Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 mei 2025 21:17

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
durf te vragen! 
Auteur Bericht
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: durf te vragen!
Wat het laatste betreft ben ik het met je eens.

Jij trekt de betrouwbaarheid van de verkopende partij in twijfel op basis van het feit dat de betreffende Pagode wordt aangeboden op ruim 40 jaar oude banden i.c.m. recente APK :idea:
Daar zijn anderen waaronder ik het niet mee eens. Volgens mij is het een juiste voorstelling van zaken en zegt het niets over de (on)betrouwbaarheid van het bedrijf. Wat mij betreft is er ook geen sprake van bagatelliseren. Ik zie echt geen probleem zolang je er niet mee gaat rijden. Het is niet ondenkbaar dat de Pagode wordt gekocht als verzamelobject zonder dat ermee zal worden gereden. Helaas!

15 dec 2014 15:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
EriC4C schreef:
Jij trekt de betrouwbaarheid van de verkopende partij in twijfel op basis van het feit dat de betreffende Pagode wordt aangeboden op ruim 40 jaar oude banden i.c.m. recente APK.

Daar was ik kennelijk inderdaad iets te voorbarig in, waarvoor mijn excuses.
Desalniettemin vind ik dat een zichzelf respecterend bedrijf een dergelijke auto op zijn minst op fatsoenlijke banden mag aanbieden.
De auto in kwestie is nu eenmaal, met alle respect, geen Fiat(je) 500 maar een sportwagen welke in staat is hoge snelheden te halen.

EriC4C schreef:
Wat mij betreft is er ook geen sprake van bagatelliseren.

Daar verschillen wij van mening, wat mij betreft namelijk wel, ruim 40 jaar oude banden worden op deze Mercedes als "done" afgedaan.
Ik ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als er i.p.v. Mercedes nu Porsche had gestaan, een 911 S bijvoorbeeld.

EriC4C schreef:
Ik zie echt geen probleem zolang je er niet mee gaat rijden.

You see . . . er is dus wel een mogelijk probleem.

EriC4C schreef:
Het is niet ondenkbaar dat de Pagode wordt gekocht als verzamelobject zonder dat ermee zal worden gereden.

De keerzijde is echter eveneens mogelijk, het is denkbaar dat een Mercedes enthousiasteling lang heeft gespaard om een Pagode te kunnen kopen . . . en er wel mee gaat rijden.

Zoals door mij altijd gezegd: "Tussen DIT en DAT zit altijd WAT"
Ergo, in dit geval vind ik 40 jaar oude banden niet kunnen, door het autobedrijf niet en door onze regulerende overheid (in de vorm van een APK) niet.

15 dec 2014 16:26
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Voor een verzamelaar heeft het absoluut meerwaarde, voor een rijder betekent het nieuwe bandjes erop.
Van iemand die in de markt is voor zo'n auto mag je enigszins verwachten dat diegene weet wat hij doet.

15 dec 2014 16:30
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Nine-eleven schreef:
EriC4C schreef:
Jij trekt de betrouwbaarheid van de verkopende partij in twijfel op basis van het feit dat de betreffende Pagode wordt aangeboden op ruim 40 jaar oude banden i.c.m. recente APK.

Daar was ik kennelijk inderdaad iets te voorbarig in, waarvoor mijn excuses.

:thumleft:

Nine-eleven schreef:
Desalniettemin vind ik dat een zichzelf respecterend bedrijf een dergelijke auto op zijn minst op fatsoenlijke banden mag aanbieden.
De auto in kwestie is nu eenmaal, met alle respect, geen Fiat(je) 500 maar een sportwagen welke in staat is hoge snelheden te halen.

Niet mee eens. De Pagode kan op verzoek voor aflevering wel worden voorzien van verse banden, maar niet van 40 jaar oude "originele" banden. Nu heeft de koper een keuze, na vervanging niet meer en een liefhebber zou best wel eens de oude banden kunnen prefereren voor zijn verzamelobject. Een liefhebber heeft in het algemeen ook liever originele lak met sporen van gebruik dan "fatsoenlijke lak" :wink:

Nine-eleven schreef:
EriC4C schreef:
Wat mij betreft is er ook geen sprake van bagatelliseren.

Daar verschillen wij van mening, wat mij betreft namelijk wel, ruim 40 jaar oude banden worden op deze Mercedes als "done" afgedaan.
Ik ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als er i.p.v. Mercedes nu Porsche had gestaan, een 911 S bijvoorbeeld.

Mijn reactie zou iig exact hetzelfde zijn geweest. Het is afhankelijk van de wijze waarop de koper de auto (niet) wil gaan gebruiken, onafhankelijk van welke auto het betreft. Ook in geval van een 911 S zou het helaas zomaar kunnen zijn dat die als investering / verzamelobject wordt gekocht zonder dat ermee gereden gaat worden.

15 dec 2014 17:11
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zo, en nu weer on topic heren :wink:
Is er al iemand geweest die zijn 911 wilde inruilen?

15 dec 2014 17:18
Profiel
Moderator
PF #18
Dat zou ik wel willen, maar ik heb geen 911 cabrio meer :^:

15 dec 2014 17:21
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Ik vind die oude banden wel een pluspunt hebben, namelijk dat het de kans kleiner maakt dat er de voorbije 40 jaren met de kilometerteller geknoeid is...

15 dec 2014 18:13
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zet je de auto weg dan laat je ze zitten, ga je ermee rijden dan vervang je ze. Simpel.
Mijn cabrio gaat overigens echt niet weg voor een Mercedes....

15 dec 2014 19:11
Profiel
Moderator
PF #18
Niet voor een Mercedes in het algemeen kan ik begrijpen :thumleft: , maar er zijn uitzonderingen wat mij betreft :wink:

15 dec 2014 21:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2