| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
porsche 911 2.7 1975 - 1977 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=11&t=27664 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | rodrikes [ 10 mei 2010 10:53 ] |
Berichttitel: | porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Hallo beste allemaal. Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben mij heel stilletjes aan, aan het opmaken voor de zoektocht naar mijn eerste auto (Ik heb pas net mijn auto rijbewijs, wel altijd motor gereden). Dat wordt waarschijnlijk een 911 op leeftijd. Ik ben m van plan zomers te berijden en 's winters te wisselen met onze huidige huis tuin en keuken BMW. We zullen m niet elke dag gaan gebruiken aangezien we op de fiets naar het werk gaan. Maar wel een mate van betrouwbaarheid hebben aangezien vriendinlief er ook km's mee moet gaan maken. (noem me maar gek..) Wel nu gezien de te hoge prijzen van pre- 73 modellen heb ik mijn oog laten vallen op de 2.7 van midden jaren 70: Plastic bumpers, smalle carroserie, Coockie cutters, chrome raamlijsten en het lichte magnesium motorblok. In zekere zin een bescheiden auto. En daar hou ik van. Zoiets: Er staan er her en der een paar te koop. Maar de meest ruiken naar import uit amerika. In "Classic car" werd de 2.7 ooit getest tezamen met een Renault alpine. Er werd geschreven over de iets minder magnesium blokken waarvan de "headstuds" nog weel eens los komen, en dat de amerikaanse versies daar meer last van hebben dan Europese 2.7's... Is dit waar? Het lijkt mij een raar verhaal. Zijn de amerikaanse versies net zo goed als de Europese? Wat vinden jullie |
Auteur: | Rick [ 10 mei 2010 11:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 | |||||||||
|
Auteur: | porsche964 [ 10 mei 2010 11:05 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
volgens mij hebben ze technische dezelfde basis, dus heel veel verschil kan er niet in zitten. Maar wellicht dat een echte kenner (daar reken ik me van dit type zelf niet toe) een beter beeld heeft. Alles bepalend is altijd, wat is de staat waarin de auto verkeerd. Een amerikaanse die altijd mooi droog heeft gestaan en weinig water en geen zout heeft gezien kan mooi 'hard' zijn. Bij europese is dat vaker een issue. Zeker als ie voor produktie jaar 1976 is. Vanaf toen werden ze verzinkt daarvoor niet. Dus let op goed op de roestduivel en natuurlijk, hoe is de bak en motor er aan toe! Veel belangrijker dan waar ie vandaan komt. |
Auteur: | Paul II [ 10 mei 2010 11:08 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 | |||||||||
Bumpers zijn van aluminium Plastic, dat is die moderne meuk, vanaf de 964 |
Auteur: | Jos Targa [ 10 mei 2010 11:20 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Voor de looks is zo'n 2.7 een mooie optie vanwege de smalle carroserie. Echter de 2.7 ( helaas ook uit eigen ervaring) staat niet echt bekend om zijn goede kwaliteit ( gebruik de zoekfunktie maar eens) Ik betwijfel overigens of een goede 2.7 echt veel goedkoper is dan bv een 2.4. Ik zou dan toch eerder kijken naar een 3.2 vanaf modeljaar 84 bouwjaar eind 83. tot/met 1989. Veel betrouwbaarder en toch de klassieke looks. ( zo'n 2.7 vind ik trouwens wel een heerlijk geluid hebben) succes met je zoektocht en lees je goed in van te voren. |
Auteur: | IPF [ 11 mei 2010 9:13 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Hallo, leuke keuze, die periode. Bovenstaande is allemaal waar, paar opmerkingen: - US-versies verschillen (technisch) bij de vroege auto's nog niet veel van EU. Weliswaar zijn US / California auto's vaak relatief droog en minder aangevreten door roest, maar kijk uit met de staat van onderhoud cq belabberde technische en carrosseriereparaties. Heb een aantal US-Porsches bekeken/laten keuren en dat was véél bondo en soms rare technische 'shortcuts'/VW-onderdelen en zo - de 2.7 had notoire motorische problemen gegeven (de kwaliteit van) het gebruikte materiaal (voor details zie zoekfunctie). Echter, als het blok fatsoenlijk is gereviseerd (hetgeen je wel zou hopen inmiddels gegeven de leeftijd!) kan het best zijn dat dat soort problemen wel meevallen. Essentieel is wel een hele goeie keuring te laten doen! Er is veel moois te koop, maar ook een hoop ellende... |
Auteur: | rodrikes [ 11 mei 2010 11:19 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Dank voor de reacties tot nu toe! |
Auteur: | Cloaca [ 11 mei 2010 12:33 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Wat niet onbelangrijk is, is je budget... Een goede 2.7 is al gauw 12 tot 15 duizend euro, zeker als de staat nog origineel is...... |
Auteur: | Master Ken [ 11 mei 2010 13:04 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 | |||||||||
Ik denk wel meer... |
Auteur: | Wimpie77 [ 11 mei 2010 13:16 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Dat hoop ik ook! |
Auteur: | Cloaca [ 11 mei 2010 14:06 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Tja, ze zijn wel voor 9 duizend te krijgen, maar ook wel voor 20.... Ik wil de mijne ook niet missen voor 15.... |
Auteur: | Targa 1977 [ 11 mei 2010 22:38 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Voor deze serie is er een interessante website met een hoop informatie http://home.nordnet.fr/~nn-adsl-2923/froggy/aindex.html Ik heb zelf een amerikaanse 1977-er gehad. Deze serie heeft een tamelijk slechte reputatie op motorisch gebied. De headstuds is een veel voorkomend probleem. Ook behoorlijk veel kans op olielekkages. Deze motoren en in ieder geval de californische uitvoeringen lopen snel warm (uitlaatgasrecirculatie). Wel handig om naar een gereviseerd exemplaar te kijken, die de nodige modificaties als kettingspanners, ander uitlaatsysteem, een 11 ventilatorfan heeft ipv 5, beter bevestigde headstuds heeft. Dan is het een prima motor volgens de kenners. De kosten van de revisie tussen de 7K-10K wegen vaak niet op tegen de economische waarde van een dergelijk model. Dus altijd laten keuren! Ik heb wel de indruk dat deze modellen in waarde beginnen te stijgen. De mijne was in 2005 door Gratama op 17K getaxeerd en in 2009 op 20K. Succes! |
Auteur: | ver boven de 200 [ 11 mei 2010 22:55 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Supermooi en origineel! http://www.wolbert.nl/occasion_info.asp ... d=10911c02 Als het echt je droom is, wat ik mij goed kan voorstellen, gelijk gaan halen! |
Auteur: | rodrikes [ 12 mei 2010 14:14 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Ik ben reeds benaderd door Wim cabrio met een tip.| Daar ga ik binnenkort eens een kijkje nemen... Het is een auto die zijn onvolkomenheden inmiddels heeft verholpen. die bij Wolberts is parachtig op de plaatjes. Voor het leuke moeten de modificaties al gedaan zijn... Want als je dan een keer gaat blazen en de boel komt toch los... |
Auteur: | Anne 2.7 [ 12 mei 2010 15:33 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 | |||||||||
|
Auteur: | wolf [ 12 mei 2010 15:41 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
zwanzig jahre 911? |
Auteur: | porsche964 [ 12 mei 2010 23:23 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
je zocht toch een mooi http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =130737189 |
Auteur: | kristof [ 17 mei 2010 21:12 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
mooi maar duur die bij Wolbert (en ook die Duitse ) Ik heb net mijn Carrera 3.0 van 1977 met gereviseerde motor, origneel Belgische auto, roestvrij, waarvan ik tweede eigenaar was, met veel geduld verkocht gekregen voor 31.000 ! Als je dan 27.500 moet betalen voor een "standaard" 2.7 mag hij hem wat mij betreft inderdaad zelf houden Maar zeker een mooie keuze, de 2.7, liefst met chrome ramen dan denk ik ! Ik denk dat je voor hetzelfde geld ook een mooie, vroege 1978-79 SC kan vinden, ook met chrome, en dan heb je de betrouwbaardere en krachtigere 3.0 motor. 2.7 of SC : zoeken en geduld hebben, dan vind je zeker eentje naar je zin.......succes ! |
Auteur: | bully [ 18 mei 2010 20:04 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
klikhier een nederlandse 2.7 bj januari 1976 |
Auteur: | Anne 2.7 [ 19 mei 2010 9:12 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Loop ik niet echt warm van. Is overgespoten (goed te zien aan de isolatiemat in de motorruimte), jammer dat het chrome van de koplampen is meegenomen. Helaas geen 5-bak. De motorruimte ziet er optische ook niet echt fris uit. Isolatiemat is half vergaan (leuk om die losse stukjes tussen de cilinders te krijgen), luchtslangen zijn gaar, troep op de motorbeplating. Ik zou de jongste bediende er een middagje mee aan de gang zetten, dan oogt het tenminste beter. Auto zou 78.500 km hebben gelopen, maar is al aangepast (no five-blade, kettinspanners op oliedruk). En dan de prijs ... |
Auteur: | Gijs356 [ 19 mei 2010 12:36 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
SC stuur en stoelen?? |
Auteur: | Anne 2.7 [ 19 mei 2010 14:18 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
Stoelen lijken origineel. Stuur was een optie, evenals de rechterbuitenspiegel. |
Auteur: | kristof [ 19 mei 2010 15:54 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
lijkt mij of er een SC motor is ingezet : rode kap denk ik ? kan ook de fan verklaren. of revisie 2.7 en ze hadden nog een mooie rode kap liggen |
Auteur: | bully [ 19 mei 2010 19:56 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
klik mogelijkheid tot inruil 964 cabrio [geen coralred]...... |
Auteur: | André [ 19 mei 2010 22:02 ] |
Berichttitel: | Re: porsche 911 2.7 1975 - 1977 |
http://link.marktplaats.nl/348592406 onze eigen wimpie |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |