Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:35

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
924 S GEVONDEN 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 924 S GEVONDEN
Hallo

Ik rijdt alweer een tijd met de 968 CS en het kriebelt om weer eens wat anders te kunnen proberen. Maar ik wil de CS absoluut niet wegdoen, dus budget is beperkt en ben nu aan het uitkijken naar een 924 S : heb ik nog niet gehad en de positieve ervaring met de 968, maakt mij benieuwd naar zijn voorloper. Dus absoluut geen 944's aanbieden, dat zoek ik dus niet !

Liefst een laatste serie 87-88, zwart of mooie metallic kleur met zwart interieur. Mag wat werk aan zijn (dat is ook wat de bedoeling nu de CS zo goed als helemaal op punt staat) maar geen hopeloze gevallen, het moet haalbaar blijven in verhouding met de waarde van de auto. Ik weet er enkele mooie staan bij handelaars, maar die zijn te duur en te netjes :wink:

Kristof

Laatst bijgewerkt door kristof op 26 sep 2011 9:34, in totaal 1 keer bewerkt.

11 aug 2011 13:26
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 924 S
kristof schreef:
een 924 S

Ik heb even gegoogled - en je bent, als ik het goed heb op zoek naar de 924 met 2.5 motor :?:

Mocht je met een 85'er 2.0 i genoegen nemen - dan heeft Afbeelding er nog eentje te koop :wink:

11 aug 2011 13:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Had ik al gezien, maar ja, ik wil idd een S met 2.5 motor. thnx anyway !
En wit is ook niet direct mijn favoriete kleur. Naast een gele 968 mag het weer wat soberder :wink:

11 aug 2011 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
of een 924 Turbo? Ook erg gaaf met die spaakvelgen en dat roostertje in de neus!

Afbeelding

is wel een 2.0.....

helaas geen witte!

Anders had kunnen zoeke (vinden is weer wat anders...) naar een Martini of Le Mans limited edition! Meen dat Le mans ook in zwart geleverd is, maar dat weet ik niet zeker.

Afbeelding

Afbeelding

Maar dat zijn volgens mij toch allemaal 2.0.

Leuke zoektocht! Keep us posted en succes!

11 aug 2011 14:01
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ik wist het! Le Mans ook in zwart, beter nog, als 924S le mans!

Dat moet dus voor jou een ultieme zijn! :wink:

http://www.flickr.com/photos/albertsbite/3778314682
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_924#924S_Special_models

11 aug 2011 14:13
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
idd de 924 S Lemans.......in het zwart. Hoewel het interieur met die lichtgrijze stof en groene bies niet echt mooi is.

Er stond een hele tijd eentje te koop in noorden van jullie land, dus best een hele rit voor mij. Ik kon hem uiteindelijk kopen voor 2.250 €, maar de verkoper gaf mij zo'n fout gevoel (onduidelijke fotos, tegenstrijdige info etc) dat ik niet kon toezeggen zonder hem echt gezien te hebben, zelfs niet voor dat geld. Uiteindelijk wilde ik een NAP check laten doen via autobedrijf Wolfs en hij wilde me zelfs de exacte kilometerstand niet doorgeven (dat was te veel moeite gevraagd, al die heisa...). En plots was ie dan toch verkocht voor ik kon gaan kijken (hij staat tenminste niet meer geadverteerd, of hij verkocht is ??)

Een turbo is riskie : de turbos an sich zijn blijkbaar nogal gevoelig en als het tegenvalt kan het serieus geld kosten om die in orde te zetten.

Ik vind de 924 S met de telefoonvelgen ook gewoon het mooiste.

11 aug 2011 14:30
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
hoewel zo'n tweekleurige turbo ook wel heel knap is. Maar vindt maar eens eentje.....

11 aug 2011 14:34
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Pas op, heb ook ergens op een 924 forum gelezen dat er een nep zwarte le mans was. Meen te herkennen aan het feit dat de tele dails geen groen biesje hadden.

Dus misschien is degene waar jij het over hebt ook wel een "gewone" zwarte 924(S) die ze omgestickerd hebben?

Turbo is inderdaad ook wel speciaal en vind het een subtiele, stoere uitvoering.

11 aug 2011 14:40
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Vind er maar eens eentje?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=147723296

:wink:

Met tartan seventies ruitjes interieur! 8)

Afbeelding

Afbeelding

Restau object, dus....helaas is two tone niet origineel.... :roll:

11 aug 2011 14:47
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Maar als ik dan echt moet zoeken, dan maar meteen 1:1 dezelfde, in lijkt zeer goede toestand, van particulier met lage km stand! Mooi berber stof interieur. Auto lijkt wel nieuw op de foto's. Snoepje!

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=148966174

Vraagt 8, voor 7 max een strik erom denk ik! Kun je beter kopen dan dat restau object. Ik wist het wel, sorry dat je zoektocht dan zo snel moet eindigen! :lol: :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

11 aug 2011 14:55
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
dan de laatste foto ook maar meteen.

Wat ziet dat interieur er nog super netjes uit na al die jaren!

:res:

Afbeelding

11 aug 2011 14:57
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
kristof schreef:
hoewel zo'n tweekleurige turbo ook wel heel knap is. Maar vindt maar eens eentje.....

Euh...

:shock:

Ik wil niet jippie doen, maar volgens mij heb ik er niet zomaar eentje gevonden, maar exact de auto van de foto!

:shock: :shock: :shock:

quote:"Porsche-Prospektfahrzeug 1981 "
8)

met o.a. Klima, ik zou hem gaan halen Kristof!

11 aug 2011 14:59
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
inderdaad; jippie! :lol:

11 aug 2011 15:00
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Pff....ben hier wel even van onder de indruk, ben sinds het lezen van de test van de 924 Turbo in 1978 als klein jongetje een 924 Turbo fan.

Zo bijna zelf naar BRD rijden met een aanhanger! :lol:

11 aug 2011 15:02
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
goed gedaan Jeroen !! :thumleft: Wat een toeval

Dan heb ik 2 ex-fabrieksautos, want mijn CS heeft in Duitse tijdschriften gestaan als testauto.

Maar dan heb ik weer geen "project" want deze ziet er heel netjes uit. Dus je mag hem gaan halen ! :wink:

11 aug 2011 15:06
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ik snap het, maar voor dit geld lijken mij projecten bijna niet haalbaar meer? :roll:

11 aug 2011 16:58
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Toch wel denk ik. Onderdelenprijzen voor 924 liggen ietwat anders dan 911 en het is niet de bedoeling een auto te kopen die helemaal gestript en terug opgebouwd moet worden en/of herspoten.

Ik kan hier in Belgie een mooi 1986 donkerblauw S-je kopen voor 3.750 €, als ik daar 1500 à 2000 in zou steken staat hij heel netjes, maar kleur interieur (beige) is niet 100% mijn ding en er is totaal geen (onderohuds)historie bij. Maar zoiets zoek ik dus.

11 aug 2011 17:17
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
OK, maar als je dat bij elkaar optelt zit je bijna op het bedrag dat die turbo na afdingen zou moeten kosten. In NL ook nog eens oldtimer. Denk ook dat de turbo iets zeldzamer is en meer een collectors status zal bereiken over een paar jaar dan een S.

Ik zou het wel weten, tenzij natuurlijk dat sleutelen is wat je leuk vind.

11 aug 2011 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Citaat:
tenzij natuurlijk dat sleutelen is wat je leuk vind.

u hebt het begrepen 8)

11 aug 2011 20:34
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
:lol:

..kwestie van elimineren.... :wink:

12 aug 2011 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Leuke zoektocht. Ik hou mijn ogen voor je open.

13 aug 2011 22:22
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
Bericht Re: 924 S GEVONDEN
Citaat:
Ik kan hier in Belgie een mooi 1986 donkerblauw S-je kopen voor 3.750 €, als ik daar 1500 à 2000 in zou steken staat hij heel netjes, maar kleur interieur (beige) is niet 100% mijn ding en er is totaal geen (onderohuds)historie bij. Maar zoiets zoek ik dus.

Ik heb deze dus toch gekocht. Nog wat van de prijs afgekregen en de auto is eigenlijk wel ok. 98.000km op de teller en lijkt correct aan de staat van de auto te zien.
De lak is heel netjes, recent herspoten of toch daarna niet (veel) mee gereden. Interieur ook netjes, wel wat poetswerk maar geen schade. Enkel de typische scheuren in het dashboard.
Auto is heel lang uitgeschreven geweest, ik moet het nog exact achterhalen (of toch proberen), maar in alle geval pas terug ingeschreven in 2010. In Belgie wordt een "carpas" systeem bijgehouden sinds +/- 2002 en er is geen enkele kilomterstand gekend van de auto tot 2010. Dus minstens van 2002 tot 2010 is hij uitgeschreven geweest.

Het plezante is dat ik de auto ken van +/- 15 jaar geleden. Hij stond toen bij een Peugeot dealer in de buurt die hem had overgenomen, +/- rond 1995. Zijn dochter heeft er een tijd mee gereden weet ik nog en nadien heeft hij bijna een jaar buiten op de parking gestaan. Ik ben er toen nog bij gestopt om eens te kijken, want hij bleef daar maar staan, maar ik studeerde nog, dus het was niet echt een optie toen om hem te kopen :-). Hij had ook aan alle kanten wat krassen en keine deukjes, typische parkeerschadedingen. De dochter had het veel kans nogal lastig met het zware stuur......(geen servo). Daarom is hij dus ook herspoten. Dat ik de auto kende deed mij toch ook iets sneller beslissen hem toch te kopen(ondanks het beige interieur) en de prijs is zeker niet verkeerd, als ik zie wat voor nette 924-S en wordt gevraagd met lage kilomterstand. Misschien is hij zelfs sinds 1995 niet meer ingeschreven geweest, want ik ben bij de garage gestopt en zij kenden de auto nog (omdat ze er serieus hun broek aan hebben gescheurd, want ze raakten er niet vanaf destijds). Wat ze nog wisten was dat hij toen +/- 100.000km had, dus wat hij nu nog heeft.

De man van wie ik hem heb gekocht wist niet veel van de auto en wilde er snel vanaf. Hij had hem van iemand overgenomen in een deal met andere zaken, allemaal nogal vaag.
Nu maar eens proberen de laatste eigenaar te contacteren die hem vorig jaar heeft ingeschreven.

Door het lange stilstaan en ongekende historie gaat hij een volledig onderhoud krijgen op motor, nieuwe banden, remmen, alles checken en wat kleinigheden in het interieur terug netjes zetten.
Een niet gescheurd dashboard zoeken staat ook op het lijstje.

Ik zal dit weekend wat fotos nemen.

26 aug 2011 17:53
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Leuk project om te volgen :D

26 aug 2011 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Kristof , leuk project. Je hebt blijkbaar afstand gedaan van de luchtgekoelde 911. Het afscheid van de 2.4T al verteerd?

27 aug 2011 19:02
Profiel
PorscheForum Junkie
zandhoven - belgie
ik had nog fotos beloofd

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

25 sep 2011 13:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende