Omdat mijn blok onder de auto vandaan is voor het vervangen van een lekkende krukaskeerring, heb ik gelijk de gelegenheid genomen de koppeling te vernieuwen. Het oude druklager bleek iets geluid te maken toen het was gedemonteerd, die loopt dus niet helemaal perfect hoewel er in gebruik nog niets van te merken of te horen was. De drukplaat en koppelingsplaat zijn nog prima, toch maar de complete set vervangen "omdat het nu toch open ligt".
Koppelingsplaat heeft er ca.. 65.000 netjes bereden kilometers op zitten, dus het frictiemateriaal is nog prima. Betreft een koppelingsplaat met de rubber dempingslager, rubber is ook in goede staat.
Ik kan later deze week als ik de auto heb opgehaald aangeven hoeveel procent er nog op zit, ik ga uit van zeker 60% of meer. Drukplaat geeft ook nog ruim voldoende druk, nooit last gehad van slippen.
Voor een DHZ-er die voor weinig zelf een versleten koppeling wil vervangen om voorlopig weer te kunnen rijden een uitstekend alternatief voor nieuw.
Vraagprijs EUR 125 of doe een bod.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
Laatst bijgewerkt door lindemans op 14 mei 2014 20:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum