Verkoop hier je Porsche onderdelen, interieur of benodigdheden.
31 dec 2019 16:50
Ik heb in 2017 een 1987 911 3.2 gekocht in Amerika, dit is dus de 217 PK versie met een 930.25 motor.
Standaard is deze auto voorzien van een ongeregelde katalysator die flink wat PK's wegsnoept, de katalysator heb ik vervangen voor een originele middendemper die is voorzien van een bun om een lambdasonde in te monteren. Hiermee hou je dus wel deze regeling in de ECU. De ROW versie heeft gewoon een standaard map en de US versie heeft een map die aangepast wordt door de lambdasonde. Dit zorgt voor een beter mengsel bij deel gas. (vol gas en stationair loopt hij wel op de standaard map)
Om het meeste uit bovenstaande setup te halen heb ik ook een chip van Steve Wong in de ECU gezet. De auto pakt makkelijker op en heeft minder de neiging af te slaan bij het wegrijden. Daarbij ook nog meer PK's en is de ontsteking zo getimed dat hij goed met RON 98 overweg kan. Met de huidige brandstoffen is 95 tanken niet echt meer een optie, dus ook hier haal je het meeste uit de motor.
Ik ben nu bezig met het reviseren van mijn motor en ga meteen naar de hogere compressie zoals de ROW versie zou hebben. Ik bestel dus weer een nieuwe chip bij Steve Wong en ga meteen voor een andere uitlaat setup.
Dit setje blijft dus over.
Het setje bestaat dus uit een Steve Wong chip (28 pin chip, pre muffler, RON 98) en een originele midden demper waar een bun voor een O2 sensor in gelast is. De demper is OEM RVS en nog echt netjes.
Vraagprijs voor het setje is EUR 425,00
06 feb 2020 0:47
Hallo,
Heb interesse.
Hoe spreken we af?
Mvg
06 feb 2020 1:13
Hoi Jan, ik stuur je even een privé bericht met mijn mail adres.
05 apr 2020 18:21
Hoi,
Is dit setje al verkocht?
groet
05 apr 2020 19:43
De demper is naar Engeland en de chip is nog beschikbaar!
05 apr 2020 22:14
de chip is niet hetzelfde voor een 1985?
05 apr 2020 22:24
Nee, helaas. Tot ‘87 heeft de chip 24 pinnen en ergens ‘87 worden dat er 28. Deze is dus echt alleen voor ‘87- ‘89
06 apr 2020 1:08
Ik stuur je wel even een DM voor de chip.
Mijn auto is ook een 87 US exemplaar, en nog 100% stock. Hij loopt nu goed op NL benzine lijkt het, dus een aanpassing is niet nodig en zou alleen voor de fun zijn. Ik vroeg me af hoe je het verschil in performance en driveability ervaart na installatie van SW chip en demper. Kan je daar iets over zeggen?
Net als de auto, ben ik zelf ook (weer) nieuw in NL en heb nog niet uitgevonden waar ik moet zijn voor Porsche onderdelen. Heb je de demper in NL gekocht? Zo ja, kan je me laten weten wat je precies had, en waar het te krijgen is?
En laatste vraag: als je die stock-demper verwisseld met deze nieuwe, kom je dan nog steeds door NL APK?
Dank!
06 apr 2020 7:08
Mijn 911 targa is van '87 en het chassisnummer eindigt met 161048, die heeft al de 28-pin chip. Als jouw auto een later chassisnummer heeft zou je verwachten dat hij die ook al heeft.
Toen ik mijn 911 kreeg vond ik hem echt wat loom vergeleken met een ROW auto. Na de katalysator eruit gehaald te hebben en de andere chip erin te hebben gedaan voelde het of je daarvoor met de handrem aangetrokken reed.
Een ROW 3.2 heeft nooit een katalysator gehad en ook geen lambdasonde. Die laatste laat je lekker zitten, zorgt voor een betere verbranding bij deel gas en dus een zuinigere auto. Die kat MOET er echt uit om de motor lekker te laten ademen. Zal bij de APK nooit een probleem opleveren.
Ik zou deze:
https://www.cpponderdelen.nl/a-24518487 ... l-2-7-3-2/Of deze voor iets meer geluid;
https://www.cpponderdelen.nl/a-24518533 ... ort-staal/Erbij kopen en je zal blij verrast zijn met het resultaat
06 apr 2020 8:38
Dank voor je reactie. Mijne is geleverd in Maart 1987 - Chassis no. eindigt op 121739. Hij zal dus ouder zijn dan de jouwe. Jammer, dan moet ik eea toch eerst even uit elkaar halen om te checken. En dat gaat voor Juni niet lukken...
Dank voor de info mbt de tussendempers. Klinkt als een mooi projectje!
Ik neem nog wel even contact op als ik weet of die chip gaat passen of niet.
groet!
07 apr 2020 23:34
Vanaf ca 87 is Bosch DME computers gaan leveren met de 28 pins eeprom geheugen chips.
De late DMEs hebben soms toch nog de 24 pins chip, maar de printen waren al voorbereid op de 28 pin versie, die zijn daarom vrij makkelijk aan te passen om de 28 pin chip erin kwijt te kunnen. Zie
www.911chips.com van Steve Wong met info daarover.
Ik heb ook de mijne aan moeten passen toen ik mn 28 pin chip van Steve had ontvangen en er een 24 pin chip in mijn unit bleek te zitten. Als je handig bent met electronica en een soldeerboutje is dat easy.
Ik heb in mijn 231pk /20 al 10 jaar een chip zitten waarmee ik safe or Euro95 kan rijden (alleen gooit die E10 nu beetje roet in t eten, knudde).
08 apr 2020 9:34
Ik zie op Steve Wong's site wel info over de 1984 gesoldeerde versie, maar niet hoe je een aanpassing maakt om een 28pin chip op een 24pin board te gebruiken.
Goed om te weten dat dat dus wel kan, en wellicht voor anderen een interessante optie.
Voor mij persoonlijk lijkt het me verstandiger om eerst ff te checken welke er nu in zit, en dan de goede te bestellen. Kost wellicht meer dan de chip die hier wordt aangeboden, maar als ik iets te fanatiek aan de slag ga met een soldeerbout, is de kans dat ik daarna iemand anders moet betalen om het te fixen ook niet gering...
Dank voor de feedback!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.