| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=11&t=32465 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | 911gt2 [ 30 jul 2011 17:17 ] |
Berichttitel: | 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. |
Hallo, Wij zijn op zoek naar een 996 cabrio. Bij voorkeur -en om duidelijke redenen- een 3.6. Kilometerstand tot 100.000 km. Hardtop is een pré. Voorkeurskleuren in deze volgorde; Wit, Zwart, Antraciet... de rest kan wel, maar dan moet er echt een wrappie op Interieur kleur is niet heel doorslaggevend, staat van het interieur weer wel. Bak maakt niet zoveel uit. Handschakelen is leuk, maar automaat is ook prima (ik heb niet de illusie dat ik sneller en of beter kan schakelen dan een automaat). Geen VS import Budget, tot ongeveer 35.000. Dat moet te doen zijn volgens mij! Tips (ook over TUV, import, dealers etc) zijn welkom! |
Auteur: | Delnoy [ 30 jul 2011 18:03 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
http://link.marktplaats.nl/466510747 http://link.marktplaats.nl/469434169 http://link.marktplaats.nl/469224738 http://link.marktplaats.nl/467911071 http://link.marktplaats.nl/467612817 http://link.marktplaats.nl/459912828 http://link.marktplaats.nl/466787178 http://link.marktplaats.nl/465408532 http://link.marktplaats.nl/463830418 Wit http://link.marktplaats.nl/462012419 http://link.marktplaats.nl/430057080 Gelukkig valt er nog wat te kiezen |
Auteur: | 911gt2 [ 30 jul 2011 18:25 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
Laat ik het anders zeggen, de 3.6 is eigenlijk de enige optie tenzij er een hele nette 3.4 is die aan alle andere voorwaarden voldoet. Sowieso liever geen us import. wilde eens een auto kopen uit de us, maar moest nog ingevoerd worden. Welke km stand wil je er op hebben was de eerste vraag... dus dat vind ik altijd moeilijk! Anyway de witte die jij aangaf had ik inderdaad ook gevonden, maar daar moet nog wel even bpm bij! Plus dat ik van deze foto's niet heel warm wordt van binnen. Maar dank je voor het meedenken wordt zeker gewaardeerd! |
Auteur: | Delnoy [ 30 jul 2011 19:26 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
De eerste is een 3.6 |
Auteur: | 911gt2 [ 30 jul 2011 21:00 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
Klopt maar ook vs import. |
Auteur: | caelin [ 30 jul 2011 23:25 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
al op mobile.de gekeken? |
Auteur: | 911gt2 [ 31 jul 2011 8:27 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
Ja en op autoscout en deze trekt me wel. |
Auteur: | tedjo [ 31 jul 2011 8:37 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
Ziet er keurig uit! Daar komt echter ook nog BPM bovenop toch? |
Auteur: | Dimitri-Turbo [ 31 jul 2011 11:00 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
Die is zeker mooi... heb ook geen idee hoeveel bpm je nog zou moeten aftikken. [img]http://pic.autoscout24.net/images/522/830/0198830522001.jpg[/img] |
Auteur: | bully [ 31 jul 2011 12:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong | |||||||||
Staat geen tuv bij? Amerikaan ofzo? |
Auteur: | 911gt2 [ 31 jul 2011 16:58 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong | ||||||||||||||||||
Ow dat weet ik dan weer niet... BPM is volgens autoweek 4586 euro... Hoe vind ik dat over TUV? |
Auteur: | bully [ 31 jul 2011 17:02 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
Even Tel.: +49 (0)177 / 2382438 bellen en vragen waar de auto vandaan komt. |
Auteur: | Henk [ 31 jul 2011 17:52 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
Kilometerstand slechts een fractie er boven, verder voldoet hij mijns inziens aan alle wensen/eisen: Zwarte 996 Cabrio met hardtop (bij Hofstee in Huizen). |
Auteur: | bully [ 31 jul 2011 18:19 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
Zonder hardtop maar bij de dealer klik |
Auteur: | resto [ 31 jul 2011 19:27 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong |
Die zwarte op autoscout heeft kolbenfresser, is dat geen cilinders schade? |
Auteur: | 911gt2 [ 01 aug 2011 0:16 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong | |||||||||
Je hebt gelijk Verder merk ik aan mezelf dat ik eigenlijk gewoon niet voor een 3.4 wil gaan. Hoe goed hij ook is.... Blijkbaar is de angst voor een gevoelige IMS Lager, en de ander gevormde koplampen me meer waard dan ik aanvankelijk dacht. |
Auteur: | mark996 [ 01 aug 2011 9:39 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. |
vergeet niet het dashboardkastje, bekerhouders en het mooier afgewerkt interieur (met meer leer als die opties zijn aangekruist).. |
Auteur: | ralf996 [ 01 aug 2011 11:36 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. |
http://link.marktplaats.nl/469949605 93dkm, met hardtop, turbo interieur etc voor 34k |
Auteur: | resto [ 01 aug 2011 12:25 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. |
jippie maar hoe groter de cilinderinhoud word hoe meer problemen, nieuwer zegt ook niets. De 997 heeft ook grote kans op cilinderschade. De vroege 3.4's hebben alleen meer kans op cilinderkopschade(scheuren) doordat deze motoren andere koppakkingen hebben dan de 3.6 3.8. Bij de 3.4 regelen de koppakkingen de koelwaterstroom naar de cilinders dmv grote en kleine gaten in de pakking, de ene cilinder word warmer dan de andere. Bij de 3.6 (die in de 997 niet die in de 996) doen ze dat niet meer en komt er dus meer koelwater bij alle cilnders waardoor sommige cilinders koeler blijven en andere juist weer te warm worden(=meer kans op cilinderschade). Ik heb liever een gescheurde kop dan cilinderschade. De boring van een 3.6 is weeer groter dan die van de 3.4 dus begin ik zelf het gevoel te krijgen dat de 3.4 zo slecht nog niet was.Zeker nu je de ene na de andere ad leest van 997's waar al een nieuwe motor in zit.... Het schaamrood zou porsche op de kaken moeten staan.... Als ik jou was zou ik lekker een niet te dure 3.4 aanschaffen en een potje maken voor een eventuele reparatie. |
Auteur: | Carrera80 [ 01 aug 2011 13:15 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. |
Daar zit ook wel weer wat in.. |
Auteur: | PEC [ 01 aug 2011 13:40 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. | |||||||||
waarom rij ik eigenlijk nog Porsche?? |
Auteur: | resto [ 01 aug 2011 14:13 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. |
Omdat het natuurlijk super auto's zijn |
Auteur: | 911gt2 [ 02 aug 2011 22:02 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. | ||||||||||||||||||
Ik snap je bericht niet en dan vooral de zin waarin je je eigen pleidooi ontkracht
Dat is dan toch de reden om de 3.6 (996) te kopen? |
Auteur: | resto [ 03 aug 2011 0:32 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. |
Met de door jou geciteerde zin bedoel ik dat de koppakkingen in de 996 met 3,6 dus niet dezelfde zijn als in 3,6 motor van de 997. Pas bij de 997 zijn ze overgegaan naar koppakkingen die per cilinder evenveel koelwater de doorlaten. De pakkingen voor de à bank en b bank zijn dan identiek terwijl je ze bij de oudere motoren in de 996 niet mag verwisselen ivm de verschillen in koelwater gaten. Een 3.6 heeft een dus grotere boring produceerd meer hitte en zal dus ook meer kans maken op scheuren in cilinders. omdat ze erachter kwamen dat de cilinders dus onder te hoge temperaturen moesten functioneren (schade aan cilinders)hebben ze dus die veranderingen aan de koppakkingen aangebracht (3.6 997) helaas werkt dat niet zo goed als gehoopt.. |
Auteur: | Ewout [ 03 aug 2011 14:18 ] |
Berichttitel: | Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K. |
Ik blijf nog maar even in mijn luchtkoeler rijden denk ik... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |