Wegens dubbel bezit verkoop ik één van mijn twee Saratoga Lexan kunststofdaken voor een Porsche 911 Targa van 1974 tot de laatste 964 van 1993, het G-model en het 964 model. Dit was een dure, beperkte optie bij Porsche begin Jaren 80 en slechts in zeer beperkte oplage gemaakt door de firma Saratoga in de USA.
Deze daken zijn extreem moeilijk te vinden en vooral moeilijk om ze in goede staat te vinden. Ik heb één als nieuw (welk ik zelf houd) en één in zeer goede staat (dat ik verkoop). Hiervan dienen, als het je stoort, enkel de afdichtingsrubbers vervangen te worden. Ik heb dit niet gedaan om de originaliteit te behouden.
Hetgene op de foto’s is hetgene ik verkoop. Ik heb een Targa van 1987, het G-50 model. Het dak is aangepast voor Targa’s met de rolsluiting (vanaf het G-50 model 1986 tem de 964) daar deze daken origineel enkel voor de klemsluiting gemaakt zijn, van 1975 tot bj 1986. Alles is aanwezig om dit dak terug met de originele klemsluiting uit te rusten en is een kwestie van een half uurtje om dit om te vormen.
De vorm van het dak is gedurende de hele Targa periode identiek gebleven dus de vorm past perfect op elk bovengenoemd model en is vooral veel stiller dan de plooidaken.
Polycarbonaat of beter bekend als Lexan is zeer slagvast en vrijwel onbreekbaar. Het heeft uitstekende brandvertragende eigenschappen. Het is de enige glasheldere kunststof die bij lage temperaturen -30°C zijn eigenschappen blijft behouden.
Prijs: 2.500 euro
Info 0032 476364949