Auteur |
Bericht |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
 Re: Gezocht: een 356, daar gaan we ;)
Wow ! Pascal, klasse!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
19 apr 2010 23:18 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Goed, toch maar het verhaal doen dan?  Anyway, sinds natuurlijk de lente van vorig jaar aan het denken en kijken naar 356's, de prijzen en wat je voor welk geld koopt. Na een paar goede gesprekken met Paul (ppp), heb ik vorig jaar besloten om de knoop te hakken. Ik ging de SC wegdoen en daarna op zoek naar een 356. De SC was (helaas?) vrij snel weg, dus was de weg vrij voor een 356. Het zoeken ging minder snel dan verwacht, dat wil zeggen, in het begin leken er telkens veel bij te komen, maar toch minder interessante dan ik dacht. Veel foto's opgevraagd op mobile, veel informatie opgevraagd bij de diverse verkopers, waarbij FirstFloor al begin december in de picture kwam  ... Begin januari zouden we gaan kijken naar een aantal wagens, maar door omstandigheden (volgens mij was het die sneeuw  ) niet doorgegaan... Allerlei dingen kwamen ertussen, allerlei andere auto's bekeken (via internet) en foto's van onderkanten en onderdelen gezien die je niet wilt weten. Maar vorige week was het dan eindelijk zo ver, met Erwin en Paul een dagje rondcrossen om wat auto's te bekijken. Het eerste adres was een handelaar in 356's. Die had er inderdaad veel staan, maar niets wat ik in gedachten had. Ik wilde een auto waar ik NU in kon gaan rijden, en met de tijd helemaal goed en mooi kon maken. Hier stonden helaas alleen auto's waar eerst nog flink wat aan moest gebeuren, voor ik kon beginnen met rijden. Dus niet zozeer het budget, maar meer de tijd die niet klopte. Toen naar Vijfhuizen, om die rode te bekijken. Buiten stond een piekfijne 912, waarbij we al opmerkten, dat als die 356 er een beetje op leek, dat dit het goede adres zou zijn. Eenmaal binnen werd het alleen maar mooier. De 356 was niet perfect, dat wisten we, maar hij zag er wel goed uit. Alle informatie van de auto klopte, de bumpers, de deuren, de ramen, de motor, de bak. Instappen om hem even op de brug te rijden, starten en hij sloeg gelijk en zonder twijfel aan. Gelijk weer uit, maar hij was echt hartstikke koud! Dit beloofde veel goeds! Eenmaal op de brug bleek echter, dat er toch wel wat werk aan zat, maar niet zoveel, dat het onoverkomelijk was. Wikken, wegen, met de verkoper afgesproken dat ik contact met hem op zou nemen. Op de terugweg goed door gesproken, wat het plan van aanpak ging worden. Nu kopen, dan rustig in een project-achtige oplossing "elke winter" naar binnen om helemaal top te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Gebeld, bod uitgebracht, poot stijf gehouden, auto af laten leveren bij Erwin en voila! We zijn eigenaar van een echte 356! De voorgeschiedenis van de auto is een leuk extra'tje. De vorige eigenaar heeft hem 47 jaar gehad en gekocht toen de auto een jaar oud was! 
|
19 apr 2010 23:28 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Gezien jouw leeftijd, kan jij er ook nog makkelijk 47jaar mee rijden. Hierbij ook nog eens gefeliciteerd met de 356 via de officiële kanalen 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 apr 2010 23:33 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik las het in de ad inderdaad, 47 jaar  . Toch wel leuk om te weten! 
|
20 apr 2010 0:04 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Van harte Pascal! Had het draadje al lang niet meer gevolgd maar zie dat het nu toch echt gelukt is. Véél  fun ermee.
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
20 apr 2010 8:54 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Van harte met je nieuwe aanwinst 
|
20 apr 2010 23:03 |
|
 |
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
 Re: Gevonden! Een 356, daar gaan we ;)
Super PaSCal en proficiat met jouw eigen 356 Veel plezier een veilige Km's 
_________________________________________ Less is more !
|
22 apr 2010 23:12 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Van harte gefeliciteerd met jullie aankoop!!! 356 B T5 
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
23 apr 2010 6:40 |
|
 |
911gt2
997.2 C4S, 911t/e
exen
987.2 S, 996TT, 958 S, 914 2.0, 986 S, 944 S2
|
Top pascal... en als je Paul meeneemt kun je uren over een 356 blijven kletsen Veel plezier ermee! En geniet er van!
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
23 apr 2010 13:27 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Heb hem gisteren even live bewonderd. Prachtig ding, en vooral ook dat gave interieur, inclusief mooi hemeltje. Ga je veel plezier van hebben!
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
25 apr 2010 20:35 |
|
 |
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Wauw Pascal... mooie 356!! Ben benieuwd naar de aanpassingen, inmiddels zoveel pagina's voor je zoektocht dat we de kluts kwijt zijn . Geloof rally uitvoering maken Succes en veel plezierm zal heel anders rijden dan de SC 
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
25 apr 2010 20:55 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Jazeker Henk, en ook heel anders dan die van jou  Racer/Rally/Outlaw, maar zonder lassen, snijden of breken  Gaat lukken.... Ondanks dat dit een SC is, leuke inspiratie   (mocht iemand een set van deze lampen weten  )
|
25 apr 2010 21:36 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Gefeliciteerd met de aankoop, prachtbak!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
25 apr 2010 22:10 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
25 apr 2010 22:20 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
25 apr 2010 22:22 |
|
 |
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Pascal... ja zeker... wil best ff met de rode speedster een race aangaan met je  780kg schoon aan de haak met meer dan .... pk Al lekker gereden met de 356? Hoop hem is te mogen aanschouwen, weer ff 356 ideeën opdoen 
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
26 apr 2010 12:40 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Mooie auto, leuke kleur. Gefeliciteerd met je aanwinst!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
26 apr 2010 19:27 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Hé Pascal, van harte met deze mooie rooie klassieker Wist natuurlijk dat je op zoek was maar had de info dat het gelukt was gemist Ziet er heel gaaf en origineel uit. Je zult wel precies weten wat je gekocht hebt na de beoordeling van Erwin Heerlijk de ruimte om aan de motor te werken zeg Heel veel plezier en genoegen, samen met EsTher 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 apr 2010 13:47 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Mooie auto Pascal,ik heb hem in Steenwijk gezien! Zei daar nog,ik zou hem bijna voor die van mij willen ruilen 
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
27 apr 2010 14:23 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Echt, hoeveel mensen komen er bij Erwin in een week zeg?  Enne, ruilen tegen een arenarode bi-turbo... Hmmm.....
|
27 apr 2010 19:53 |
|
 |
BTRIII
964 M700
|
Hey Pascal..proficiat met je nieuw aanwinst, hij ziet er top uit Ik heb een beetje inspiratie op de www gevonden voor je Starsky and Hutch style 
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
30 apr 2010 20:18 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Hey Pascal, rijdt ie goed? Ik heb hem vanochtend gezien terwijl de laatste hand aan de auto werd gelegd. Mooi ding hoor. Ik had begrepen dat je hem vandaag kwam halen.
|
01 mei 2010 12:29 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
He Ewout, ah, had ik moeten weten, had je ons van het station op kunnen pikken  (nu dat hele eind gelopen, en het was niet zulk leuk weer als we verwacht hadden  ) Hij rijdt prima, stuurt nog veel beter als eerst, Erwin weet waar hij het over heeft (alleen het stuur zelf nog even recht zetten  )... En hij staat braaf in de garage nu!  Nieuwe wielen zitten er al op zoals te zien, verder genoeg gedaan aan het blok voor nu. En dan nu maar eens aan de slag met de looks 
|
01 mei 2010 17:25 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb hem ook gezien deze ochtend en vind hem nog even aan erwin gevraagd hoe de klep zo bleef staan zonder zichtbaar veer systeem dus een prima uitleg gekregen. mooi systeem maar oppassen voor onervarenheid en dus niet ala 964 willen dicht duwen, maar echteen mooie P
_________________________________________ remmen is angst
|
01 mei 2010 18:10 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Ah, is dat jouw auto die daar zo "naakt" stond Rob?  ... Enne, kreeg inderdaad ook de tip om niemand anders dan mijzelf de klep dicht te laten doen  Nog getankt, ook een ervaring, klep open, ENORME tankdop eraf, resulteert in een gat van 12cm doorsnede, en daar mag je benzine in gaan gooien  .... Grappig  ....
|
01 mei 2010 20:20 |
|
|