| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Porsche 964 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=11&t=21216 |
Pagina 1 van 5 |
Auteur: | toettoet [ 20 dec 2008 20:41 ] |
Berichttitel: | Porsche 964 |
hallo, ik ben op zoek naar een 964. ik heb er een zien staan bij de bock http://www.debock-garage.nl/auto/1334.htm maar ook een gezien op marktplaats. Advertentienr.:208939549 aangezien dit mijn allereerste porsche wordt heeft iemand misschien wat tips? |
Auteur: | rob964.c4 [ 20 dec 2008 20:51 ] |
Berichttitel: | |
niet om jippie te doen maar gebruik de zoek functie even, tips in over vloed het is ook te veel op zo op te noemen. toch enkele: -AKK -min 5000 euro achter de hand voor onverziene dingen - die wielen zijn niet origineel, geen probleem maar dat je het weet. robert |
Auteur: | Jos Targa [ 20 dec 2008 21:06 ] |
Berichttitel: | |
Van Roy Cars Eindhoven, Heeft een 964 ingeruild. met hystorie, alle boekjes en een pak aan onderhoudsfacturen. C4 van 1989 nachtblauw. Vraagt 19950, als je in de mood bent moet je deze zeker gaan bekijken. |
Auteur: | yohanv [ 20 dec 2008 21:31 ] |
Berichttitel: | |
Onderstaande link(s) vind je vast en zeker ook wel een 964 tussen. http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=10608 Misschien niet overbodig om aan te geven waar je precies op zoek naar bent. Neem onderstaande eens rustig door. Als je iets concreter bent kunnen de meesten hier je beter van dienst zijn.... Maar desalnietemin succes met de zoektocht. Met dank aan het lijstje van PaSCal en de autotelegraaf [/color][/b][/size] Orientatie Algemene orientatie • Wil je een coupe, cabrio of een targa • schuifdak ? • Schakelbak of tiptronic (bij een 3.2 - > 915 bak of G50 bak ) • C4 of C2 (in geval van de nieuwere wagens) • Welke kilometerstand vind je aanvaardbaar!!!! • MOET de wagen schade/ongeval vrij zijn?, of waar liggen je grenzen • Wil je perse een orgineel NL (BE) auto • "Orgineel" of mag hij aanpassingen hebben, let hier goed op. (Kleur,stoelen,stuur,spoilers etc.) • Eventueel ombouw? (SC 3.2, 3.2 964 etc) • Wel of geen (volledige) historie (laatste jaren het boeiendst) • In geval van historie bekend: Is er in de laatste periode goed onderhoud gepleegd. Per model is dit verschillend bij welke km stand bepaald onderhoud is te verwachten) Interieur • Interieur kleur • Volleder of niet? • Airco of niet? • Audio? • Navigatie? • Telefoon/carkit? • Airbags? Exterieur • Exterieur kleur • Wel of geen vaste spoiler • 3e remlicht ? • Cupspiegels of niet • Wel of geen achterwisser ? • voorkeur voor welke velgen, of welke zeker niet Kosten • Onderhoudskosten (Is voorheen goed onderhoud gepleegd) • Verzekrings kosten • Brandstof • Wegenbelasting/Houderschapsbelasting • Is ontbrekend (en/of certificaat) alarm Installatie vereisd? Inbouwkosten • Vereiste stalling? evt stallingskosten Bezichtiging/Proefrit Tips: • Neem een onafhankelijk iemand mee, liefst iemand met verstand van auto's, maar zonder (of weinig) liefde voor Porsche. Die persoon kan de emotie uitschakelen en is dus heel erg nuttig! • Bij een particulier: Let op hoe de persoon met de wagen omgaat, laat hij de kofferklep dicht vallen, of drukt hij hem dicht. Dit geeft vaak al aan hoe de persoon met zijn auto omgaat. Let echter wel op, dat je de wagen niet gaat lopen afkraken, om de prijs te drukken. Een echte liefhebber stoot je voor de borst en het kon wel eens andersom aflopen. • Om de markt eerlijk te houden, een Porsche is geen wagen waar je even naar gaat kijken, proefritje in gaat maken en alleen wat tegen de banden trappen. Dat is niet prettig voor de verkoper en jij als koper bent ook niet echt geloofwaardig! • Neem een magneetje mee als je twijvelt aan evt schade, om zo evt grote plekken plamuur te traceren. (Weet wel of het plaatdeel van staal moet zijn, en niet van kunststof, polyester of aluminium!) • Neem een zaklamp mee om evt op de donkere plaatsen te kunnen controleren. Checlist voor de proefrit: Exterieur: • Lakstaat, denk aan kleurverschillen (overgespoten? Waarom?), krassen en poetskrassen en steenslag. (kans op roest) • Staat van de rubbers (goed of uitgedroogd) • Staat van de velgen. • Staat van de banden, vergeet hierbij niet de wangen. • Staat van een Cabriokap/Targa dak/ schuifdak. Bij een Cabrio: Kijk van binnen (donker) naar buiten (licht) en lichtpuntjes geven aan waar gaatjes zitten. En controleer of het goed aansluit op de rubbers. Controleer ook of het frame de kap niet raakt en daardoor beschadigt. Vertoont de plastic achterruit krasjes dan is het zicht erdoor slecht. Ook een vouw in de ruit belemmert de doorkijk (Een kap gaat ongeveer zo’n 8 jaar mee) • Roestvorming: op alle naden/rubbers (onderaan de zijruitjes en in de hoeken onderaan de voorruit, bij de koplampen!) • Roestvorming bij de deuren, onderaan de opening, bij de lasnaad, B stijl. • Roestvorming bij de accu. (Bekend problem bij lekkende accu’s). Wanneer is de accu voor het laatst vervangen? (Richtlijn:gemiddeld elke 3 jaar) • Haal (zover het kan) (Bij 911) de bekleding in de kofferruimte los. Til het tapijt op en let op condens, roest, lasnaden en kleurverschil met de carrosserie. Dit kan allemaal duiden op onvakkundig schadeherstel • Check even de punten waar het water wegloopt. (Links + Rechts voorin.) • Let op veel roetaanslag boven de uitlaat. Dit kan wijzen op veel oliegebruik. • Controleer het chassisnummer ivm evt diefstal/ombouw • Let op krassen, steenslag, dofheid van de voorruit • Controleer uiteraard de naden bij de koffer- en motorklep, lopen deze scheef, dan is dit vaak (niet altijd!) een teken dat er schade is geweest. Om dit te kunnen beoordelen, moet je veel auto's zien • Check ook of de deuren "recht" dichtvallen, ofdat ze iets omhoog moeten bij sluiten (vaak schade) • Bij uitgebouwde versies: Hoe is het onder het kunststof? • Zijn er matching numbers, of klopt in elk geval de motor bij wat aangeboden wordt. Als dit niet zo is, waarom? • Schokdempers: Een echt goede indicatie van versleten schokdempers krijg je als je met de auto gaat rijden, maar een indruk doe je op als je op de voor- of achterzijde drukt van de auto en die vervolgens loslaat. De auto mag niet te lang naveren. Interieur/Opties: • Is het interieur orgineel, en/of past het bij de achterbank. • Staat van de bekleding, (stoelen,hemel, deurpanelen,dashboard). Als de bekleding redelijk veel gebruikssporen laat zien en de wagen aangeboden wordt met een lage Km stand, kan dit wel eens wijzen op nattigheid. • Voel of de bekleding nat aanvoeld, vooral achter de voorstoelen. (Belangrijk bij Targa/Cabrio/Schuifdak) • Hoe is de afwerking van Audio/telefonie? Zijn er lelijke gaten geboord etc • Airbags. (Auto’s na ’92 ongeveer een levensduur van 15 jaar) • Functioneerd een aanwezige airco. Er hoort steenkoude lucht uit te komen. • Functioneren alle electrische opties/lichten/knipperlichten. • Functioneren de Gordels Motor: • Uiterlijke staat van de motor. Hierbij kijkend naar de bouten/moeren en staat van de rubber slangen. (Controleer deze op haarscheurtjes. Kleintjes worden groot) • Kijk uiteraard naar duidelijke olievlekken, ondanks dat de motor snel schoongemaakt is, vergeet men vaak de oprit/garage • Is alles orgineel porsche, of is het "aftermarket" replacement, en zoja, past dat allemaal wel goed proefrit: • Hoe start de auto (zorg dat de motor gewoon koud is en niet al voorverwamd; dit ivm eventuele slechte dynamo/accu)? Hoe loopt de motor stationair • Let er bij een proefrit op of de auto niet een kant optrekt tijdens het rijden. • Hoe remt de auto, trekt bij dan niet naar een kant toe? Geen trillingen in het rempendaal of stuur. ( remschijven) • Hoe stuurt de auto? Scherp, speling in het stuur, trillingen in het stuur (slechte uilijning etc)? • Hoe pakt de motor op? Zijn er bijgeluiden? • Hoe schakelt de auto? Bij een automaat soepel? Bij een handbak; zijn alle versnellingen goed in te leggen, zijn er bijgeluiden? Hoe pakt de koppeling op; hoog, laag? • Hoe remt de auto? Trekt de auto niet naar 1 kant bij hard remmen? • Let er op of de auto ook dweilt. Aankoopkeuring (AKK) • Is de auto naar hoe jij hem kunt beoordelen naar wens. Doe een AanKoop Keuring bij een onafhankelijke Porsche specialist. (Geen ANWB of DEKRA). Uit deze keuring kunnen heel veel dingen naar voren komen die je zelf over het hoofd hebt gezien. Bij een Porsche specialist hebben ze gevoel en kennis van het merk en dit kan veel ellende in de toekomst besparen. Het is echter geen garantie voor probleemloos rijden, aangezien ze niet binnenin de onderdelen kunnen kijken. |
Auteur: | toettoet [ 20 dec 2008 22:18 ] |
Berichttitel: | |
hartstikke bedankt voor deze tips. naar die in eindhoven zal ik zeker gaan kijken ik ben op zoek naar een zwarte 964 coupe. lieftst met complete onderhoud historie en airco. mocht ik er een vinden zal ik zeer zeker een akk laten doen. moet ik ook een akk laten doen als ik eentje bij een porsche dealer koop? kan iemand mij vertellen waar ik eventueel kan vinden hoe een 964 er origneel helemaal uit moet zien? |
Auteur: | yohanv [ 20 dec 2008 22:31 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Die in Eindhoven is een erg leuke prijs.... Tik in de zoekfunctie eens AKK in. Ga eerst een paar bekijken. En van degene waar je denkt dat het 'm is doe je een AKK van. Soms komen hier verrassende uitkomsten uit en dan ben je blij dat de die paar centen hebt uitgegeven... Je bent dus op zoek naar compleet origineel???? Hier is geloof ik niets aan versleuteld... Nog met de originele velgen en flaporen. |
Auteur: | toettoet [ 20 dec 2008 22:37 ] |
Berichttitel: | |
hee yohanv nee hij hoeft niet compleet origineel te zijn. ik weet alleen het verschil vaak niet. ik neem ook alle tijd denk ik maar over een jaar wil ik toch echt wel geslaagd zijn. Als ik een mooie 3.2 tegen kom zal ik daar ook zeker naar gaan kijken. Ik was al erg enthousiast over een porsche op marktplaats maar volgens mij heeft deze geen onderhoud historie van 2000 tot 2006 omdat toen veel zwart is gedaan. |
Auteur: | yohanv [ 20 dec 2008 22:47 ] |
Berichttitel: | |
Ik zal je ook niet alle details kunnen geven, maar let bijv. op dat er na '92 (volgens mij) een airbag in zat. Daarvoor is het stuur gelijk aan die van de 3.2. Heb je bijvoorbeeld een 92+ zonder airbag, dan kan het wijzen op een schade verleden. Je kunt af en toe wel eens een interessante auto hier plaatsen en je zal verbaasd zijn hoeveel mensen af kunnen lezen van alleen de foto's |
Auteur: | yohanv [ 20 dec 2008 22:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dit hoeft niet per se te duiden op een slechte auto natuurlijk... Maar voor elke auto een prijs. En voor een goed verleden betaal je vaak 'iets' meer. Zonder goed verleden zal een evt doorverkoop weer lastiger worden. |
Auteur: | toettoet [ 21 dec 2008 10:16 ] |
Berichttitel: | |
hallo, ik heb ook een hele mooie 993 te koop zien staan voor 26.000 euro op marktplaats bij een particulier. zwart binnen en buiten bouwjaar 1994 en 220.000 gereden. is dat niet te goedkoop voor zo'n auto? http://link.marktplaats.nl/213868339 |
Auteur: | Jos Targa [ 21 dec 2008 11:10 ] |
Berichttitel: | |
ToetToet, Wellicht een Tip, ik merk dat je nog aardig aan het dwalen bent, ik lees 3.2, 964, 993, allemaal Porsches 911, maar allemaal verschillend. Ik zou als ik jou was eerst eens naar een paar gaan kijken en wellicht rijden. Daarbij bedenken waar je hem voor gaat gebruiken. dageljks gebruik, hobby, af en toe een ritje als 3e auto in de garage, enz. Verzekering, wat mag het kosten betreffende onderhoud? en de prijs, er is geen vaste prijs, de vraag bepaald de prijs, en uiteraard ook de kwaliteit. gewoon gaan kijken, bevalt hij, en staat de prijs je aan, dan de auto laten keuren bij een specialist. wat betreft de 993 op marktplaats, als het echt een particulier is dan heeft hij er weer snel genoeg van, kenteken staat op naam sinds november 2008. Ik denk dat het tevens verstandig is om iemand mee te nemen met vesrtand van auto's om al een beetje een voorselectie te doen. |
Auteur: | TD (zonder I) [ 21 dec 2008 11:19 ] |
Berichttitel: | |
Sluit me voledig aan bij Jos. Eerst budget bepalen, daarna kijken wat je wilt. Stel je budget is 30 mille. Daar kun je een 964, een 993, een 996 maar ook een boxster voor kopen. Houd wel in ogenschouw, kwaliteit heeft zijn prijs. Verdiep je in de diverse modellen. Toch even terugkomend op jouw opmerking over die 993. Ja inderdaad goedkoop, maar denk eens met die kilometerstand aan een aankomende motor revisie en andere zaken die je gaat tegenkomen als de motor los gaat. Auto is inmiddels 14 jaar oud, dus dan kan je wat verwachten aan onderhoud. |
Auteur: | toettoet [ 21 dec 2008 13:16 ] |
Berichttitel: | |
bedankt heren. budget is max 25.000 euro. Ik ben het meest geinteresseerd in de 964. binnenkort ga ik naar deze auto kijken in sittard http://link.marktplaats.nl/208939549 ik neem een vriend van me mee die er vestand van heeft en zelf ook een porsche heeft. Als het iets lijkt te zijn laat ik een akk doen. ik ben van plan om de auto toch vaker te gaan rijden maar als het slecht weer is blijft hij gewoon binnen. ik hou jullie op de hoogte |
Auteur: | turbocruiser [ 21 dec 2008 13:39 ] |
Berichttitel: | |
"resent nog vernieuwd accu, olie, en oliefilter ALLEEN SERIEUZE GEGADIGDE LAAT IK TOE EEN TESTRIT TE MAKEN" Hoe serieus moet je zijn? |
Auteur: | WdePundert [ 21 dec 2008 14:32 ] |
Berichttitel: | |
Hij weet in ieder geval dat hij EXTRIEUR VERKEERD schrijft. |
Auteur: | Q&A [ 21 dec 2008 15:04 ] |
Berichttitel: | |
met 25K zou ik hier eens gaan kijken. Hele mooie kleur. Natuurlijk even heel erg goed alles nalopen maar deze heeft iets http://www.witmerodijk.nl/2008/index.php/cars/car/398 (goeds bedoel ik) |
Auteur: | Jos Targa [ 21 dec 2008 16:27 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Die auto in Sittard is hier al eens voorbij gekomen, ( even zoekfunktie gebruiken.) Ik weet niet waarom de koper toen is afgehaakt. Staat ook al een aardige tijd te koop. |
Auteur: | MS964 [ 21 dec 2008 17:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Off-topic: Ik denk serieus dat op MP en dergelijkse sites 'verkeert' vaker met 'd' dan met 't' wordt geschreven. |
Auteur: | Airhead [ 21 dec 2008 17:56 ] |
Berichttitel: | |
Misschien heeft Marktplaats wel een automatische spellingschecker gekocht op Marktplaats. on-topic: geduld is een schone zaak. Voor €25K moet je wel een nette 964 kunnen vinden. |
Auteur: | turbocruiser [ 21 dec 2008 18:08 ] |
Berichttitel: | |
Voor zo weinig?! |
Auteur: | HV [ 21 dec 2008 22:19 ] |
Berichttitel: | |
ook nog een leuke zwarte 964 carrera 4, helaas zonder airco (NB airco is naar mijn idee alleen maar goed als je de auto echt regelmatig rijdt en dan de airco gebruikt, anders raakt deze al snel vervuild..). Heeft veel KMs, maar wel an een revisie gehad 35.000km geleden. (velgen spreken mij overigens niet aan; maar ja, als dat het enige is) http://www.carlovankrey.nl/foto18.htm |
Auteur: | HV [ 21 dec 2008 22:32 ] |
Berichttitel: | |
en nog een, wel met airco en heerlijk origineel met de design '90 velgen (vind ik nog steeds het mooiste, al ben ik daarmee volgens mij inde minderheid tov cup velgen): http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp ... pe=&id=579 (prijs nog niet bekend, nl. net nieuw in het aanbod). |
Auteur: | toettoet [ 21 dec 2008 23:36 ] |
Berichttitel: | |
hv hartstikke bedankt voor deze tips. zal ik zeer zeker naar gaan kijken. ik hou jullie op de hoogte hoe het allemaal gaat lopen bedankt |
Auteur: | yohanv [ 21 dec 2008 23:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hier nog iemand.... Maar volgens mij verschillen onze smaken niet zoveel.. Ga inderdaad lekker met die vriend van je een paar exemplaren bekijken. Mijn ervaring is dat soms de prijs niet eens zoveel verschilt maar de staat waarin ze verkeren nogal.... |
Auteur: | toettoet [ 22 dec 2008 20:04 ] |
Berichttitel: | |
ik heb hier ook eens een mail naar gestuurd. zier er op het eerste gezicht ook niet slecht uit geloof ik http://auto.aanbodpagina.nl/porsche-911 ... zwart-1990 |
Pagina 1 van 5 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |