Auteur |
Bericht |
Henk
PF # 136
|
Hij is niet zo vaak meer op het Porscheforum te bekennen, misschien is het verstandig via e-mail te proberen.
Succes!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
23 aug 2007 18:20 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
1e eigenaar is naar verluid jarenlange klant van verkoper, volledige historie vast en zeker bekend.
_________________________________________ =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= Only dead fish go with the flow =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
|
23 aug 2007 18:39 |
|
|
Arien
|
Hmm gaat de goede kant op zo... ff afwachten of iemand iets van enige schade in het verleden weet.
Heeft model 964 1990 nog specifieke (motorische) aandachtspunten waar je op moet letten?
|
23 aug 2007 18:55 |
|
|
horn
PF #57
|
ja, of de modificaties zijn gedaan. en als dat niet is gebeurd en hij is nu helemaal droog is dat ook niet zo'n probleem.
schadeverleden? als hij echt in elkaar heeft gezeten komt dat er bij een GOEDE aankoopkeuring absoluut uit. Parkeerschadetjes maakt mij minder uit, als het goed gerepareerd is. Het zijn toch auto's van 17 jaar waarbij weleens een bumper is gekraakt of een deur is vernaggeld. Sommige Porscherijders laten nl ook hun vrouw rijden en dan krijg je dat. (Geintje dames ) Ook dat zie je nog wel eens naar boven komen bij een AKK. Had de mijne ook (vooraf netjes aangegeven door Waalgarage om tijdverspilling te voorkomen ) maar vond ik geen probleem.
Dus laat vooral een goede AKK doen als de auto voldoet aan je wensen/eisen. Kom je veel te weten. Ik was weer uitermate blij en tevreden dat ik in deze zoektocht 3 AKK's heb laten doen.
Vandaar KRKB'tje - Kijken Rijden Keuren Beslissen! Go for it. Als je verder weg woont wil ik best morgen of zaterdag even voor je bij die auto gaan kijken.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 aug 2007 20:52 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Interessant topic dit... ben benieuwd... what's next?! ...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
23 aug 2007 21:27 |
|
|
Arien
|
Ja ik begin nu ook erg nieuwsgierig te worden. Helaas heb ik deze week en weekend dienst en kan niet weg ivm werk...
Mocht jij in de buurt komen, zou het geweldig zijn als je kon gaan kijken en je indrukken met me/ ons zou willen delen natuurlijk
Maar voel je niet verplicht ofzo....
|
23 aug 2007 22:01 |
|
|
Oele
E X - P O R S C H E 964 C4Twente
|
Het lijkt er op of het rechter achterscherm al eens is vervangen,gezien het verschil in lasnaden links (ruw onbewerkt) en rechts (glad afgewerkt).
Echter hoeft dit natuurlijk geen probleem te zijn.
Succes met je zoektocht!
|
24 aug 2007 6:40 |
|
|
dannym
Nissan 350Z
|
even 24
Laatst bijgewerkt door dannym op 09 sep 2009 18:46, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 aug 2007 9:01 |
|
|
dannym
Nissan 350Z
|
en 0
Laatst bijgewerkt door dannym op 09 sep 2009 18:46, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 aug 2007 9:05 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Had nog nooit gehoord van deze schade check site. Kan best nuttig zijn bij een eventuele aankoop.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 aug 2007 10:03 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Ja....kan best zijn weet alleen niet hoe ik e.e.a. moet interpreteren.....oftewel zeg me nog niets behalve dat ie een keer schade heeft gehad
Misschien kan iemand het wel toelichten.
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
24 aug 2007 11:43 |
|
|
Arien
|
Oke zo komen we steeds een stapje verder
Een schade hoeft niet perse ernstig te zijn mits goed herstel(baar) of hersteld. Goed gezien dus,...
Ik weet ook niet hoe deze info te moeten interpreteren,... mogelijk kan inderdaad iemand anders daar zijn op werpen?
Ik ga iig proberen om volgende week eens langs te gaan, tenzij iemand me voor is natuurlijk
Is het overigens ook voor particulieren mogelijk om een schadecheck te doen?
|
24 aug 2007 16:13 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Als je maar betaalt...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
24 aug 2007 17:52 |
|
|
Arien
|
Oke en hoe moet je te werk gaan dan, zijn er online mogelijkheden om een schadeverleden op te zoeken vanuit een betrouwbare/ grote database
|
24 aug 2007 23:20 |
|
|
drknauf
|
een linkje graag?
aub
bvd
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
25 aug 2007 0:05 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 aug 2007 10:54 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Het aantal auto's dat hier in vermeld staat, is NU NOG vrij beperkt...
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
25 aug 2007 10:59 |
|
|
Arien
|
Jammer dat we bij deze 964 niet kunnen zien welke type schade hij gehad heeft.
Gisteren de technische documentatie van Jurg Austen/ Sigmund Walter over de Porsche 911 erop nagelezen,..
vanaf 92 komen enkele modificaties voor,.... kan handig zijn om te weten. Deze uit 90 is dus nog een ruwe
Wellicht moet er dus wel eea aan gebeuren. Motor lijkt droog te zijn,... tijd om eens te kijken...
|
26 aug 2007 11:41 |
|
|
Arien
|
Kent iemand deze 964, komt uit 91, staat wel geregeld stil de laatste paar jaar, maar kan best interessant zijn,...
http://nautiserv.zapto.org/
elk commentaar welkom natuurlijk
|
27 aug 2007 15:04 |
|
|
Arien
|
Hmm en het blijft nu erg stil,
iemand dan bekend met de zwarte 993 op marktplaats van € 26.500,- veel te goedkoop natuurlijk,... staat bij Auto Luik in Valthermond Drenthe...
|
29 aug 2007 12:02 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Omdat niemand van de aanwezige lezers hier 'm waarschijnlijk kent
|
29 aug 2007 12:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Geen idee over welke adv. je het hebt ...
De goedkoopste 993 (look) die ik daar kan vinden is 'n omgebouwde cabrio van 1988 voor € 27.500,00
|
29 aug 2007 12:20 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Op hun site ( http://www.luik.nl/luik/) kost ie 29.250
|
29 aug 2007 12:56 |
|
|
Arien
|
Yep die is het, staat nu echter op Marktplaats voor € 26.500,-
Ik zal de volgende keer zo wijs zijn het kenteken erbij te zetten als dit te lezen is,...
Kent iemand hiervan enige historie? Ik zag hem bij een andere post even voorbij komen maar inhoudelijk werd er niet op ingegaan..., mogelijk dat iemand de historie kent?
|
29 aug 2007 13:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Ben er vandaag even langsgereden voor je.
Middelweerd is een Opel dealer, waar deze grijsblauw metallic 964 C2 coupe midden in de showroom staat. Het is op het eerste gezicht een nette mooie auto. Als je gedetailleerd gaat kijken vallen me een aantal dingen op:
- voorstaand rechter naad van kofferklep lijkt niet helemaal recht te lopen. onder bekleding van kofferruimte niks bijzonders te zien aan die kant
- gereedschapsset en compressor (nieuw in verpakking) aanwezig
- nep 17" turbovelgen waar de centercaps niet zo mooi in vallen
- linksachter kleine smeltplek (lijkt of er een peuk op gelegen heeft) in de zitting (niet door het leer heen)
- zwart leren interieur (geen volleder) met 'gaatjes leer'
- klein deukje in het middendeel van de achterbumper rechts naast de nummerplaat (zie foto)
- roestblaas rechtsonder rubber achterruit (zie foto)
- alles sluit goed en naden lopen recht
- motor heeft iig wat modificaties gehad (voor de rest weet ik niks van motoren - zie foto)
- origineel nederlandse auto
- alle beurten netjes gehad en afgestempeld - de meeste bij Pon in Amersfoort, eentje bij Carcare en de laatste bij een VW dealer. 4 eigenaren in het boekje, eerste is een leasemaatschappij.
- kilometerstand lijkt te kloppen
- banden moeten tzt vervangen worden denk ik
- lak goed; weinig krasjes etc. Weinig steenslag.
Al met al mooie auto in een kleur die ik niet vaak heb gezien. Als ik op zoek zou zijn naar een C2 coupe zou ik deze zeker laten keuren. Zou ik er wel andere velgen onder zetten, want die nep turbo dingen vind ik (persoonlijk!) misstaan.
Hier nog wat foto's.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2007 20:06 |
|
|