Auteur |
Bericht |
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
Gezocht 911 2.4
Ik ben op zoek naar mooie 911 2.4 het liefst een S. Geen Targa want die lekken alleen maar. Weet iemand er een die in goede staat is?
Bijvoorbaat dank!
|
27 apr 2008 11:42 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wat is je budget ongeveer? En wil je een Nederlandse of evt ook buitenlandse auto's?
|
27 apr 2008 11:55 |
|
|
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
Het belangrijkste is dat een mooie 911 is! Alle 911 (en 912) modellen zijn mooi maar de modellen van en voor 1973 vind ik het mooist. Met name de chroom details vind ik fantastisch. Daarom zou ik ook het liefst een S willen.
Daarnaast ik het belangrijk dat de auto in een goed staat is met weinig of geen roest. Ik ben best wel een beetje handig en vind het ook leuk om kleine klusjes zelf te doen. Maar er mogen geen structurele zaken stuk/versleten zijn. Wat dat betreft maakt het dus niet zoveel uit waar de auto vandaan komt.
Porsche is een sportauto. Dus daarom het liefst een krachtige motor waarbij je het idee heb dat je inderdaad in een sportauto rijdt. Dus minimaal een E model. Wat de motor betreft maakt het dus ook niet zoveel uit waar de auto vandaan komt aangezien de US en "rest-of-the-world" modellen voor de E en F serie alleen anders waren voor de T modellen.
Budget?! Is altijd een lastige vraag. Ze zeggen dat je nooit moet vertellen wat je budget is. Maar laten we zeggen onder de 25k euro. Belangrijkste is dat ik geen “kat in de zak” koop.
|
27 apr 2008 15:19 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Een goede 2.4 E of S voor onder de 25 K.................... Helaas dat zal never nooit lukken. Ik zal eerst maar eens even de markt verkennen en je inlezen, een echt goede T voor onder de 25 K zal al lastig worden....
|
27 apr 2008 17:12 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Inderdaad.
Als je een S wil, zal je waarschijnlijk minimaal 40 k als budget moeten hebben... 't Is niet anders. Prijzen zijn de laatste jaren enorm gestegen (terecht of onterecht).
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
27 apr 2008 19:27 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik denk dat je (pre 73) onder de 25 alleen een 2.4 T zou kunnen vinden indien je een redelijke auto wilt. Top exemplaren vind je (in ieder geval in NL) denk ik niet zo snel voor die prijs! Hierbij nog een aardig staatje met waardes!
|
27 apr 2008 19:36 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Ik denk inderdaad dat ik de mijne daar niet meer voor weg zou doen.
Succes met zoeken, maar lees bijvoorbeeld Morgan (de Porsche-bijbel) eerst eens of lees de 'buyers guide' in 't "911 & Porscheworld" magazine eerst om te zien waar je op moet letten.
Om nou meteen maar te schrijven dat je geen targa wilt 'omdat die toch maar lekken', is m.i. iets te kort door de bocht.
Trek minstens 35K uit als je een 'E' wilt, omdat je beter meteen een goeie kan kopen. Importeren uit de VS lijkt gunstig (m.n. door de dollarkoers) maar daar zitten tegenwoordig ook enorm veel gebakjes bij, en als ie in Californie wordt aangeboden, wil dat nog niet zeggen dat ie daar 35 jaar geweest is.
|
28 apr 2008 0:57 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Op de 2.4 zit meestal minder chroom. Onder andere de toetergrilles en grill op motorkap zijn meestal soewart... Bij de 2.0 en 2.2 modellen zijn die wel van chroom.
Nog meer chroom? S-dorpellijsten en heel soms zie je er eentje met chromen randjes langs de wielkasten (vind ik persoonlijk wat minder mooi). En sommige 2.0 modellen (en 912's) hebben chromen wieldoppen ipv Fuchs-velgen.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
28 apr 2008 1:26 |
|
|
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
Heb je helemaal gelijk in! Zelfs de 912 is een ontzettend mooie auto. De 2.2 en 2.0 staan ook hoog op het verlanglijstje.
Bij VSOC staat een mooie 2.4E, welke helaas al gereserveerd is. Is dus kennelijk wel mogelijk een 2.4E van rond de 25K. Wat vinden jullie van die auto?
|
28 apr 2008 10:12 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Deze bedoel je neem ik aan?
RESERVED Nice colour for a classic 911 2.4 E. Black mainly original interior. Much recent work performed: hydraulic chain tensioners fitted, complete stainless steel exhaust system (3.000,- Euro), serviced by Porsche specialist (1.700,- Euro).Runs well, smooth gearbox.Dutch registered and APK (like MOT/TUV/CT). Price: EUR 28.750
Ziet er netjes uit en voor een redelijke prijs. Maar: voor dit geld moet er echt nog wel wat aan gebeuren. VSOC is eerder duur dan goedkoop!
|
28 apr 2008 10:17 |
|
|
1972T
911T coupe 1972
|
Inderdaad een mooie kleur
|
28 apr 2008 22:04 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Heeeeele mooie kleur
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
28 apr 2008 22:11 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Je kan inderdaad net altijd het geluk hebben dat je die ene vind in je budget die wel helemaal goed is.... alleen is m.i. die kans erg klein.
Vergeet niet dat alleen een setje nieuwe deurrubbers of motorgrille al kapitalen kost (om nog maar te zwijgen over het opnieuw bekleden van de Recaro's of vervangen van rotte uitlaat door SSI's...) en dat het gewoon een auto is van meer dan 30 jaar oud; m.a.w: daar is altijd wel wat aan op te knappen.
En risico's nemen kan je niet, want als je met (35 jaar) oude rubberen benzineleidingen gaat rijden, dan kon je nog wel eens een warme rug krijgen...
Als je nou ergens iets vind, zorg dat je goed voorbereid/ingelezen bent en neem een expert mee indien mogelijk.
Kijken, keuren en dan pas kopen dus!
|
29 apr 2008 5:51 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Zoiets?
very nice running and driving car, red/black, 56,206 mi, appears accident & rust-free, upgraded 2.2L 1970E (just over 1,000 miles), orig and rebuilt mechanical injection, exc 901 5-spd, new clutch, brakes, batteries, alt, s/s muffler, fuel pump, etc. Pics: www.jackhuntauto.net $30,500 Jack L Hunt Auto, since 1927, 415-453-1611, CA; email: jhunt@earthlink.net
Dat moet je wel redden voor <25k
|
29 apr 2008 9:33 |
|
|
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
Er staat een prachtige 2.4S op de volgende link:
http://www.thiesen-kg.de
Wel een beetje prijzig.
Die rode 69-er met 2.2 motor heeft geen chromen koplampen, die lijken mij niet orgineel? Waarschijnlijk veel gesleuteld aan die auto?!
|
29 apr 2008 20:54 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Prijzig als in veel geld (op zich wel ja) of als in duur (nee: dream on). Met jou budget kun je een redelijke S echt vergeten (al een jaar of 5.....)
|
29 apr 2008 21:38 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
die rooie ziet er zo slecht nog niet uit ! koplampringen is makkelijk te veranderen naar chrome, motorkapgrille moet ook "chrome" zijn (is eigenlijk aluminium maar iedereen spreekt maar van chrome als het blinkt....) en die zijn al moeilijker te vinden. Voorbumper is ook fout, moet zonder spoilertje zijn, maar niet zo moeilijk te vinden. En er blijkt mechanisch wel eea in orde gezet.
Als ik op zoek was, zou ik hem overwegen. 30.500 us$ = +/- 19.500 euro (twordt ongelooflijk goedkoop ginder). Reken nog zo'n 1000 euro verscheping + invoer en btw (NL ?) en je zal rond 25k uitkomen. Ik betwijfel of je d'r hier eentje gaat vinden aan die prijs.
succes
|
30 apr 2008 21:57 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat stukje laatst niet gelezen in de 911 & Porsche World van Peter Morgan?
Dat ging over het feit dat de hele wereld nu in de VS op zoek is naar die 'perfecte 2.4S met weinig mijlen en die altijd in Californie heeft rondgereden.'
Mensen adverteren die auto's nu zelfs opzettelijk op de meest afgelegen sites, om de potentiele kopers nog meer het idee te geven dat ze enorm geluk hebben en iets speciaals hebben gevonden wat 'de kenners' nog niet hebben ontdekt.
En ja, als je dan het risico loopt om die kans te missen, dan leg je net wat eerder die $30,000 neer.
Misschien dat ik daar te voorzichtig en wantrouwend in ben, maar ik zou nooit ongezien een auto uit de VS kopen. Als ie dan werkelijk zo goedkoop is, dan kan een vlucht er heen er ook nog wel af, toch?
|
01 mei 2008 1:42 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Menno, gezien je budget is het niet onverstandig om ook naar een 912 te kijken. Je geeft zelf al aan dat je dit ook een interessant model vindt. Er staan er verschillende te koop onder jouw budget. Succes
|
01 mei 2008 8:29 |
|
|
Menno
911 2.2T 1971Eindhoven
|
Bedankt voor jullie tips! Ik ben inderdaad gaan inzien dat ik mijn budget of mijn wensen zal moeten aanpassen. Een auto ongezien kopen zal ik nooit doen en aangezien ik geen reisje naar de USA heb gepland, is de rooie geen optie. Daarnaast is orginaliteit heel belangrijk, de waarde zal sneller toenemen dan bij auto's waar veel aan gesleuteld is lijkt mij.
|
01 mei 2008 9:20 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Volgens mij moet je toch je wensen (E/S, origineel etc) en je budget in overeenstemming brengen. En een retourtje US kost je (incl 3 dagen hotel) <1000 euri ondertussen dus die investering is prima te doen toch?
|
01 mei 2008 10:36 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Kijk ook eens regelmatig hier voor een auto van een clublid
http://content.us.porsche-clubs.porsche ... 6400450FB4
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
01 mei 2008 23:55 |
|
|