Switch to full style
Verkoop hier je Porsche onderdelen, interieur of benodigdheden.
Plaats een reactie

Cuprohr Porsche 964

26 apr 2009 13:24

Een jaar geleden mijn CupRohr vervangen door een Fabspeed Maxflow Dual Exhaust en ligt dus al weer een tijdje nutteloos te wezen :(
Ik zal zelf niet meer teruggaan naar een enkelpijps uitlaat systeem dus kan hij weg.

Voor de duidelijkheid hieronder een foto van een nieuwe CupRohr

Afbeelding

Graag zou ik mijn CupRohr willen RUILEN voor een Cat Bypass pipe (1e keus) of een LANG model G-bocht (2e keus) Een goede prijs bieden mag natuurlijk ook :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

WIE O WIE :?:
Laatst bijgewerkt door Alfred op 01 mei 2009 8:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: CUPROHR PORSCHE 964

26 apr 2009 14:37

Je maakt niet zoveel kans op ruilen, lijkt me.
Vraag er gewoon euro's voor en koop lekker (2ehands) wat je wilt hebben.

Zo'n pijp doet gebruikt incl bevestigingsmateriaal iets van 125 euro. Voor dat geld
heeft Erpa de mijne geleverd en gemonteerd.

Re: CUPROHR PORSCHE 964

26 apr 2009 14:51

Ik had de kans al minimaal ingeschat maar niet geschoten is altijd mis en ik heb de tijd :wink:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

26 apr 2009 20:03

Is het geluid/prestatie van die Fabspeed (veel) beter dan de cuprohr ??

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 9:18

Het geluid (zeker buiten de auto) is helemaal :thumleft:

Binnenin de auto heb je in bepaalde gebieden van het toerental wat last van resonanties wat met name hinderlijk is voor mensen die mee rijden en die niet zoveel op hebben van de porschesound.
Ikzelf vind het geweldig.

V.w.b. de prestaties weet ik niet of de vermogenswinst die je haalt duidelijk merkbaar is tijdens het rijden.
Dit zou op een rollenbank uitgetest moeten worden.
Wat ik wel weet is dat met deze uitlaat in combinatie met (Duitse) RON100 benzine in de tank mijn bijna 19 jarige 964 gewoon nog op Duitse autobahn bij 285 op de teller de naald van de toerenteller het rode gebied in :drive: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 10:16

PaulusdB schreef:Zo'n pijp doet gebruikt incl bevestigingsmateriaal iets van 125 euro. Voor dat geld heeft Erpa de mijne geleverd en gemonteerd.


Inclusief montage kan ik die prijs wel begrijpen :idea:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 15:55

Alfred schreef:Wat ik wel weet is dat met deze uitlaat in combinatie met (Duitse) RON100 benzine in de tank mijn bijna 19 jarige 964 gewoon nog op Duitse autobahn bij 285 op de teller de naald van de toerenteller het rode gebied in :drive: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik wil geen spelbreker zijn, maar mijn 19 jarige 964 C4 met cuprohr doet dat op RON95 euroloodvrij van de Q8 ook... :oops:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 16:19

die van mij ook ook met euro 95 maar zit dan nog niet in het rood met de toeren teller :mrgreen: :mrgreen:
en geen cup pijp

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 17:17

Wat zijn ze toch goed he die 964-en :thumleft:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 18:11

:mrgreen:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 18:39

Alfred schreef:... niet geschoten is altijd mis en ik heb de tijd :wink:


Katalysator vervanger kost nieuw ongeveer het dubbele van 'n Cup-pijp :idea:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 19:59

@Alfred +2 :thumleft:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 21:42

Olaf schreef:Katalysator vervanger kost nieuw ongeveer het dubbele van 'n Cup-pijp :idea:



Valt wel mee, bij porscheshop in de UK 165 euries een fractie meer dan een cuppijp (die overigens daar 215 euries kost :shock: )

Ik ben tevens niet beroerd om wat bij te leggen. Alles is bespreekbaar :wink:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 21:48

Cup-pipe kost 169 Euro incl. BTW en verzenden :wink:

Ik weet niet wat voor katvervanger jij bedoelde ... maar degene die je voor de APK niet hoef te wisselen kost meer dan 300 Euro (incl. verzenden en BTW weliswaar).

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 22:31

Olaf schreef:Ik weet niet wat voor katvervanger jij bedoelde ...


Ik had toch echt een foto erbij geplaatst :wink: gewoon een pijp dus :mrgreen:

Afbeelding

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 22:34

Als die al past - kan je 'm elk jaar de dag voor de APK om gaan wisselen met je oude kat. :shock:

Deze lege buis kan je gewoon laten zitten :idea:

Je zou ook je huidige kat. leeg kunnen (laten) halen :wink:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 22:38

Wat is dat voor een buis Olaf?

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 22:40

Klikken op de oranje letters, Stefan

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 22:57

Mmmm beetje jammer dat je m'n internet kennis zo inschat Olaf... :roll: Dacht dat je wel wist en begreep dat het om m'n uitlaat kennis ging :shock: Ik bedoel wat is het technische verschil in de uitlaat van Alfred en die van jouw plaatje :?:

Re: CUPROHR PORSCHE 964

27 apr 2009 23:14

Beide vervangen de kat. - alleen lijkt die van Alfred niet op 'n kat. en is daarmee APK afkeur :idea:

De 964 heeft 'n kat. plicht - zichtbaar aanwezig - maar de werking wordt niet gecontroleerd ...

'n sport-kat. ... of originele leeggemaakt kat. geeft geen probleem voor de APK - zo'n buis als Alfred liet zien wel :|

Re: CUPROHR PORSCHE 964

30 apr 2009 22:09

Zolang je naar onder je Max. CO zit en je lambda niet te hoog is. Verder moet er visueel een kat onder de auto zitten. In alfred zijn idee dus niet het geval en bij Olaf wel.

Excuses :oops:
Laatst bijgewerkt door Amethist op 30 apr 2009 23:00, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: CUPROHR PORSCHE 964

30 apr 2009 22:15

Horn :scratch:

Re: Cuprohr Porsche 964

30 apr 2009 23:06

Ja? :roll:

EDIT: Laatst bijgewerkt door 911 Carrera 3.2 op do 30 apr 2009 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt :mrgreen: O.
Plaats een reactie