Auteur |
Bericht |
Arien
|
Hoi,... leuk dat je vandaag langs bent geweest want ik ben ook vandaag gaan kijken
Ik was er rond 12.00u ongeveer dus elkaar net gemist,....
en mooie fotos
Ik merk dezelfde zaken op die je al noemde met daarbij aangevuld,
de lak is redelijk tot goed in mijn ogen, en ja de roestblaas heeft spuitwerknodig en een enkle krasje en de bumper/ bij het dakje in de naden en de portieren tzt ook/ of moeten worden bijgewerkt.
Naden lijken prima te lopen echter de rubbers zijn aan vervanging toe, dit betekent rond enkele ramen, het dak en sideskirts deze vervangen ivm verwering
Onderhoudsboekje is bijgehouden maar de auto mist hier en daar bij enkele punten wel een stempel volgens mij na de laatste keer onderhoud bij de VW dealer, maar hoeft bij deze geen probleem te zijn. Sinds hij bij deze opledealer staat is er niks gestempeld iig.
Volgens de verkoper zweet hij wel geregeld wat olie, geen lekkage en lijkt (voor mij leek) wel droog. Dit is model 1990 en de cilinderkopafdichting is in 1991 veranderd. Is dat van invloed op olielekkage?
Interieur nog redelijk netjes maar wel gebruikt.
Al met al voor mij een redelijke auto, en zit nog wel wat werk in, maar kan voor een liefhebber de moeite waard zijn. Ik zoek toch wel een netter exemplaar
Voor dagelijks gebruik mijns inziens minder geschikt.
Tenslotte moesten die imitatie Turbovelgen verboden worden mi, deze waren iig erg lelijk,... en zag je die slappe rechter achterband? Ik werd er bijna verdrietig van toen ik dat zag.... Zo plaats je een 964 toch niet in de showroom.....
Ik heb me voorgenomen me te gaan richten op een 993
Laatst bijgewerkt door Arien op 30 aug 2007 21:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 aug 2007 20:52 |
|
|
horn
PF #57
|
was er zelf om iets over 12'en. echt nét gemist. dan was jij de reden dat de boekjes nog op tafel lagen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2007 21:00 |
|
|
Davywag1
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo SMontfoort
|
Bijna een aankoopkeuring Wat kost dat nou ik zag er namelijk ook nog twee staan in Limburg en Groningen, kan je misschien ook even langsrijden
_________________________________________ A great man, carries the heart of a little child
|
30 aug 2007 21:01 |
|
|
Arien
|
Ja bij dat halve kopje koffie van iemand anders, heb jij koffie aangeboden gekregen?
Hoe dan ook ze zullen wel denken dat de auto erg gewild is,...
|
30 aug 2007 21:02 |
|
|
horn
PF #57
|
in dat geval precies 350 euro.
per keer.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2007 21:02 |
|
|
Arien
|
Ik stel het erg op prijs iig, zo zie je maar wat je voor elkaar over hebben kan als het om dezelfde passie gaat,...
Hoe dan ook tijd om rustig te gaan speuren naar de perfect 993,... hmmm dat wordt weinig slapen zo
|
30 aug 2007 21:05 |
|
|
horn
PF #57
|
wat is jouw perfecte 993?
|
30 aug 2007 21:10 |
|
|
Arien
|
Hmm tja,.. iig goed onderhouden van motorisch/ binnen en van buiten
Een aantrekkelijke kleurstelling, combinatie is ook belangrijk, bijvoorbeeld zilver met rood leder interieur/ of licht blauw metallic met donker blauw leder
Ik twijfel tussen 2 of 4 ivm dagelijks gebruik nog, gaat het een keer sneeuwen dan is de 4 gewoon makkelijker
Laatst bijgewerkt door Arien op 31 aug 2007 15:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 aug 2007 21:21 |
|
|
drknauf
|
in de sneeuw met m,n porsche no way goseeeee
ieder voor zich natuurlijk, maar om nou een c4 te nemen vd sneeuw die hier eens inde 10 jaar ligt
ik denk dat het verstandiger is om eerst zowiezo een goeie te vinden (das al moeilijk zat )en als dat dan per toeval een c4 is, dan soit so be it , maar weer das allemaal persoonlijk idd waar ook weer je voorkeur ligt natuurlijk.
maar leuk spannend een 993 speurtocht houd ons op de hoogte
en harald tof datje ff bent wezen kijken voor je medeforummer
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 aug 2007 21:40 |
|
|
Arien
|
sneeuw moet geen probleem zijn toch, maar het gaat om die enkele dag(en) per jaar dat ik wel naar een klant moet voor werk en ze natuurlijk weer net te laat zijn met strooien....
Als je er zuinig mee omgaat moet dat geen probleem zijn lijkt me of heb je je P voor erbij als 2e auto? Ik wil lekker dagelijks rijden...
|
30 aug 2007 21:48 |
|
|
drknauf
|
kwou dat ik naar m,n klanten kon in m,n porsche
maar daar is al eens een topic over geweest inje porsche naar je klanten
grtjs mikey
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 aug 2007 23:34 |
|
|
Arien
|
Oke volgende vraag dus alle hulp is welkom:
Wie kent deze 993 te koop bij: http://www.grootauto.nl/
Ik weet overigens niet hoor of dit nou het bedrijf is om een P te komen, maar goed,...
Ik vraag na over boekjes en onderhoud etc etc, maar mogelijk iemand al eens wezen kijken in Soesterberg?
Ik hoor het graag,....
|
31 aug 2007 15:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
31 aug 2007 15:24 |
|
|
Arien
|
Ja die is het,... iemand die deze 993 kent?
Bedankt voor je tip,
Laat maar als ik in de forums kijk over deze garage dan is het niks dan ngeatief
Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen, geduld voor een 993 is zelfs nog zuiverder hehe
|
31 aug 2007 15:52 |
|
|
Arien
|
Helaas is de site autoverleden.nl nog onvoldoende betrouwbaar, jammer het kenteken van de 964 dat jij onderzocht op schade staat er niet in.
Jammer zo heeft de particulier te weinig info om echt goed een keuze te kunnen maken, we mogen je nog mailen voor een schadecheck toch?
|
31 aug 2007 16:50 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
31 aug 2007 17:40 |
|
|
Arien
|
Bedankt, ik wist namelijk niet hoe dit te veranderen,.....
|
02 sep 2007 11:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
EDIT in je eerste bericht
|
02 sep 2007 11:44 |
|
|
zuugnap
|
de groot auto .... hmmm ziet er betrouwbaar uit dat
tentenkamp inklappe en wegweze ...
doe je zelf een plezier en neem de tijd .... en skeur naar
de oosterburen met pakje geld.
suc6
|
02 sep 2007 12:11 |
|
|
horn
PF #57
|
993 bij oosterburen niet noodzakelijkerwijs goedkoper. komt toch nog 3000-3500 bpm bij. staar je niet blind op duitsland. qua 996, 997 en boxsters kan je er nog best goed slagen, oudere Porsches wordt erg lastig.
|
02 sep 2007 13:21 |
|
|
Elfer
Rotterdam
|
Inderdaad, heb mijn vorige 964 bij Oettinger in Hamburg gekocht voor destijds 49.500 DM, da's zo'n 10 jaar geleden.
Nu begint een beetje redelijke 964 in Germania nog steeds vanaf 25.000 zo ongeveer,
dan je BPM er nog bij.....tís minder interessant in ieder geval als vroegah
|
02 sep 2007 15:12 |
|
|
Arien
|
In duitsland kopen is mbt P niet voordeliger mbt 993 heb ik al gezien, maar wat denken jullie van deze autos?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4310832
of deze
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4211298
en deze:
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... height=480
Iemand bekend met deze 993's ?
en dan deze voor de 964 liefhebbers, let wel dit is een Nl auto,..
en staat bij dezelfde garage GAM
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... height=480
|
02 sep 2007 16:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Msch eens nr 2 bekijken. Als je een daily driver wil moet je niet beginnen met 200K+ km. Tja goedkoper worden ze wsch niet de komende jaren.
Zelf zou ik zoeken bij wolbert en targaflorio.
|
02 sep 2007 18:15 |
|
|
Arien
|
Dank je wel,....
|
02 sep 2007 22:08 |
|
|
horn
PF #57
|
met de velgen van een 993.
|
02 sep 2007 22:30 |
|
|