Ik ben inmiddels anderhalf jaar geleden verhuisd, maar ik heb nog steeds niet alle dozen uitgepakt.
Gisteren ben ik even gaan grasduinen door de dozen die ik in mijn garage opgeslagen heb en die van zolder kwamen uit mijn vorige huis.
In een van die dozen trof ik een radio aan, waarvan ik niet eens meer wist dat ik 'm had...
Het betreft de originele radio uit mijn Porsche 912 die ik een jaar of 15 geleden heb gehad. Het betrof een 912 uit 1965 (met 'groene klokken' en kenteken DH-88-83).
De radio is voorzien van de zeldzame 'groenige letters/cijfers' (door Blaupunkt speciaal voor Porsche gemaakt; i.t.t. de 'normale' witte cijfers/letters) en de juiste knoppen. Ook de faceplate is origineel/correct voor een 911/912 uit 1965/1967. Er zit helaas nergens een stickertje op de radio om aan te geven om welk type Blaupunkt het gaat, maar misschien is dat wel omdat het een 'standaard radio' voor de 911/912 betreft...
De speciale oude stekker om de (enkele) speaker mee aan de radio aan te sluiten zit erbij! Daarnaast is deze radio voorzien van een input aan de achterzijde waar je een stekker in kunt steken om een ipod of mp3-speler aan te sluiten.
De radio is werkend uit de 912 gekomen, dus ik ga ervan uit dattie 't nog gewoon doet. Dit soort radio's kunnen eigenlijk niet stuk...
De kenners weten wat deze radio's (zelfs in slechte staat) waard zijn. Dit exemplaar is compleet en optisch erg mooi...
Vraagprijs is 165 euro inclusief (aangetekend) verzenden.