentje te koop hebt... Succes. Hou zelf van bijzondere kleuren, heb een hekel aan een blauw interieur, zou geen targa willen (worst of both worlds imho < 993) en ook geen tiptronic meer (wel gehad) in een 964. Oja, koop met je hoofd, niet met je hart. Laat vooraf (!) een aankoopkeuring doen door een Porsche specialist. Geniet van de zoektocht, het is een kopersmarkt!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2009 9:11 |
|
|
vita brevis
|
Re: 964
Die opmerking over targa's komt vaak terug op dit forum. Waarom? Lekken? Ik heb altijd een zwak gehad voor een targa.
|
22 mei 2009 9:16 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964
Er zijn voorstanders en tegenstanders. Ik heb van een aantal mensen mogen vernemen - die een targa hebben gehad - dat het windgeluid met dak dicht luider was dan bij een cabrio met het dak dicht. Inderdaad lekken ze vaak, maar dat moet met goede rubbers en goed onderhoud volgens mij op te lossen zijn en open slaat de wind bij hogere snelheid onder het achterraam, waardoor mensen (kinderen) achterin meer in de wind zitten dan bij een cabrio. Er zijn echter hier ook een aantal pre 993 targa rijders die er erg enthousiast over zijn. Dus zoals zo vaak wordt geadviseerd - ga erin rijden en beleef het zelf!
Vanaf de 993 was de targa een coupe met een heel groot schuifdak. Bovenstaande problemen zijn er dan niet meer, de lijn van de coupe (waar het gros het over eens is dat dat de mooiste lijn van een 911 is) blijft behouden maar niet meer de targa uitstraling zoals bij de eerdere 911 modellen.
Veel proefrijden in verschillende modellen met tiptronic en zonder tiptronic, coupe, targa, cabrio en dan het lijstje van Pascal invullen. En dan op zoek naar een goede!!!!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2009 9:26 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Re: 964
Targa's van het type 964 en vroeger zijn inderdaad luidruchtig. Ik heb zelf een 964 targa met heel veel plezier gereden, ik stoorde me op een gegeven moment wel aan het lawaai van het dak op hoge(re) snelheden. Zodra je open rijdt is het echter super! Door het grote glazen achterruit heb je perfect zicht rondom en is het erg licht in de auto. Als de rubbers goed zijn is lekken eigenlijk niet aan de orde. Rijd je alleen met mooi weer is het een prima keuze Ik blijf het een mooi model vinden. Bij Wolbert staat (al een tijdje) een rode te koop, welkom overigens en succes bij je zoektocht
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
22 mei 2009 10:42 |
|
|
vita brevis
|
Re: 964
Bedankt voor de reacties. Ik ben me nu wat aan het oriƫnteren. Wil eventueel als tweede auto voor de vrouw (mezelf dus) een porsche kopen. Ze rijdt ongeveer 3000 km per jaar, dus leek het me iets om de dinky toys uit de jeugdjaren om te zetten in een groter model. Ik ga Horns raad opvolgen en wat testrijden. Ik weet dat het voor luchtkoelfanaten godslasterlijk is maar ik twijfel tussen een 964 (de Porsche uit mijn jeugdjaren) en een 996 (de voorkeur van de vrouw). 993 vind ik mooi, maar puur prijs wise erover. Als ie er komt laat ik zeker iets weten.
|
22 mei 2009 12:12 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964
mijn vrouw heeft ook een auto waarmee ze 5000-6000 km per jaar mee rijdt. voornamelijk korte stukjes in het dorp, zelden snelweg. Een luchtgekoelde Porsche zou derhalve NOOIT mijn keuze zijn om haar dit mee te laten doen. Los van het feit dat ze overal deuken en krassen in rijdt komt een luchtgekoelde 911 nooit op temperatuur met van dat huisartsen gedrag (mea culpa Wolf ). Wellicht iets om rekening mee te houden
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2009 13:05 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: 964
ik fiets dikkie
_________________________________________ oud is beter
|
22 mei 2009 13:36 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 CoupƩ, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: 964
Van al die hierzo zal ik ook niet slanker worden...
|
22 mei 2009 13:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964
Zou ik ook wat vaker moeten doen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 mei 2009 15:20 |
|
|