Toch wel heel veel leuke kleurtjes daar moet een kleurtje voor je tussen zitten,zou anders eens gaan kijken bij een bedrijf zodat je ze in real live kunt zien voordeel je auto blijft orgineel
04 mei 2020 16:45
Kheldar
996 C2, 944 RS-style
Re: De drang
Ok in de categorie ‘doe eens gek’
04 mei 2020 16:58
horn
PF #57
Re: De drang
bijzonder. Maar 1200 e’tjes voor zo’n dophelmpie...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
04 mei 2020 17:08
Tilt!
Re: De drang
rufie schreef:
Nu is hij toch nachtblauw ?
Nee. Schwarz, breit, stark! Nog beter dan nachtblauw dus. Echt niets op tegen, volledig mijn gedacht, heb een zwarte 996 4S gehad, een zwarte T5, mijn zus ooit een zwarte Calibra aangesmeerd, etc... Maar, ik wil iets speciaals nu.
Een wrap wordt het niet. Het moet ECHT zijn. Een wrap doet ook niets aan het roest.
Smurfblauw = quasi hetzelfde als Maritiem en nope, op een smalle direct, maar niet op een Turbo met die taartschep erop.
Viola en Amethyst zijn "standaard" kleuren dus niet kek genoeg. Viola vind ik de max... op een Jubi30, Amethyst niet echt mijn ding.
't Plan is om één dezer een krant te kopen, deze op de auto te leggen en er dan eens rond te gaan met de camera en duidelijk inzoomen op de datum van de krant om eventueel geze*k in de toekomst te vermijden over het hoe en waarom van de herspuiting. Maar nogmaals, als iemand valt over de kleur of over de reden: 964 Turbo's genoeg voor hen.
Wispelturig... kweenie. Nieuwsgezind! Dat wel! Ik twijfel niet vaak toch? Ik twijfel NU, maar eens het kleur erop staat is't gedaan met twijfelen, daarom nu beter eens alle opties nagaan (en dan vooral de optie's waar ikzelf misschien helemaal niet aan denk).
Ik zag die oplichtende verf ook al eens passeren op Wheeler Dealers (iirc), en (ook al is het hier prolly nog niet te krijgen) ik dacht direct van onder het Turbo schriftzug op de motorkap "Véro" te laten spuiten. Turbo Véro. Ook DAN is het nog zo fout als maar kan zijn, maar dan toch met een mooie twist
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
04 mei 2020 20:22
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: De drang
Wispelturig zijn is een goede eigenschap hoor, het tegengestelde van saai
_________________________________________ GREEN IS GOOD
05 mei 2020 9:09
Mart WTL
Re: De drang
Je hebt gelijk, das waar ook, dan staan we dalijk nog met die gare contactsleutels kansloos in het verkeerde sleutelgaatje te pielen ...
_________________________________________ 'Life is what you make it!'
05 mei 2020 10:13
Nine-6-four
Re: De drang
Is Rivera blue al voorbij gekomen als tip? Machtige kleur, helder en een uni kleur (als ik me niet vergis)
08 mei 2020 22:56
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
Re: De drang
Nachtblauw Bart, prachtig op de Turbo!
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
08 mei 2020 23:04
Tilt!
Re: De drang
Nachtblauw zal ongetwijfeld de max zijn, maar te saai voor wat ik voor ogen heb. Riviera blue zit in de "maritiem" familie, mooi op een smalle, maar op een dikke met nog dikkere spoiler erop gaat dat wat marginaal worden
Nu... Ik had gisteren een epiphany
On the look out voor hier en daar een flippertje te kopen en ineens zag ik 'm passeren, een WCS (World Cup Soccer '94). Ik moet NIKS weten van voetbal, en dus ook niks van een WCS, want ik kan niet voorbij het onderwerp van een flipper kijken, als het onderwerp me niets zegt flipper ik er niet op. Het is niet anders. Nu is het de laatste tijd ook bon ton van flipperkasten te tunen. Vroeger vond je niks voor die hokken, tegenwoordig wordt quasi alles gemaakt and then some. Een WCS heeft hier en daar wat goudkleurige onderdelen zitten. Nu zag ik foto's passeren van een WCS waarvan de eigenaar al die onderdelen in 't geel had laten poedercoaten, hij had ook gele siliconenrubbers gebruikt (in mijn tijd had je zwart of wit), en hier en daar nog wat tuning en in eerste instantie wou ik die flipper zo hard dat ik bijna vergat dat het over voetbal ging. Toen dacht ik: "je hebt er hier genoeg staan, pick one, en ga loos". And suddenly it dawned on me... Terug die pics van die WCS gaan opsnorren en ik moest voor mezelf toegeven dat, als IK die WCS in zo'n kleuren zou gestoken hebben, ik zelf nooit zou geweten hebben of ik die nu mooier vond dan het origineel. Maw: ik sta niet sterk genoeg in mijn schoenen (of kan mezelf niet wijsmaken) om te zeggen: "Ik neem die kleur, die kleur staat er op, en DAT is nu de mooiste kleur in mijn ogen". Als ik "het werk" van iemand anders onder ogen krijg weet ik het wel: "Ja, als ik een WCS zou moeten kopen, dan liefst die gele" Maw... Het wordt waarschijnlijk uni grijs. Alhoewel... soms druk ik ook graag mijn zin eens door. Dat is soms al meegevallen, maar valt soms ook tegen. Groen heb ik een beetje afgeschreven, maar donkerblauw blijft in mijn been bijten en isn't done to death.
Slecht voorbeeld, dikke kont wel, maar een pré-impact én metallic, 2 dingen die de Turbo niet is:
Nu is er wel een klein probleempje. Mijn mannetje die het werk ging uitvoeren antwoordt niet meer. Ik had gevraagd hoe ze roest in bvb de B-stijl "zien", want daar is nu nog niks bij de mijne, maar we weten allemaal dat het daar waarschijnlijk wel aan 't borrelen is. Simpele vraag, er bij gezegd dat als dat niet mogelijk is tenzij ze de schil verwijderen en visueel checken en dat dan meer kost, ik dat begrijp, maar dat ik graag zou weten waar ik aan toe ben. Doch helaas. In principe ging het rond de 10k zijn. "Alles" demonteren (wat er met alles bedoeld wordt weet ik ook niet echt), herspuiten in een andere kleur, en rubbers die niet meer voldoen vervangen. Wat kan je voor 10k verwachten? En zijn er hier ervaringsspecialisten met goeie adresjes?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
09 mei 2020 1:30
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: De drang
Ik heb wel adresjes waar je niet moet zijn
Drie keer een 911 over laten spuiten ... Vreemd genoeg was de duurste ook het beste gedaan
€ 8600,- kaal, leeg en geheel gedemonteerd aangeleverd
De goedkoopste overspuiter was daarna ~ € 4500,- excl. BTW incl. demontage en montage en wat nieuwe rubbers/logo’s
Het prijsverschil was ook duidelijk aan de wagens te zien - de laatste goed genoeg om er tot op een halve meter afstand wat beter uit te zien en elke dag mee te rijden, maar zeker niet om lang naar te kijken en tot in detail te poetsen.
09 mei 2020 8:30
horn
PF #57
Re: De drang
Anderhalve meter maatschappij. Dus gewoon de goedkoopste nemen
Toen ik het verhaal van de WCS las was ik even bang dat je besloten had voor geel-met-goud
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
09 mei 2020 13:04
Tilt!
Re: De drang
Vetjes, die 997, maar ik zou voor iets donkerder grijs gaan precies. Met zo wat een vuile schijn erin. Heb al (hou je vast) de nieuwe Mercedes Actros zien rondrijden in zo'n vuil grijze kleur. Voor sommigen zal dat not done zijn en moet het persé een Bentley of Ferrarikleur zijn, maar daar doe ik niet aan mee.
Wel, Olaf, ik zoek de gulden middenweg. Hem zelf volledig uit elkaar halen en een lege kast wegbrengen gaat mijn kennis te boven, 4.8k voor ALLES, is dan misschien wat weinig, ik heb me verzoend met 10k maar ik zou graag weten wat ik krijg voor 10k.
En, ik geef geen 10k uit om hem in een andere kleur te zetten hé? Ik geef 2k uit om hem in een andere kleur te zetten. Krak hetzelfde werk, maar dan in het originele zwart zou op 8k komen.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
09 mei 2020 14:17
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: De drang
Als je de koffer- en motor- ruimte niet mee laat spuiten bespaar je al een hoop geld. Ik denk ook niet dat dat direct op gaat vallen, want hoe vaak maak je die twee ruimtes nu eigenlijk open
Ook met het spuiten van koffer- en motor- ruimte - en hier en daar een kleine herstelling moet je MI met € 10K goed wegkomen, echter zal je een bedrijf moeten vinden die hier serieus interesse in heeft. De meeste spuit-bedrijven doen liever kleine verzekerings-klusjes waar ze sneller en meer geld mee verdienen.
Ook denk ik dat je ff geduld moet hebben - ik heb nog nooit een auto binnen 4 weken van de spuiter terug gekregen
09 mei 2020 14:33
Tilt!
Re: De drang
Ja, nee, euh, 't is wel de bedoeling dat het goed gedaan wordt. Half werk op zo'n auto is not done. Ik kreeg bvb dit door:
Citaat:
Voor een andere kleur wordt bij ons de wagen volledig gedemonteerd ,zowel de motor als vooraan de benzine tank en deuren, achter-voorklep
Alle rubbers die niet meer ok zijn worden vervangen ook eventuele defecte onderdelen
Lakwerk wordt eerst eens bekeken ,we kunnen daar alle kanten mee op schuren –stralen. Ontlakken is moeilijker dan moet de wagen volledig leeg zijn
Maw: de auto gaat niet volledig leeg zijn, bekabeling, ophanging, etc... Heel die zwik blijft zitten veronderstel ik. Dan is de vraag hoe goed/slecht dat wel is en of het dan de moeite is om er 10k in te steken. Kokers kunnen dan ook niet geinspecteerd worden veronderstel ik? Dan kan je argumenteren van "het is ook "maar" 10k", en dan zeg ik: Ja, net DAT zou ik willen weten. Tot op welke hoogte gaat hij uit elkaar, wat wordt er precies gedaan en is me dat 10k waard, en daar krijg ik blijkbaar geen antwoord op, of ontwijkende.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
09 mei 2020 16:14
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: De drang
Ik denk dat je 2 keuzes hebt:
helemaal laten doen incl motor-ruimte, kofferruimte, binnenkant wielkasten en onderkant ... dat ga je niet redden met € 10K denk ik.
buitenom in een andere kleur laten zetten, zonder de motor-ruimte, kofferruimte, binnenkant wielkasten en onderkant mee te nemen ... dan blijf je MI toch wel een heel stuk binnen de € 10K
De tussen-oplossing, om wel de motor- en koffer- ruimte mee te laten spuiten gaat je dan die € 10K kosten, maar de auto blijft z'n originele kleur houden aan de onderkant en de binnenzijde van de schermen ....
Lastige keuze
09 mei 2020 16:45
Tilt!
Re: De drang
Tja, als je niet van kleur verandert heeft het ook weinig nut van de kofferruimtes te laten spuiten. Is toch binnen de kortste keren weer beschadigd en/of smerig. Nee, er was me gezegd geweest dat -bij kleurverandering- je het originele kleur niet meer zou zien. Hoe ze dat doen zonder alles te verwijderen is me een raadsel. Soit, food for thought. Als ik deze foto zie is het voor mijn part beslist en duw ik 'm vandaag nog binnen.
Bijlagen:
Vuilzakkengrijs.jpg [ 223.2 KiB | 3898 keer bekeken ]
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
09 mei 2020 19:51
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: De drang
Doen
Ruiten er uit, deur- en koffer- rubbers er uit, dorpels er af, bumpers er af etc ...
Binnenruimte, kofferruimte en motorruimte ongemoeid laten ... mocht je 'm later verkopen en de koper wil 'm terug in de fabrieks kleur, dan is dat makkelijk. Buiten dat denk ik dat zwart in kofferruimte, motorruimte en aan de bodem niet vreemd afsteekt.
09 mei 2020 20:03
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Re: De drang
Mooie kleur! Ik zeg ook doen
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
09 mei 2020 21:23
minics
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Re: De drang
ik kwam deze nog tegen, vind ik ook erg fraai (al lijkt deze wel heeeeeel erg op de kleur die je zelf als laatste plaatsde ) :
Succes !
09 mei 2020 21:41
Mart WTL
Re: De drang
Maar die velgen zijn ook niet verkeerd!!
_________________________________________ 'Life is what you make it!'
10 mei 2020 9:39
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Re: De drang
Al gekeken naar Aetna blue? Het was een kleur voor de 356, ik had er een in Aetna blue en de kleur is echt geweldig.
Je zag het de laatste jaren als Paint to sample optie op de 991.
Ik denk het onwijs gaaf op een 964 Turbo zullen staan.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
10 mei 2020 14:29
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
Re: De drang
Misschien vind je inspiratie bij de 29 kleuren die het merk Alpine (Renault) aanbiedt via “Atelier Alpine”?
Daar zitten er een paar heel knappe tussen vind ik, en gezien het voor jou niet een Porsche specifiek kleur hoeft te zijn...
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
10 mei 2020 14:53
Tilt!
Re: De drang
Aetna heb ik ook leren kennen door die 991 die jij hierboven laar zien. Had ik idd ook al aan gedacht maar ziet er me dan precies te bleek uit (terwijl dat vuilzakkengrijs misschien nog bleker is). Lijkt ook wel een beetje op dat Ultra blau dat ik verleden week nog de max vond. It ain't easy being me. Datzelfde Aetna is ook een lesje uit het verleden. Had toen de IDEALE 991 besteld, in het voor mij mooiste kleur, en een paar dagen later zie ik die Aetna foto passeren. Direct spijt 't Zelfde ooit met een T5, volledig naar mijn zin geconfigureerd, kastenwagen natuurlijk want gesloten is mooi en vensters impliceren kindjes, niet teveel opties, maar wel de goeie (zoals iedereen waarschijnlijk), kreng wordt geleverd, ik rij van de parking bij de dealer, zo fier als een hond met 7 l*llen en ik moet even wachten omdat er een auto passeert, een T5, krak dezelfde van mijn nieuwe maar zonder achterruit, en ik vind volledig gesloten zo mooi. Wist niet dat het bestond, was al blij met mijn wisser delete, en had al folie klaarliggen om mijn achterraam zo zwart mogelijk te maken. De T5 die ik daarna kocht had GEEN achterruit, en de huidige T6 ook niet
In de Alpine kleurstalen zitten veel mooie dingen, maar niet veel die ik op een Turbo zie. Het mooiste vond ik dan een soort blauw welk eigenlijk heel hard naar Aetna gaat
Eens wat naar velgen gezocht, alhoewel er nu wel treffelijke op staan, dus hoeft niet direct, en te weten gekomen dat Fikse blijkbaar de velgen voor Singer maakt. Denk wel dat Singer andere assen monteert want ik weet niet hoe ze anders zo'n deep dish kunnen steken Anyway, toen kwam ik op deze terecht en die zouden wel eens vetjes kunnen staan op een vuilzakgrijze Turbo, zo precies wat concaaf en alles...
Bijlagen:
augment company.jpg [ 217.58 KiB | 3665 keer bekeken ]
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum