Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 mei 2025 13:16

Antwoord op onderwerp  [ 1061 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43
De drang 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: De drang
@Cazzo, dat hoort zo. Gebeurt als je te vaak naar t scherm kijkt, dat is namelijk levensgevaarlijk :mrgreen:

28 jul 2024 12:44
Profiel
Ik wist niet waar 'm te zetten. In de "Porsche foto van de dag" thread (die ik na hard zoeken toch niet vond), of dan maar in de "Mooiste garage" thread, maar dan dacht ik aan mijn mazouttank (verdere uitleg komt later) en dacht ik "waarom niet gewoon in "mijn" thread?
Indien dit niet de bedoeling is mag het altijd verplaatst worden, of de gehele thread mag ook altijd verplaatst worden :salut:

De reden deze keer: maatje van mij kwam zijn (voor hem) nieuwe SC tonen, 'm direct bij de rest gezet om wat foto's te nemen, en mijn foto's waren (zoals steeds) van geen grote artistieke waarde: drie auto's op een rij, en dan nog eens drie auto's op een rij maar van de andere kant getrokken, en dan nog eens drie auto's op een rij maar van langs achter, etc... Mijn makker had betere kwaliteiten blijkbaar en stuurde me oa onderstaand pareltje door:

Afbeelding

Had heel effe weer zo'n "is dat echt bij mij gefotografeerd" momentje. Statische foto en tegelijkertijd lots going on 8)
Mijn makker heeft gekozen voor de zogenaamde O-plaat (oldtimerplaat) of zoals ik het noem: zijn Jodenster. Een O-plaat is voor mij al genoeg reden om een gepersonaliseerde nummerplaat te scoren.

Dacht eerder al eens te posten maar dat werd dan door mezelf te hard off-topic bevonden zodat ik het dan toch maar niet gedaan heb, maar ik vond ook dat zo mooi dat ik echt op mijn tanden moest bijten: de mazouttank (of zoals jullie dat noemen: de stookolietank zeker?). Het idee ooit eens zien passeren, gedacht van "cool", nooit iets mee gedaan tot een tijdje geleden het idee terug kwam opborrelen.
't Was begonnen door bij 'n maatje bezig te zijn met zijn nieuw aangekochte speakers en TT (TurnTable, pickup, platendraaier). Gedacht in mezelf "ik heb dat ook nog allemaal in de berging staan, samen met een SYNQ mengpaneel, en hoe cool zou het niet zijn om ook weer eens je vinyl, Mini-discs en CD's kunnen af te spelen", etc...
Eens rondgekeken in de woonkamer van "waar kan ik dat hier kwijt?", plaats gevonden, eea. herschikt en beginnen zoeken naar een kast online. Veel gevonden, maar allemaal nét niet. Toen kwam ineens dat idee van de mazouttank weer bovendrijven en dacht ik van "zou ik??". Mezelf aangepraat van "rij nu gewoon eens naar Ikea om een normale kast, zoals iedereen", maar de drang hé?? :mrgreen:
Beginnen kijken voor tanks, al dan niet verkrijgbaar, staat, kleur, gewicht, dit, dat... Toegeslagen en doorgezet. Ziehier het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het spul viel toch smaller uit dan verwacht, normaal moesten de TT's langs weerszijden van het mengpaneel komen, maar daar was hij te smal voor, gelukkig is hij redelijk diep. Flipperkastje dabei: een EM die niet zoemt, noch knipperende relais heeft en dus gewoon stilletjes zijn licht verspreidt. Daarbij een beetje Gulf die daar toch al tegen de muur hing.
Ik doe het 's avonds branden en zit er gewoon op te kijken. Maar... I'm easily amused.
Aantal gespeelde plaatjes tot nu toe: nul :mrgreen: 't Is zoals de flipperkasten.
Mini-discs heb ik wel al gespeeld: de shit die ik daar soms op gezet heb (midden jaren '90)... Afgrijselijk :shock:

15 apr 2025 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC targa '82 996.2 40 jahre limited edition
Drenthe
Heerlijk verhaal! Mooie tank!

15 apr 2025 17:04
Profiel
ex 993 ex 996
Mooi stukje huisvleit Tilt :mrgreen:

15 apr 2025 18:46
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Mooie kast :thumleft:

Maar "Jodenster"? :roll: Niet zo kies...

15 apr 2025 19:00
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Mooie klassieke Sony 's - zijn het uit de destijds nou ja peperdure ES lijn? In de 90s werkte ik bij een Sony premium reseller als vakantiejob 3 maanden per jaar. Echt pracht apparatuur zien passeren en verkocht. Was een periode met erg veel geld dat mocht rollen.

15 apr 2025 19:27
Profiel
PorscheForum Junkie
996 GT2 CS - F308GTBi
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Targa Floriaan schreef:
Niet zo kies...

Hadden NL'ers niet eerder dan Belgen zoiets van:

Joehoe, ze zitten in het achterhuis :mrgreen:

15 apr 2025 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman
Super mooi gemaakt. :thumleft:

15 apr 2025 20:48
Profiel
Targa Floriaan schreef:
"Jodenster"? :roll: Niet zo kies...

Mja, te zien hoe je het bekijkt.
Imo was een Jodenster iets wat gebruikt werd om mensen waar niets mis mee was te labelen. Zoals een Porsche met O-plaat al dikwijls als "fout" bekeken wordt terwijl er niks fout aan is.
Het is dus goed bedoeld. Als dit verkeerd opgevat wordt: deleten die handel.

De Sony´s zijn idd van de ES serie (ben moeten gaan kijken).
Zoals Porsche "mijn merk" is bij auto´s is (of was) Sony toen mijn merk qua muziekinstallatie. I blame my father. Die was uiteindelijk ook hondstrouw aan bepaalde merken waaronder Sony.
De, bijna aan het brutaal grenzende eerlijkheid, heb ik dan weer van mijn moeder. Tijdje geleden was haar Mini-disc speler kapot. Lang verhaal kort: ze is zo goed als blind en ze had de disc er achterstevoren ingestopt. Iets wat de speler in principe verhindert, tenzij je ´m erin ramt. Door de 220V stekker even uit te trekken en weer in te pluggen kwam de disc er gelukkig weer uit.
Zij: en manneke, wat scheelde eraan?
Ik: moet ik jou eens zeggen wat er aan scheelde?
Zij: ja
Ik: wel, je hebt er een disc willen insteken en je kreeg hem er niet goed in en je hebt de boel geforceerd en ´m er in een colère ingeramd. Niet?
Zij: a ja, dat heb ik gedaan

Voila, case closed :)

15 apr 2025 23:03
Profiel
Moderator
PF # 136
Mooi toch? :D
Zo eenvoudig kan het soms zijn wanneer mensen eerlijk tegen elkaar zijn.

On topic: je hebt er iets moois van gemaakt! :thumleft:

16 apr 2025 1:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Briljant!! :thumleft:

16 apr 2025 11:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1061 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43