| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

964 C2 of C4
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=11&t=33116
Pagina 1 van 3

Auteur:  MPB [ 09 okt 2011 10:15 ]
Berichttitel:  964 C2 of C4

Paar weken geleden m'n 912 coupƩ uit 1968 verkocht. Nu op zoek naar een 964 C2 of C4. Mijn wensenlijstje:

- Kleur: Schieffer grau (1) of zilver (2)
- Interieur: zwart leder
- Opties: Schuifdak, 17" Cup velgen

Zit nog met een paar vragen:

- Is een airco een musthave?
- Zijn er andere opties die wenselijk zijn?
- Is matching numbers belangrijk?

Auteur:  porsche964 [ 09 okt 2011 10:30 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Wat wil je met de auto gaan doen? Dan kan. Je nl je vragen beantwoorden

Airco: daily driver ja graag, af en toe een rondje niet echt nodig, tenzij je juist hoogzomer wilt toeren, dan weer wel. Zoek er wel 1 die werkt!

Verder geen optie nodig vind ik. Schuifdak had je algenoemd dat zou ik ook een vereiste vinden.

Matching numbers. Alle waar naar zijn geld. Goede goedkope non matching vind ik prima, maar als je normale marktconforme prijs betaald, dan wel vereist. Anders heb je geheid gezeik/verlies bij verkoop.

Auteur:  MPB [ 09 okt 2011 10:36 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Combinatie, in de zomer wil ik er ook af en toe een weekje of wat dagelijks mee rijden. Beetje afwisselen met m'n lease auto. Verder idd om te toeren.

Auteur:  Ivo 3.6 [ 09 okt 2011 10:38 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Je zoekt duidelijk naar een van de meest gewilde combinaties. :cheers:
Zal dus ook zijn prijs daardoor hebben.
Bij voorkeur na 1992/1993 met gemodificeerde motor en wellicht niet onbelangrijk airbags.

Airco is al eerder genoemd. Schuifdak is een fijne optie mits je zelf niet te lang bent.
Rest van zaken en tips voor aanschaf kun je via de zoekfunctie vinden.
succes en geniet van het zoeken....

Auteur:  Olaf [ 09 okt 2011 10:40 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

porsche964 schreef:
Schuifdak had je algenoemd dat zou ik ook een vereiste vinden.


.. met het risico dat je met je klus tegen het dak zit, als je 'n beetje lang bent :wink:

Eigenlijk moet je MI zo min mogelijk aan opties hebben :arrow: hoe minder er stuk kan, hoe minder kosten je hebt :popcorn:
Dus geen airco, geen schuifdak, geen electrisch bedienbare stoelen etc etc.


Wat je je nog wel af kunt vragen: wil je 'n type 1 of type 2 (airbags, ander dashboard, modificaties etc.) 964 :?:

Daarnaast kan je mss aangeven in welk gebied van kilometrage je zoekt - en wat je budget is :idea:

KLIK :!:

EDIT:

Ivo 3.6 schreef:
en wellicht niet onbelangrijk airbags..


... bij die leeftijd ga ik er veiligheidshalve altijd maar vanuit dat ze niet meer 100% functioneel zijn - en zou een goede pre-airbag er niet voor laten staan :wink:

Auteur:  MPB [ 09 okt 2011 13:10 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

De gemodificeerde motor is vanaf modeljaar 1992 (productie vanaf augustus 1991) als ik me niet vergis?

Heb gezocht naar lijstje met de verschillen tussen type 1 en 2 maar die kon ik zo snel niet vinden. Is hier een overzicht van?

Budget is rond de 20k. Qua kilometers, wat ik tot nu toe op het forum heb gelezen (o.a. aanschaftips) is dat onderhoudshistorie belangrijker is dan weinig km's zonder historie.

Auteur:  horn [ 09 okt 2011 13:21 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

gemodificeerde motor is ook niet zo belangrijk meer. de meeste zijn al aangepast. en als het na 20 jaar nog niet lekt, zal het morgen niet zomaar beginnen. Ik zou kijken naar overall staat, laatste jaren onderhoudshistorie en uitkomst akk. en je tijd nemen. :salut:

Auteur:  de Fiscalist [ 09 okt 2011 15:44 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Type twee heeft een ander dashboard, is afgewerkt aan de onderzijde ipv de loshangende draden... motor, cupspiegels, cup velgen, andere achterlichten, airbags...

heb ik nog wat gemist??

Schieffergraue C2's met zwart interieur zijn diefstalgevoelig heb ik gemerkt...

Auteur:  MPB [ 09 okt 2011 15:57 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Wat is er anders aan de achterlichten van een type 2?

Alarm is dus ook van belang?

Auteur:  horn [ 09 okt 2011 16:27 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

geen rubbers om de units? alarm is alleen van belang als je verzekeraar dat eist. zat standaard klasse 1 op af fabriek (startonderbreker) die je kunt laten upgraden naar een KL3 als dat nog niet gebeurt is.SCM certificaat is volgens mij altijd nodig. kan je genoeg over vinden op dit forum.

Auteur:  Erwin [ 09 okt 2011 16:45 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

de Fiscalist schreef:
Type twee heeft een ander dashboard, is afgewerkt aan de onderzijde ipv de loshangende draden... motor, cupspiegels, cup velgen, andere achterlichten, airbags...

heb ik nog wat gemist??


Ja, de 964 met het nieuwere dashboard met airbags rijdt minder lichtvoetig dan de eerste lichter aanvoelende 964's.

Mijn favoriet is altijd een schuifdakloze kale 90-er 964 C2 in een niet saaie kleur, uiteraard zonder leer maar wel met sper en Bilsteinset eronder....... en scheuren maar :mrgreen:

Auteur:  MPB [ 09 okt 2011 16:57 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Als ik er 1 vind dan wil ik sowieso akk laten doen. Hoe zijn de ervaringen met akk's bij de officiƫle Porsche centra?

Auteur:  Erwin [ 09 okt 2011 17:10 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Het gaat er niet om waar je het laat doen, het gaat erom dat een goede serieuze monteur de AKK mag doen. En dat zou best wel eens bij een Porsche dealer kunnen zijn.

Auteur:  EriC4C [ 09 okt 2011 17:36 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Zoals "Het maakt niet uit met welke loterij je meedoet, je zou best wel eens kunnen winnen"? :lol:

Auteur:  Erwin [ 09 okt 2011 17:38 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

precies :thumleft:




en bij sommige loterijen is de winstkans erg hoog

Auteur:  EriC4C [ 09 okt 2011 17:40 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Erwin schreef:
bij sommige loterijen is de winstkans erg hoog

:thumleft: :lol:

Auteur:  MPB [ 09 okt 2011 17:52 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Hoe bepaal je wat een serieuze monteur is?

Stel ik wil een Maastricht kopen dan kan ik moeilijk mijn lokale specialist de akk laten doen dus zal ik iets in de buurt moeten zoeken.

Auteur:  EriC4C [ 09 okt 2011 17:56 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Zodra je weet in welke omgeving je zoekt dat hier vragen. Je krijgt dan waarschijnlijk meer dan genoeg antwoorden waar je (n)iets mee kunt. :lol:

Auteur:  Olaf [ 09 okt 2011 17:59 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Je kan je lokale specialist ook 'n dagje mee uit nemen :wink:

... of aan hem vragen wat een goede Porsche-monteur in de omgeving van de verkoopplaats is :idea:

Auteur:  de Fiscalist [ 09 okt 2011 18:13 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

achterlichten type 2 hebben idd roostertjes aan de bovenzijde, zal wel iets te maken hebben met vocht...

Auteur:  Erwin [ 09 okt 2011 18:24 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Achterlichten van het eerste bouwjaar ook,
alleen zaten ze verstopt achter een afwerkrubbertje dat ivm. vochtproblemen in achterlichten later maar achterwege werd gelaten.
Hielp overigens niet.

Auteur:  MPB [ 10 okt 2011 20:57 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Het kan snel gaan... Vanochtend wezen kijken bij een Schieffergrau C4 uit 1992.

Vrijdag laat ik een akk doen bij Motron. Deze specialist zit vlak in de buurt van de verkopende partij. Iemand ervaring met Motron?

Auteur:  porsche964 [ 10 okt 2011 21:49 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

ik heb er een AKK laten doen en mijn 964 in onderhoud. Hebben er verstand van. Anders in Arnhem Elfer. Eigenaar is ex-motron medewerker, heeft er ook verstand van.

Auteur:  horn [ 10 okt 2011 22:16 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

ik zou dan liever naar Koen Exclusief in Heteren gaan. Ook een ex-medewerker van Motron. Een akk bij Motron of bij Elfer? Die zelf auto's verkopen? Zou ik dus niet snel doen als ik een goed alternatief had.
http://link.marktplaats.nl/490864815 deze waarschijnlijk. Zitten tenminste 11 facturen bij van Motron. Zou voor mij nog een reden zijn hem daar niet te laten keuren...

Google ook voor de zekerheid even op Rijken Auto's Wijchen...
http://www.autoblog.nl/archive/2006/01/ ... rugdraaien
http://tupalo.com/nl/wijchen/rijken-autos
http://www.opelomega.nl/phpbb/viewtopic ... 4&start=20

zegt uiteraard niet alles - maar wees wel voorzichtig en laat een goede AKK doen. Als de keuring zegt 'walk away' word dan ajb niet verliefd... :idea: Veel wijsheid, geluk en succes!

Auteur:  Stephan Hoekstra [ 10 okt 2011 22:24 ]
Berichttitel:  Re: 964 C2 of C4

Deze: http://link.marktplaats.nl/490864815 ? Heeft laatste onderhoudsbeurt gehad bij Motron.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/