Auteur |
Bericht |
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
Is wel gelukt, zou ik zo zeggen....burgundy-red code: 6808 B...
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
17 jun 2008 21:54 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Maar dat wisten we al.
SWB in die kleur met softwindow blijft een super-combo!
|
18 jun 2008 0:54 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik heb de rode 911 bij Witmer en Odijk van buiten bekeken en vond hem zeer goede eerste indruk maken. In de zoektocht naar een goede is de kleur belangrijk, maar zou bij mij na de kwaliteit komen.
Ik zou gaan kijken
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
28 jun 2008 16:51 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ik vind de klassieke 911 i alle kleuren schitterend persoonlijk (wie weet later, als ik groot ben... ).
Gezien reacties als 'bij die 35.000,- indicatie begínt het pas voor een aardige klassieke 911', betekent dat dan dat exemplaren zoals die bij W&O of de diverse aanbiedingen bij Erpa ondermaats zijn / sowieso veel werk hebben / te veel KMs hebben (1 912 bij Erpa heeft zelfs 265k in mijlen , zag ik zojuist, maar dat terzijde), of zijn drgelijke prijzen (35-60K) vooral voor de nagenoeg concoursstaat exemplaren?
|
02 jul 2008 22:33 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
voor 35k mag je een (hele) goede T verwachten, voor 60 een (hele) goede S. Concours-exemplaren zijn nog veeel duurder... Wil niet zeggen dat goedkopere wagens bij W&O of Erpa per definitie niet goed zijn. 't Is een rare markt waar rare bedragen worden gevraagd (en betaald). Ik heb er mijn auto ook gekocht voor relatief weinig (ook toen, 2 1/2 jaar geleden). Is veel geld bij gekomen aan reparaties, verbeteringen etc, maar hij was zeker niet 'slecht' toen ik 'm kocht. Misschien moet je wat dat betreft een beetje geluk hebben en ik denk dat ik dat heb gehad. Mocht je ooit iets willen aanschaffen, een AKK doen, maar dat wist je waarschijnlijk al Ik denk trouwens ook dat ik 'm net op tijd heb gekocht want als ik soms de prijzen lees die ze nu vragen...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
03 jul 2008 0:44 |
|
|
912
|
en
Dus weer een voorbeeld van een 'zeker niet slechte' wagen waar nog een wagen vol geld bij moest...
(noem eens wat bedragen...)
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
03 jul 2008 12:35 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
mijn totale restauratie bedroeg 45 k voor een 2,2 targa
echter van de week ging de diode in de dynamo kapot, enige wat ik destijds niet had gereviseerd
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
03 jul 2008 12:50 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Denk dat er in het eerste jaar bijna 10k in is gegaan. Allemaal relatief kleine dingetjes (op een kapotte versnellingsbak (synchroringen vervangen) en upgrade kettingspanners-gebeuren na).
Tweede jaar nog meer kwijt geweest, maar dat kwam ook door een aanrijdingetje (9k schade) waarbij ik zelf ook een heleboel heb vervangen/veranderd. SSI's, replica Recaro's, rubbers, achterruit (verwarming was stuk), zijruit (was gekrast) en nog wat kleine dingetjes.
Derde jaar (dit jaar dus) nog helemaal niets
Het enige wat nog upgradable is: onderstel, voorbumper (zit deukje in) en Fuchs laten opknappen.
Maar een totale restauratie is inderdaad nog veeeele malen duurder.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
03 jul 2008 17:38 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
VSOC (redelijk prijzige) wagen in 2004, nu dus 4 jaar in mijn bezit alleen de jaarlijkse onderhoudsbeurten van 500 tot 1000 euro met rond de 5K kms per jaar.
Is een ongerestaureerde (en wil ik ook zo houden) met dus (gelukkig) gebruikerssporen ook wat betreft rubbers en lak (hopelijk blijft deze nog een "tijdje zitten") ....
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
03 jul 2008 21:01 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Hoeveel geld je jaarlijks kwijt bent hangt ook voor een groot deel af van de eigenaar zelf. De één vindt het al goed als de wagen rijdt en zal het pluimpje rook, krakende bak, roestpuntjes, kapotte rubbers en andere 'gebruiksporen' geen probleem vinden, reparatie vindt pas plaats wanneer het echt stuk is. Anderen (zoals ik) zitten daar anders in, en ja, dan kunnen de kosten (erg) oplopen, het zij zo, heb ik geen probleem mee.
|
04 jul 2008 7:49 |
|
|
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
04 jul 2008 11:23 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Helemaal mee eens. En dat plezier is net zo groot in een P waar een paar krasjes, een roestplekje of een verdroogde deurrubber op zit dan in eentje waar dat allemaal is vernieuwd/opgeknapt.
Conclusie: er zijn best klassieke Porsches te vinden die nog 'betaalbaar' zijn en uiteindelijk komen aan elke Porsche wel wat kosten. Hoe je daar mee omgaat, beslis je zelf. Doe je alleen het hoogst nodige of ga je voor elk rammeltje naar de garage...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
04 jul 2008 11:30 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik begrijp dus ook niet waarom een op het oog goede 'E' voor dat bedrag meer dan 4 weken kan blijven staan.
Ben eens benieuwd wat er mee is... of is het toch gewoon echt het koopje van de week?
|
04 jul 2008 11:49 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Mooi rood is toch ook niet lelijk? Als je naar VSOC of W&O gaat, ik zit er nagenoeg precies tussen in! W&O hebben trouwens meer de handels exemplaren uit Zwitserland en Italië en die van VSOC meer uit NL collecties of van de wat meer serieuze eigenaren. Een collega van me heeft bij VSOC een late 3.2T gekocht met veel KM-ers maar is een nette en tot op heden ook goede P gebleken. Ik heb mijn 2.2S bij ERPA gekocht en altijd tevreden over geweest. Paul doet ook zelf onderhoud en dat zal bij VSOC helemaal niet gaan [besteed alles uit] en W&O hebben wel Garage Daytona als uitvalshoek maar zit niet bij de prijs [en locatie] inbegrepen. Beide heren hebben trouwens best wel goede kijk op dit soort auto's en profiteren als bedrijf van de marktsituatie, kun je ze ook niet kwalijk nemen toch! Uiteindelijk zijn de prijzen niet enkel bij hun hoog maar overal, zo ook voor die van mij! Bye ...
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
08 jul 2008 18:36 |
|
|
alex sijpesteijn
911 targa 1973 zwartHaarlem
|
|
26 jul 2008 17:09 |
|
|