| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Ik zoek een porsche 911 RS replica.
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=11&t=18109
Pagina 1 van 2

Auteur:  armani [ 07 apr 2008 22:43 ]
Berichttitel:  Ik zoek een porsche 911 RS replica.

Hallo,


Ik ben hier nieuw op het forum en ik zoek een Porsche 911 RS replica van de jaren 70.

Hoe begin ik aan deze zoektocht en wat zijn de richtprijzen ?


Alvast bedankt voor de reactie's.


Mvg,


Armani

Auteur:  Classic912 [ 07 apr 2008 22:52 ]
Berichttitel: 

Hier 1tje..

Afbeelding

http://bedrijf.occasionweb.nl/html/view.auto.php?id=39158&tID=5&or=bp&start_visible=&soort=&verwacht=0&company_id=29&merk=

Auteur:  Olaf [ 07 apr 2008 23:03 ]
Berichttitel:  Re: Ik zoek een porsche 911 RS replica.

armani schreef:
Ik ben hier nieuw op het forum ..


Welkom :drive:

armani schreef:
ik zoek een Porsche 911 RS replica van de jaren 70.


Wat zoek je precies :?:

Jaren 70 is 'n ruim begrip :idea: .... zijn diverse RS modellen en RS-R modellen in die tijd geweest :idea:

Hoe nauwkeurig wil je de replica hebben :?:

armani schreef:
Hoe begin ik aan deze zoektocht ..


Je bent al begonnen, toch :?: :lol:

Voortzetten ... bv Google, Mobile.de, klassieke Porsche-sites, etc.

armani schreef:
... wat zijn de richtprijzen ?


Geheel afhankelijk van de basis en de aanpassingen die gedaan zijn - richtprijzen zijn er niet echt ... mede omdat je niet exact aangeeft wat je zoekt :wink:

Met minder dan 30K aan euro's koop je MI niets dat knap is :!:

Succes 8)

Enne ... je mag de mijne wel kopen, als 'ie klaar is :mrgreen:

Afbeelding

... er vanuitgaande dat je eigenlijk toch wel op zoek bent naar 'n 73'er RS replica :cheesy:

Auteur:  ingo [ 07 apr 2008 23:41 ]
Berichttitel: 

Classic912 schreef:
Hier 1tje..

Afbeelding


hele vette bak (behalve die kleuren dan imho), maar niet echt een Carrera RS replica... (iets dat nog veel gevaarlijker is, volgens mij ;-))

Al eens op autofarmgekeken?

Auteur:  Maarten [ 08 apr 2008 9:21 ]
Berichttitel: 

Op de fora van Pelicanparts en early911s worden ze regelmatig aangeboden. Prijs is erg afhankelijk van uitvoering en kwaliteit maar reken niet op koopjes!

Auteur:  molen934 [ 08 apr 2008 9:25 ]
Berichttitel: 

Wolbert heeft en nog eentje staan :!:

Auteur:  Olaf [ 08 apr 2008 9:35 ]
Berichttitel: 

... 'n 964 RS Kloon :shock:

... of weet jij iets wat wij niet weten ?

MH heeft "iets" staan :roll:

Auteur:  porschehenk [ 08 apr 2008 12:10 ]
Berichttitel: 

welke malloot gaat een 964 ombouwen naar een rs kloon :?: :?: :?: :?:
vet prijskaartje hoor... maarja als je het er voor over hebt :roll:

Auteur:  Olaf [ 08 apr 2008 12:14 ]
Berichttitel: 

porschehenk schreef:
welke malloot gaat een 964 ombouwen naar een rs kloon :?: :?: :?: :?:


MH :wink:

ik zei niet voor niets "iets" :lol:


Wel uniek 'n RS - C4 :twisted:

Auteur:  john's Porsches [ 08 apr 2008 12:28 ]
Berichttitel: 

inderdaad, aan de buitenkant optisch leuk, maar op alle mogelijke fronten (kenteken), dash stoelen etlc etc zie je gewoon dat het totaal een andere oorsprong heeft, opzich jammer

Auteur:  molen934 [ 08 apr 2008 13:32 ]
Berichttitel: 

Zal ook wel een stuks zwaarder zijn :idea:
Wat zou een echte RS uit 1973 wegen :?: , rond 1000 kg :?:
Denk een 964 C 4 gaat dicht naar de 1400 kg :!:

Auteur:  john's Porsches [ 08 apr 2008 13:50 ]
Berichttitel: 

is ook gelijk het spartaanse weg helaas

Auteur:  ingo [ 08 apr 2008 17:37 ]
Berichttitel: 

molen934 schreef:
Wat zou een echte RS uit 1973 wegen :?: , rond 1000 kg :?:


960 kg voor de 20 homologatiewagens
975 voor de bijna 200 iets meer aangeklede RS Sport versie (M-471 optie) en
+/- 1075 voor de 1580 stuks in RS Touring versie (M-472 optie)

Volgens 'De originele Porsche 911' van Peter Morgan. aka 'de Porschebijbel'

Auteur:  Maarten [ 08 apr 2008 17:54 ]
Berichttitel: 

Dus 5.1 kg/pk. Als je dat voor een 964 (met officieel 250 PK maar met de bekende trucs ca. 300 PK) zou willen hebben dan zou een 964 dus max. 1500 kilo mogen wegen en dat red je makkelijk.

Auteur:  Olaf [ 08 apr 2008 18:02 ]
Berichttitel: 

Maarten schreef:
maar met de bekende trucs ca. 300 PK


... volgens mij zijn dat allersinds geen goedkope truukjes :wink:

Auteur:  lagel [ 08 apr 2008 22:52 ]
Berichttitel: 

achjah goedkoop is ook maar relatief. mensen met genoeg geld vinden dat goedkoop :lol:

Auteur:  Maarten [ 08 apr 2008 22:58 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
Maarten schreef:
maar met de bekende trucs ca. 300 PK


... volgens mij zijn dat allezins geen goedkope truukjes :wink:


Ik had het niet over geld he ;-)

Maar goed: ik zou als basis iets anders nemen dan een 964! Begin jaren 70: lichter, goedkoper, mooier :twisted:

Auteur:  Marcel B. [ 08 apr 2008 22:59 ]
Berichttitel: 

Nog wel een echte gevonden 8)

http://auto.marktplaats.nl/porsche/1616 ... ind=4&fs=1

Auteur:  Maarten [ 08 apr 2008 23:15 ]
Berichttitel: 

RSR replica op Early911s:
Afbeelding


Wel net verkocht 8)

72 911T RSR Hotrod F/S

--------------------------------------------------------------------------------

This is a ’72 911T built by a Bay area enthusiast in the late eighties. The front flares are reputed to be real steel RSR units, which the owner sourced back then. The engine is a RS spec MFI 2.7. I have an expandable file full of receipts on the car, stretching from the early eighties until 1992. I sat down one day with the adding machine, and came up with a total nearing $75,000. There was an owner between myself and the builder of this car, so I don’t have all of the information, but the car is fairly well documented and I’m sure known to some of you reading this.

He started with a rust free, light yellow T. The metal work on the body conversion has been done well, and has certainly stood the test of time. I’ve compared the front flares to some turbo ones I have, and they are very different. I’ve also ground the undercoating off of the leading edge of one of the front flares and confirmed there has not been a piece added to accommodate an early bumper. The rear flares are modified steel turbo flares. They look to have been tucked in the rear, to approximate RSR flares.

The car has aluminum trailing arms and front cross member. Up front it has threaded RSR type Bilstein strut assemblies. The torsion bars are 23mm in front and 28mm in back. The sway bars are stock turbo. The brakes are Bremtek four piston calipers on drilled carrera rotors. The wheels are Fuch 8s in the front and aftermarket 10’s in the rear. It’s currently riding on a set of old Hoosier track tires. The suspension was set up and corner balanced by Racers Group.

The engine is based on a 7R mag case. The machine work was done by Jerry Woods, and the assembly was performed by Jerry Woods, Kahler’s and the owner. The pump was done by Pacific with an RS space cam. The stacks are correct S/RS units. It has custom camshafts and a set of Triad header/heat exchangers. The engine runs well and makes good power. It does need the cold start system either re-connected or set up manually. From the receipts it looks like the engine has about 20,000 miles on it. The owner claimed some pretty remarkable peak HP numbers on the 2.7, but I didn’t get a dyno sheet.

The transmission was rebuilt not too many miles ago by Kahler’s. It also has a Quaife LSD.

The replacement style dash is crack free. The headliner is black and very nice. The seats are late seventies or eighties Recaro. I installed a nice 380mm wheel. I have an Appbiz RS carpet kit for the front and rear that has not been installed.

I haven’t been able to decide which way to go with the car, so I’m selling it as a work in progress. One could either attend to some of the non-period detail items, or use the car as the basis for their own RSR recreation. Either way, when you consider just the current cost of a rust free body, and the steel body conversion, it starts adding up quick.

I’m asking $38,500.

http://www.early911sregistry.org/forum/showthread.php?t=19766

Auteur:  Olaf [ 09 apr 2008 9:53 ]
Berichttitel: 

Marcel B. schreef:


Ken je klassiekers - NOT :mrgreen:

Auteur:  anton964 [ 09 apr 2008 9:57 ]
Berichttitel: 

deze is ook mooi!

Afbeelding


anton964

Auteur:  Jeroen914 [ 09 apr 2008 13:47 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
Ken je klassiekers - NOT :mrgreen:

terug aan je huiswerk dan :idea:

Auteur:  Olaf [ 09 apr 2008 14:15 ]
Berichttitel: 

Jeroen914 schreef:
terug aan je huiswerk dan :idea:


Afbeelding

Zeldzamer dan 'n echte 73'er RS (b)lijkbaar :shock: :lol:

Auteur:  Bertroex [ 09 apr 2008 15:17 ]
Berichttitel: 

Olaf schreef:
Zeldzamer dan 'n echte 73'er RS (b)lijkbaar :shock: :lol:


*kuch*
Er zijn 1580 Rs' geproduceerd.

there have only been 1580 original Carrera Rs's divided in roughly three prodcution batches of 500 each. Of those 17 were homologation specials, 200 were Sports versions with M 471 code, 1308 were touring version with M 472 code, and 55 were racing specials coded M 491.

Vergelijk dat eens met het productieaantal 2.7 carrera's: zelfde motor, versnellingsbak, klokjes, achter ophanging, remklouwen en schokdempers.....

En je gaat bovendien ook eenzelfde gewicht tegenkomen van 1075kg tussen de RS m472 touring en de G and H modellen carrera 2.7....

;)


bert

Auteur:  Auke231 [ 09 apr 2008 18:11 ]
Berichttitel: 

Volgens de boeken zit in dat ding met de lelijke bekleding op Marktplaatst wel degelijk het goede 2.7 type 911/83 blok 8) .. en er zijn inderdaad 1026 stuks gebouwd. Er staat alleen nergens "RS" bij vermeld, alleen maar 2.7 Carrera. Het gewicht etc is hetzelfde als dat van de '73 RS M472. Bij Wolbert stond een tijdje geleden zo'n ding in het geel als ik mij niet vergis, die kleur sprak een beetje meer aan dan dit weinig spectaculaire donkerblauw :? de achterspoiler heb ik een beetje m'n twijfels bij..

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/