| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Ik weet 't niet meer... svp hulp http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=11&t=17359 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Ed911 [ 07 feb 2008 0:12 ] |
Berichttitel: | Ik weet 't niet meer... svp hulp |
Zoals ik al in het voorstel topic heb verteld weet ik niet meer voor welk model / bouwjaar ik moet gaan en vraag daarom om jullie hulp en deskundigheid. Hoe dichter ik bij het punt kom dat het geld bij elkaar is gespaart des te meer ik in mijn hoofd ga switchen en wordt daar nu een beetje gek van . Wat ik wel weet is dat mijn budget 30.000 euro is (en kijk van 15 tot 35k) en dat ik een cabrio of een targa wil. Ik ga er ongeveer 3000 tot 5000 km mee rijden afhankelijk of ik er ook mee naar het zuiden op vakantie ga. En last but not least hij moet zwart of zilver zijn. Ik hik op een aantal gedachte en zal deze hieronder proberen op een rijtje te zetten, de vraag is dus wat te kopen gegeven bovenstaande gegevens: Optie 1) Oldtimer: de rede waarom ik verliefd werd op de 911. Voordeel is geen belasting en lage verzekering, belangrijk vanwege het lage km per jaar en vindt dit model mooier dan bv een SC of een 3.2. Nadeel is dat ik denk dat het niet fijn rijden is zonder de rem of koppelings bekrachtiging en vindt het interieur erg spartaans. Verder is er natuurlijk meer kans op roest vorming. Bij Wams in Eindhoven staat een mooie uit '77, iemand hier al wezen kijken? http://www.wamssportscars.nl Kan die vleugel er achter eigenlijk makkelijk af, dat is voor mij echt een no go? Optie 2) Een SC. Hoewel ik denk dat het model optisch minder is dan een 2.7 is het misschien economisch een beter keuze en er is zeker meer aanbod. Vaak (binnenkort) belasting vrij en misschien minder onderhoudsgevoelig (roestvorming). Heb deze gezien bij van Kessel (wederom het vleugel probleem): http://www.vankesselporsche.com/photo33.htm Optie 3) 964 Samen met de SC misschien de verstandigste keuze maar hier vind ik de kosten per km een nadeel. Voordeel is dat je meer auto krijgt wat mij wel aanspreekt, minder barbaars (om het maar even oneerbiedig uit te drukken) en dat er een grote keuze is. Wellicht ook beter gezien de onderhoudskosten. Optie 4) Een 993 of een 996. Voordat ik ook maar iemand op de tenen sta ik weet dat dit een enorm verschil is maar zet deze onder dezelfde kop omdat het niet waarschijnlijk is dat je dit voor het genoemde budget krijgt hoewel er wel aanbod is. Als je kijk op mobile dan vind je aanbod (vooral 996) maar ik vermoed dat het een kat in de zak is. Welke kosten kun je extra verwachten rond 200k km en hebben jullie ervaring met een 993/996 van rond de 30K van onze oosterburen? Ik heb deze gezien (droomauto) bij Erpa: 993 cabrio tiptronic-S http://www.erpa.nl/. Iemand hier al naar wezen kijken? Al met al veel vragen en zou het zeer waarderen om hier feedback op te krijgen. Zeer waarschijnlijk zie ik nog veel over het hoofd. -Ed |
Auteur: | Master Ken [ 07 feb 2008 0:29 ] |
Berichttitel: | |
Beste Ed, kijk even tussen de aangeboden modellen. Er zitten liefhebbers tussen die de auto alleen maar vertroetelen. Alleen aan jou de taak om een keuze te maken uit het budget en het model. Succes http://www.porscheforum.nl/viewforum.php?f=10 |
Auteur: | Rob Herfst [ 07 feb 2008 0:33 ] |
Berichttitel: | |
Gezien je budget, wensen en kilometers: Een handgeschakelde zwarte of zilvere 964 Carrera 2 cabrio! Suc6 met je zoektocht! |
Auteur: | barolo [ 07 feb 2008 0:39 ] |
Berichttitel: | |
Zoveel mensen zo veel wensen. Rustig rond kijken en loop eens binnen bij een specialist (bijv: http://www.luitink.nl/ )en laat je uitgebreid adviseren. Neem een goede vriend mee, die jij als klankbord kan gebruiken. Hier is een overzicht met adressen. http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=10608 |
Auteur: | horn [ 07 feb 2008 1:56 ] |
Berichttitel: | |
als je een cabrio wil en 30K wilt besteden, forget een 993 of 996. Als je er eentje vindt onder de 30K ga je er zeker op leeglopen. Als je 3000 tot 5000 km pjr gaat rijden, wat zullen jou de kosten per km dan roesten? 964 vraagt om de 20.000 km een grotere beurt en verder bij 3-5K per jaar gewoon een jaarbeurtje. Wil je een klassieker (belastingvrij), is het handig om een (verwarmde) garage te hebben. Dit daar ze anders onder je kont wegroesten (de reden dat ik geen klassieker heb gekocht - tenminste een oude klassieker dan ). Qua rijden zonder stuur- en rembekrachtiging - gewoon gaan doen. Bij 3-5K per jaar is spartaans juist cool en geen last. Bij dagelijks gebruik gaat het gebrek aan comfort van een echte klassieker je denk ik tegenstaan. Maar ik zou zeggen - ga eens rijden en vergelijken. Als ik je zo beluister: cabrio tussen 1987 en 1992. Past binnen budget, goed te doen qua onderhoud (omdat je voor jouw budget ook een echt goede kan kopen, waar je niet meteen je spaarpot achteraan moet gooien) en oja: AKK doen voor je koopt! Koop met je hoofd, niet met je hart! |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 07 feb 2008 1:57 ] |
Berichttitel: | |
Het zijn wel allemaal erg verschillende modellen, maar ja je schrijft ook dat je nog aan het twijfelen bent. De keuze voor 'jouw' model 911 komt vanzelf wel, en ik zou je criteria mbt spartaansheid e.d. niet laten meewegen. Zeker niet als de auto niet dagelijks zal worden ingezet. Elk model heeft nu eenmaal zijn eigen bijbehorende karakter. Hou in ieder geval genoeg cash achter de hand om na aanschaf de posten onvoorzien mee af te dekken. Voor de aanschaf in ieder geval een AKK laten doen. |
Auteur: | Jos Targa [ 07 feb 2008 8:16 ] |
Berichttitel: | |
Optische verschillen tussen een 2.7 of 3.0 sc nihil. ( hooguit de hele vroege met chrome koplampringen en raamlijsten. Bterouwbaarheid 2.7 matig. 3.0 goed mits goed onderhouden ( geld natuurlijk voor alles. ) 964 of cs? ga dan voor de 964 of 3.2 ( eventueel met G50 bak vanaf modeljaar1987) schakeld fijner dan de 915 bak en is zeker geschikt voor wat langere afstanden. Heb zelf zowel met G50 alswel huidig met 915 gehad en ben meer te spreken over de 915 maar dat is persoonlijk. voor jou budget zou ik inderdaad gaan voor een moie late 964 cabrio. De Targa is volgens mij tot modeljaar 1991 gemaakt. als je van orginaliteit houd dan is die taartschep soms een fabriek af optie geweest en zou ik hem laten zitten . zeker als de auto in goede staat is. succes |
Auteur: | Jurgen [ 07 feb 2008 8:26 ] |
Berichttitel: | |
Los van Haralds wijze advies denk ik dat je net als Rob ook al zei gaat uitkomen bij een 964 cabrio ; met dit budget kun je een goede kopen waarop je niet leegloopt en waar ook nog eens amper afschrijving op zit. Je hoeft 'm "slechts" goed te onderhouden... Succes |
Auteur: | jampie [ 07 feb 2008 14:04 ] |
Berichttitel: | |
Yep, ik tip ook op een 964; hiervan zal je voor 30k zeker een topauto vinden. |
Auteur: | TD (zonder I) [ 07 feb 2008 14:33 ] |
Berichttitel: | |
Een 964 cabrio, absoluut. Als je een goede koopt hoeft het allemaal niet zo mega veel te kosten. Ik heb zelf een 964 cabrio een half jaar geleden aangeschaft waar al veel aan gedaan was. Oa. nieuwe draagarmen en banden maar ook bijv kleine zaken zoals nieuwe gasveren voor de kofferbak of een nieuwe bosch silver accu. Welliswaar allemaal niet zo heel spannend, maar als je alles bij elkaar op telt wat er vervangen is loopt dat aardig in de papieren. Zeker als je dat af zet tegen de kilometers (tweeduizend) die ik per jaar rijdt. In het halfjaar dat ik de auto heb is de auto november naar de specialist geweest voor een kleine onderhoudsbeurt. Daarbij laat ik ook alles even nakijken. Het enige advies wat ik daar kreeg is het aanpakken van een klein roestplekje bij de raamsponning (bekend euvel) Voor de rest doet de auto het zoals ie het zou moeten doen. Alleen het vinden van een goed exemplaar naar jouw wensen zal wat inspanning vergen. Oh ja zoals zovelen ook nog maar even memoreren :AKK |
Auteur: | 58GT [ 07 feb 2008 15:17 ] |
Berichttitel: | |
964 C2 handgeschakeld in zilver, de mooiste kopen die je kunt vinden, ik denk dat'ie beter rendeert dan een spaarrekening.. |
Auteur: | diggler_911 [ 07 feb 2008 17:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Mocht je een 964 Targa overwegen, deze zijn nog tot modeljaar '93 geproduceerd. Ik kan je een Targa overigens van harte aanbevelen! Succes met de zoektocht |
Auteur: | Jos Targa [ 07 feb 2008 20:56 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Aha, was ik even abuis |
Auteur: | BJ964 [ 07 feb 2008 21:02 ] |
Berichttitel: | |
Het advies is vaak; koop de jongste die je je kunt veroorloven (in jouw geval een 964). Mijn advies: ga eens rijden met de verschillende types waartussen je twijfelt. Het zijn allemaal 911'jes, maar qua rijden zijn de diverse types verschillend. De 964 heeft bv ABS en stuurbekrachtiging. Heel veel succes met de zoektocht |
Auteur: | Bartje968 [ 08 feb 2008 17:45 ] |
Berichttitel: | |
Misschien is het vloeken in de kerk, maar maak ook een proefrit in een goede mooie 968 cabrio. Heerlijk auto, goed te rijden en er zijn er toch maar zo'n 4.200 van gemaakt (niet klassiek, wel bijzonder ) |
Auteur: | porschefriesland [ 08 feb 2008 22:11 ] |
Berichttitel: | |
Beste Bart, Je weet toch dat je niet mag vloeken in de kerk? toch stuurt het apparaat wat jij hebt prima. gr pf |
Auteur: | MS964 [ 08 feb 2008 23:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Mag het ook een C4 zijn? |
Auteur: | Rob Herfst [ 09 feb 2008 0:02 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat denk je zelf? Hoelang zit je hier nu al? Retorische vragen worden nog steeds niet op prijs gesteld! |
Auteur: | MS964 [ 09 feb 2008 1:51 ] |
Berichttitel: | |
Hmm..ik zit hier inderdaad (eigenlijk) te lang om een dergelijke opmerking te maken. Voor je het weet ben je 20 pagina's verder. PS: ik meng me trouwens nooit meer in zulke discussies (echt niet!). Herhaling van zetten... |
Auteur: | LouisXIV [ 09 feb 2008 11:55 ] |
Berichttitel: | |
wolbert heeft een aantal mooie targa's staan. ook heeft ie een aantal pre 964 modellen staan. Gewoon eens gaan kijken en rijden wat je bevalt zou ik zeggen. |
Auteur: | Jos Targa [ 09 feb 2008 14:06 ] |
Berichttitel: | |
De Bock in Heythuizen heeft ook een mooie 964 Targa te koop staan. |
Auteur: | horn [ 09 feb 2008 16:49 ] |
Berichttitel: | |
(pre 93) targa... worst of both worlds... |
Auteur: | Ed911 [ 09 feb 2008 22:22 ] |
Berichttitel: | |
Allereerst bedankt voor jullie reacties tot nu toe, advies lijkt mij duidelijk. Na wat surfen toch al wat exemplaren tegen gekomen, heb het idee dat je meer 964 cabrio's kan vinden dan 3.2's klopt dat? Na ook wat op de mobile gekeken te hebben krijg ik ook de indruk dat je in duitsland zou kunnen kijken vanwege het aanbod maar de prijs is eerder duurder dan goedkoper. Indien jullie spreken van een goed exemplaar, is daar dan ook een max. km stand aan te koppelen? Aangezien ik tot op heden enkel lease auto's heb gehad heb ik niet z'n ervaring met het kopen van auto's. Indien je niets in te ruilen hebt hoeveel kan je dan als een vuistregel van de prijs af krijgen (blijf natuurlijk altijd wel een kwestie van onderhandelen)? |
Auteur: | HV [ 09 feb 2008 22:33 ] |
Berichttitel: | |
Beste Ed, ik heb ook wel een enigszins vergelijkbare, keuzetrechter qua modelen gehad. Zoals velen al aangeven, ga vooral regelmatig kijken, dat is leuk en scherpt je mening automatisch bij. Wil je echt een cabrio, dan kom je uit bij een sc uit 1983 of jonger; daarvoor was het meest opene dat er aangeboden werd een Targa. T/m 3.2 is naar mijn idee wat spartaanser, o.a. omdat 3.2 nog geen stuurbekrachtiging heeft en 964 wel. Vanaf 1991 heeft de 964 dan ook weer airbag, wat bijdraagt aan gevoel van 'moderne veiligheid' (ervan uitgaande dat 'ie nog werkt..). Neig je uiteindelijk naar de geneugten van een meer hedendaags model, dan zul je inderdaad bij de 964 cabrio uitkomen. Ik heb zelf ook een tijd de 964 cabrio overwogen, maar heb uiteindelijk de bewuste keuze gemaakt voor een 3.2 te gaan. Reden: klassieke uitstraling (zoals eerder gemeld, de uitstraling van de 911 is van ca. 1974 t/m 1989 nauwelijks gewijzigd) en - wel een veel minder belangrijk criterium voor mij - relatief beperkte odnerhoudsgevoeligheid. Binnen die range ben ik dan voor de iets soepeler schakelende G50 bak gegaan, ofwel de verst geevolueerde 'klassiek ogende' 911; in mijn ogen welteverstaan! Daarbij teken ik nog even aan dat ik het aanbod 3.2 cabrio erg beperkt vind, althans in Nederland, dus is het wel de vraag hoe belangrijk je de G50 bak vindt, als je een verder perfecte 3.2 cabrio uit bijvoorbeeld 1985 treft. Kortom: ga, en neem er lekker de tijd voor en geniet van de zoektocht , bepaald wat jij uiteindelijk de belangrijkste criteria vindt, om zo vast te stellen bij welk model jij je het meeste thuisvoelt. En dat blijft uiteindelijk en heel persoonlijke keuze |
Auteur: | rum6 [ 11 feb 2008 11:10 ] |
Berichttitel: | |
Ed911, dank voor de tip van dit forum. Die witte laat me zelf nog niet los. Denk dat je zelf nu helder beeld hebt, wat het moet worden. Met al die mooie boekjes moet t wel lukken. Groeten, R. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |