| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
911 carosserie,of complete auto,in redelijke staat bj'68-'73 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=11&t=18783 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | marsan [ 27 mei 2008 23:56 ] |
Berichttitel: | 911 carosserie,of complete auto,in redelijke staat bj'68-'73 |
Voor mijn varioram+G50-bak project zoek ik een ORGINELE NEDERLANDSE 911 carosserie met kenteken,of een complete auto in een niet te goede staat(hij word toch totaal veranderd).Alles met NL. kenteken graag aanbieden,tot bj.'74 (tot G-model dus). |
Auteur: | kristof [ 06 aug 2008 21:01 ] |
Berichttitel: | |
Hallo overweeg de verkoop van mijn 2.4E coupé 1972. Auto is reeds deels gedemonteerd. fotos, zie : http://foto.zita.be/5860874382 Originele Belgische auto, dus kan u zonder problemen en ik dacht zonder extra kosten invoeren in Nederland. Ik heb hem 2 jaar geleden gekocht, was omgebouwd naar model 74. Ik heb ondertussen alle correcte en goede carosseriedelen gevonden om hem terug origneel te maken. Beperkte roestherstellingen nodig + frontplaat voor slot kofferdeksel nog terug om te bouwen naar oud model pre-74. Ik kom er niet toe aan de resto te beginnen wegens tijdsgebrek. evt. verkoop ik hem zonder motor en bak (motor is correct 1972, maar niet matching met de auto) en andere delen die u niet wenst. indien intresse hoor ik het wel. Vriendelijke Groeten Kristof |
Auteur: | Maarten [ 06 aug 2008 21:06 ] |
Berichttitel: | |
Da's even schrikken Kristof! Je 2.4 weg... Probleem is denk ik dat Marsan een NL kenteken wil (nu al: voordat hij aan zijn project begint) om straks niet met een 2.4 op anabolen bij de RDW (Rijksdienst Wegverkeer) voor de keuring te staan. En omzetten kan alleen met een complete/werkende auto die aan ALLE eisen voldoet. |
Auteur: | kristof [ 06 aug 2008 21:16 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Vrees van wel ! Ik kom er gewoon niet toe, heel frustrerend, dus dan maar beter de knoop doorhakken. Misschien zoek ik op termij een goede rijdende 2.4E, weet nog niet. Anderzijds, 2 porsches in de garage heeft ook weinig zin. Ik rijd al zo weinig met één. We zien wel. Oh ja, is dat dan zo'n probleem die ombouw naar 3.2 ? Wist ik niet. |
Auteur: | Maarten [ 06 aug 2008 22:18 ] |
Berichttitel: | |
Of het echt een probleem is weet ik niet maar denk ik wel. Een kenteken (al is het geschorst) is een kenteken en dan hoef je hem alleen maar periodiek te laten keuren. En die keuring is op zeker minder streng. |
Auteur: | marsan [ 08 aug 2008 19:13 ] |
Berichttitel: | Orgineel Nederlands |
Sorry Kristof,maar het gaat uitsluitend om een orgineel Nederlandse auto,dus met kenteken uit het bouwjaar.Heb er overigens al eentje bemachtigd,maar er kan er nog wel eentje bij. |
Auteur: | Maarten [ 08 aug 2008 20:12 ] |
Berichttitel: | |
Heb jij last van een soort dwang tot het verzamelen van Porsches ? |
Auteur: | marsan [ 10 aug 2008 17:00 ] |
Berichttitel: | 911 |
Ja. |
Auteur: | Maarten [ 10 aug 2008 17:55 ] |
Berichttitel: | |
Hou dat vast ! |
Auteur: | Bertroex [ 13 aug 2008 16:52 ] |
Berichttitel: | |
In een vorig draadje had je toch de specificaties gepost van jouw project. Ik antwoordde toen dat Chris Harris, autojournalist in the UK, een dergelijk project bouwde. Hier is 'ie dan... http://www.drivers-republic.com/dr_tv/index.cfm?videoid=48cbc087946b44f09f92d4cd7895f2d8&area=videos MvG, Bert |
Auteur: | kristof [ 13 aug 2008 17:30 ] |
Berichttitel: | |
verrek !! wat een prachtding (die van Chris). Is dat vipergreen ? Bij deze ga ik mij nog eens goed bezinnen over de verkoop van mijn 2.4E, hoewel het een lange weg zal zijn om tot dat resultaat te komen : |
Auteur: | zuugnap [ 13 aug 2008 17:36 ] |
Berichttitel: | |
hehe is dat mooi? ok! |
Auteur: | marsan [ 13 aug 2008 21:30 ] |
Berichttitel: | 911 special |
Die van Chris Harris is top,maar het kan beter.Nog bedank voor de tip Bert. |
Auteur: | zuugnap [ 13 aug 2008 21:36 ] |
Berichttitel: | |
Marsan ....Hmm nu is heel je TO DO list weer verdwenen ...... komt dat??? |
Auteur: | marsan [ 14 aug 2008 18:31 ] |
Berichttitel: | 911 special |
Laat liever foto's zien later. |
Auteur: | Bertroex [ 20 aug 2008 21:16 ] |
Berichttitel: | |
Sja, het kan beter natuurlijk. Maar doe eens een search voor een 3.4 SHORT STROKE motor vs een standaard 993 3.6, eventueel met varioram. Totaal ander beestje, maar ook 7 x zo duur dan de 993 oplossing Anyhow, hier is nog verdere info: http://www.autocar.co.uk/VideosWallpapers/Videos.aspx?AR=225998&Page=4&CT=V&FLT=34| Ben echt wel benieuwd naar de spec van jouw auto, Marsan!! MvG Bert |
Auteur: | marsan [ 01 sep 2008 20:27 ] |
Berichttitel: | |
e |
Auteur: | Bertroex [ 11 okt 2008 14:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hi Marsan, Heb eindelijk nog een artiketje gevonden van Chris Harris himself over zijn project. http://www.banburypcpeople.com/fransictuthill/pdf/final%20project%20car%20article.pdf Dat geeft hopelijk weer wat lees voer.
Een goede 993 vario met zeg maar 60.000 km wordt hier en daar eens aangeboden voor €4500. De aircooled 3.4, gebaseerd op een 3.0 SC block short stroke met ofwel IDA 50 PMO's, of webers, of een op maat gemaakte Electical Fuel Injection (EFI) zit toch rondt de €28000. Het is niet allleen de barrels, pistons, titanium conrods, GT3RS oil pump en machining work, maar ook de ontwikkelingstijd die de bouwer moest incalculeren. Ik denk nu dat Francis Tuthill de set up juist heeft, dat het pakket kan retailen voor een stuk minder. Dit heeft niets met logica noch met pragmatisme te maken natuurlijk, dit heeft te maken met in dit geval Chris Harris' idee om een super leuke oude 911 te bouwen waarbij het budget eigenlijk minder een prioriteit had. Ik kijk uit naar je foto's! MvG, Bert |
Auteur: | marsan [ 13 okt 2008 15:25 ] |
Berichttitel: | 993 vario |
Hi Bert. bedankt voor de link.Overigens bedoel ik met dat beter kan meer op het uiterlijk dan op de techniek van de auto. |
Auteur: | Bertroex [ 13 okt 2008 16:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 993 vario | |||||||||
Ik hoop voor jou dat je vooraan 944 turbo fuchsen hebt gekocht om zowel goede remklauwen op je 930 disks te kunnen zetten, maar ook om voldoende ruimte te hebben onder de voorvleugels. 8x16 944 fuchsen passen nl onder de standaard vleugel. 8x16 911 fuchsen moet nl ofwel de IROC/ Carrera RSR/ S/T ofwel de turbo (boooring ) voorvleugels hebben. Achteraan is het ook een beetje complex: onder een normale small body kan je eigenlijk max 7x16 gooien... Met je 9x16 kan je gewoon de carrera RS (middenste van de lip 28mm), Carrera 2.7/c3 (middenste van de lip 22mm) of SC=>964 (middenste van de lip 20mm) achtervleugels gebruiken. Helemaal ace is natuurlijk de Carrera RSR of S/t achtervleugel maar dat is €€€. (bovendien- heb je die 9x15 fuchsen gezien...? nounou ) Best of luck! Bert |
Auteur: | marsan [ 14 okt 2008 18:50 ] |
Berichttitel: | velgen |
H |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |