Auteur |
Bericht |
armani
|
Ik zoek een porsche 911 RS replica.
Hallo,
Ik ben hier nieuw op het forum en ik zoek een Porsche 911 RS replica van de jaren 70.
Hoe begin ik aan deze zoektocht en wat zijn de richtprijzen ?
Alvast bedankt voor de reactie's.
Mvg,
Armani
|
07 apr 2008 22:43 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
07 apr 2008 22:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Ik zoek een porsche 911 RS replica.
Welkom Wat zoek je precies Jaren 70 is 'n ruim begrip .... zijn diverse RS modellen en RS-R modellen in die tijd geweest Hoe nauwkeurig wil je de replica hebben Je bent al begonnen, toch Voortzetten ... bv Google, Mobile.de, klassieke Porsche-sites, etc.
Geheel afhankelijk van de basis en de aanpassingen die gedaan zijn - richtprijzen zijn er niet echt ... mede omdat je niet exact aangeeft wat je zoekt
Met minder dan 30K aan euro's koop je MI niets dat knap is
Succes
Enne ... je mag de mijne wel kopen, als 'ie klaar is
... er vanuitgaande dat je eigenlijk toch wel op zoek bent naar 'n 73'er RS replica
|
07 apr 2008 23:03 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
hele vette bak (behalve die kleuren dan imho), maar niet echt een Carrera RS replica... (iets dat nog veel gevaarlijker is, volgens mij )
Al eens op autofarmgekeken?
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
07 apr 2008 23:41 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Op de fora van Pelicanparts en early911s worden ze regelmatig aangeboden. Prijs is erg afhankelijk van uitvoering en kwaliteit maar reken niet op koopjes!
|
08 apr 2008 9:21 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wolbert heeft en nog eentje staan
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
08 apr 2008 9:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... 'n 964 RS Kloon
... of weet jij iets wat wij niet weten ?
MH heeft "iets" staan
|
08 apr 2008 9:35 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
08 apr 2008 12:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
MH
ik zei niet voor niets "iets"
Wel uniek 'n RS - C4
|
08 apr 2008 12:14 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
inderdaad, aan de buitenkant optisch leuk, maar op alle mogelijke fronten (kenteken), dash stoelen etlc etc zie je gewoon dat het totaal een andere oorsprong heeft, opzich jammer
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
08 apr 2008 12:28 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zal ook wel een stuks zwaarder zijn
Wat zou een echte RS uit 1973 wegen , rond 1000 kg
Denk een 964 C 4 gaat dicht naar de 1400 kg
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
08 apr 2008 13:32 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
is ook gelijk het spartaanse weg helaas
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
08 apr 2008 13:50 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
960 kg voor de 20 homologatiewagens
975 voor de bijna 200 iets meer aangeklede RS Sport versie (M-471 optie) en
+/- 1075 voor de 1580 stuks in RS Touring versie (M-472 optie)
Volgens 'De originele Porsche 911' van Peter Morgan. aka 'de Porschebijbel'
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
08 apr 2008 17:37 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dus 5.1 kg/pk. Als je dat voor een 964 (met officieel 250 PK maar met de bekende trucs ca. 300 PK) zou willen hebben dan zou een 964 dus max. 1500 kilo mogen wegen en dat red je makkelijk.
|
08 apr 2008 17:54 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... volgens mij zijn dat allersinds geen goedkope truukjes
|
08 apr 2008 18:02 |
|
|
lagel
911 carrera 3.2 targa 1984hoeven
|
achjah goedkoop is ook maar relatief. mensen met genoeg geld vinden dat goedkoop
_________________________________________ porsche project
|
08 apr 2008 22:52 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik had het niet over geld he
Maar goed: ik zou als basis iets anders nemen dan een 964! Begin jaren 70: lichter, goedkoper, mooier
|
08 apr 2008 22:58 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
08 apr 2008 22:59 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
RSR replica op Early911s:
Wel net verkocht
72 911T RSR Hotrod F/S
--------------------------------------------------------------------------------
This is a ’72 911T built by a Bay area enthusiast in the late eighties. The front flares are reputed to be real steel RSR units, which the owner sourced back then. The engine is a RS spec MFI 2.7. I have an expandable file full of receipts on the car, stretching from the early eighties until 1992. I sat down one day with the adding machine, and came up with a total nearing $75,000. There was an owner between myself and the builder of this car, so I don’t have all of the information, but the car is fairly well documented and I’m sure known to some of you reading this.
He started with a rust free, light yellow T. The metal work on the body conversion has been done well, and has certainly stood the test of time. I’ve compared the front flares to some turbo ones I have, and they are very different. I’ve also ground the undercoating off of the leading edge of one of the front flares and confirmed there has not been a piece added to accommodate an early bumper. The rear flares are modified steel turbo flares. They look to have been tucked in the rear, to approximate RSR flares.
The car has aluminum trailing arms and front cross member. Up front it has threaded RSR type Bilstein strut assemblies. The torsion bars are 23mm in front and 28mm in back. The sway bars are stock turbo. The brakes are Bremtek four piston calipers on drilled carrera rotors. The wheels are Fuch 8s in the front and aftermarket 10’s in the rear. It’s currently riding on a set of old Hoosier track tires. The suspension was set up and corner balanced by Racers Group.
The engine is based on a 7R mag case. The machine work was done by Jerry Woods, and the assembly was performed by Jerry Woods, Kahler’s and the owner. The pump was done by Pacific with an RS space cam. The stacks are correct S/RS units. It has custom camshafts and a set of Triad header/heat exchangers. The engine runs well and makes good power. It does need the cold start system either re-connected or set up manually. From the receipts it looks like the engine has about 20,000 miles on it. The owner claimed some pretty remarkable peak HP numbers on the 2.7, but I didn’t get a dyno sheet.
The transmission was rebuilt not too many miles ago by Kahler’s. It also has a Quaife LSD.
The replacement style dash is crack free. The headliner is black and very nice. The seats are late seventies or eighties Recaro. I installed a nice 380mm wheel. I have an Appbiz RS carpet kit for the front and rear that has not been installed.
I haven’t been able to decide which way to go with the car, so I’m selling it as a work in progress. One could either attend to some of the non-period detail items, or use the car as the basis for their own RSR recreation. Either way, when you consider just the current cost of a rust free body, and the steel body conversion, it starts adding up quick.
I’m asking $38,500.
http://www.early911sregistry.org/forum/showthread.php?t=19766
|
08 apr 2008 23:15 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ken je klassiekers - NOT
|
09 apr 2008 9:53 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
deze is ook mooi!
anton964
|
09 apr 2008 9:57 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
terug aan je huiswerk dan
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
09 apr 2008 13:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zeldzamer dan 'n echte 73'er RS (b)lijkbaar
|
09 apr 2008 14:15 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
*kuch*
Er zijn 1580 Rs' geproduceerd.
there have only been 1580 original Carrera Rs's divided in roughly three prodcution batches of 500 each. Of those 17 were homologation specials, 200 were Sports versions with M 471 code, 1308 were touring version with M 472 code, and 55 were racing specials coded M 491.
Vergelijk dat eens met het productieaantal 2.7 carrera's: zelfde motor, versnellingsbak, klokjes, achter ophanging, remklouwen en schokdempers.....
En je gaat bovendien ook eenzelfde gewicht tegenkomen van 1075kg tussen de RS m472 touring en de G and H modellen carrera 2.7....
bert
|
09 apr 2008 15:17 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Volgens de boeken zit in dat ding met de lelijke bekleding op Marktplaatst wel degelijk het goede 2.7 type 911/83 blok .. en er zijn inderdaad 1026 stuks gebouwd. Er staat alleen nergens "RS" bij vermeld, alleen maar 2.7 Carrera. Het gewicht etc is hetzelfde als dat van de '73 RS M472. Bij Wolbert stond een tijdje geleden zo'n ding in het geel als ik mij niet vergis, die kleur sprak een beetje meer aan dan dit weinig spectaculaire donkerblauw de achterspoiler heb ik een beetje m'n twijfels bij..
|
09 apr 2008 18:11 |
|
|