Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 nov 2024 19:26

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche kinderzitje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 Turbo (930) - VERKOCHT
IJsselstein
Bericht Porsche kinderzitje
Rolf is inmiddels alweer bijna 4 jaar en heeft zijn kinderzitje niet meer nodig.
Misschien kan hij er iemand anders blij mee maken.

Prijs: € 50,=

Afbeelding

10 feb 2008 23:45
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
da's nie duur :thumleft:

10 feb 2008 23:51
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
peebeetje gestuurd :)

11 feb 2008 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Turbo (930) - VERKOCHT
IJsselstein
Bericht 
gassen schreef:
peebeetje gestuurd :)

GERESERVEERD !

11 feb 2008 15:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Even benieuwd, maar zit zo'n kinderzitje met de 2 puntsgordel vast, of heb je hier een 3 punts voor nodig? Alle kinderstoelen zijn tegenwoordig lijkt wel alleen voor 3 punts leverbaar! En voldoet zo'n zitje ook aan de huidige euro norm?

11 feb 2008 22:13
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
kan beide.

11 feb 2008 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Maar 3-puntsgordel is vereist!

12 feb 2008 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 rood
Brabant
Bericht 
hallo, zag dat je zitje al gereserveerd was.
mocht ie nog niet verkocht zijn wil ik 'm wel van je overnemen.
kom a.s. zondag als het goed is in Hilversum bij de 964 meeting,

haal 'm dan graag op.

groeten, Emiel

Laatst bijgewerkt door Emiel964C4 op 12 feb 2008 21:48, in totaal 1 keer bewerkt.

12 feb 2008 20:05
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Wimpie77 schreef:
Maar 3-puntsgordel is vereist!

volgens mij pas vanaf een bepaald bouwjaar toch?

12 feb 2008 21:37
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Double G schreef:
Even benieuwd, maar zit zo'n kinderzitje met de 2 puntsgordel vast, of heb je hier een 3 punts voor nodig? Alle kinderstoelen zijn tegenwoordig lijkt wel alleen voor 3 punts leverbaar! En voldoet zo'n zitje ook aan de huidige euro norm?

Helaas, Ik heb zelf ook zo'n zitje, en dit voldoet niet meer aan de huidige euronorm. Heb bij elke instantie navraag gedaan, en eigenlijk is er niemand die iets zinnigs over het vervoeren van kinderen met een 2 puntsgorldel kan vertellen. Wat wel is als de auto over geen gordels beschikt je kinderen jonger dan 3 jaar en kleiner dan 1.35 M niet mag meenemen in de auto. Ik gebruik het zitje in mijn Targa en gaat prima, laatst aangehouden door Politie en er werd niets van gezegd. Maarja dat zegt natuurlijk niets of het nu wel of niet mag.

12 feb 2008 23:08
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Of het mag of niet is eigenlijk niet eens belangrijk, maar wel of het veilig is of niet!

Met de huidige norm MOET een kinderstoeltje met een driepuntsgordel vastzitten! ALs er dus geen driepuntsgordel aanwezig is, dan moet deze erin gemaakt worden! (Dat ga ik dus zaterdag bij Renntech laten doen :wink: )

13 feb 2008 11:23
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
bij het afgebeelde stoeltje maakt het dus geen reet uit of je een 2 of 3-punts gordel gebruikt... lopen samen door het steuntje op schoot heen.

beetje net als bij deze

Afbeelding

13 feb 2008 20:48
Profiel
Urmond
Bericht 
Klopt Horn, De regels zijn heel eenvoudig. In auto's zonder gordel geen kinderen onder de 3 jaar of kleiner dan 1.35m. Zijn er wel gordels dan moeten deze verplicht worden gebruikt. Dus bij de aanwezigheid van 2 puntsgordels dienen deze met een deugdelijk zitje te worden gebruikt. Is echter een beetje vaag gezien het feit dat er geen goedgekeurd zitje is te krijgen voor 2 puntsgordels. Dit is mij verteld door de RDW en Bovag. Tevens bij naavraag Politie geeft men eigenlijk te kennen niet exact te weten hoe om te gaan met 2 puntsgordels.

13 feb 2008 21:11
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
daarom, als je kind vast zit in een stoeltje dat je vastgezet hebt met een 2-punts gordel zal je er echt geen bekeuring voor krijgen. weet alleen dat ze tegenwoordig fel zijn op een kind op een boosterseat (zitverhoger) in een 3-punts gordel, waarvan het diagonale deel van de gordel achter het kind wordt doorgeleid...

13 feb 2008 21:13
Profiel
Bericht 
Jurrian schreef:
Is echter een beetje vaag gezien het feit dat er geen goedgekeurd zitje is te krijgen voor 2 puntsgordels. Dit is mij verteld door de RDW en Bovag.

Waarom zou er geen goedgekeurd stoeltje zijn voor 2-puntsgordels?
Waarschijnlijk omdat het niet veilig genoeg is...

Dus wil jij je eigen kind in een stoeltje met 2-puntgordels zetten???

13 feb 2008 21:18
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
yep, doe niet anders.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door horn op 13 feb 2008 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.

13 feb 2008 21:27
Profiel
Bericht 
Ieder zijn eigen keus!

13 feb 2008 21:37
Profiel
Urmond
Bericht 
Nee Wimpie, heeft te maken dat toen 3 jaar geleden deze regels van kracht werden er geen auto's meer werden geproduceert met 2 puntgordels en er dus voor de fabrikanten van stoeltjes geen aanleiding is om wel voor deze gordels stoeltjes te ontwikkelen lijkt mij. Wellicht voor je eigen geruststelling dat wij onze kinderen echt wel veilig vervoeren: Romer heeft nog steeds een stoeltje die bijna identiek is aan de Porsche Romer. Zie foto in dit draadje. Het enige verschil is dat zowel de heup, als de schoudergordel door het voorste deel van de stoel lopen. Dit stoeltje is wel goedgekeurd voor de huidige norm. Porsche Romer prince heeft welliswaar een E-keurmerk maar deze zijn te oud om onder de huidige regelgeving te vallen, dus heeft de firma wederom een zelfde stoeltje ontwikkeld met een iets ander ontwerp maar met het zelfde princiepe en dat dus wel is goedgekeurd. jippie echter is dat als je dat stoeltje weer gebruikt met 2 puntsgordels hij dus weer volgend de wet niet voldoet, daar hij is goedgekeurd voor gebruik bij 3 puntsgordels. Tevens is het zo dat als je 3 punts gordels laat inbouwen in een auto waar volgens de typegoedkeuring RDW weer 2 puntsgordels inzitten je bij een ongeval met letsel niet bent verzekerd. Want de auto is niet gekeurd met 3 puntsgordels. Dus wil je het dan goeddoen zul je de auto moeten aanmelden voor keuring bij de RDW die dit vervolgens vermelden in hun systeem................Diegene die dus er wijs uit komt in onze fantische regelgeving mag het mij komen uitleggen. :wink: :bang:

13 feb 2008 21:43
Profiel WWW Facebook 
Urmond
Bericht 
Wimpie77 schreef:
Jurrian schreef:
Is echter een beetje vaag gezien het feit dat er geen goedgekeurd zitje is te krijgen voor 2 puntsgordels. Dit is mij verteld door de RDW en Bovag.

Waarom zou er geen goedgekeurd stoeltje zijn voor 2-puntsgordels?
Waarschijnlijk omdat het niet veilig genoeg is...

Dus wil jij je eigen kind in een stoeltje met 2-puntgordels zetten???

Wat is er in de loop der jaren veranderd? de stoeltjes zijn nog net zo veilig als 10 jaar geleden, alleen was men toen niet zo lastig op het gebeid van veiligheid. toen wij zo klein zaten we los op de achterbank, en zie, nu rijden we Porsche en maken ons druk over een kinderstoel. 3 punts of 2 punts in combinatie met de Porsche Romer maakt echt geen verschil qua veilgheid. echter de wet bepaald anders.

Lastig word het pas bij een ongeluk waarbij er dus letsel ontsaat aan kind. dan kun je in beide gevalle problemen krijgen. Jij omdat je achteraf 3 puntgordels laat bevestigen, wij omdat we geen goedgekeurd zitje hebben gebruikt. Resultaat? allemaal elende waar niemand aan wil denken, en geld van de verzekering is dan het misnt belangrijk. Letsel zal echter in beide gevallen gelijk zijn, daar het zelfde princiepe is gebruikt.

13 feb 2008 21:51
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik begrijp ook wel dat het vroeger allemaal minder streng was, maar dat was toen... Ik lag los in de wieg en stond los op de achtebank van mijn vaders Kever.
Maar er gelden nu andere regels. Dus er zijn alleen maar goedgekeurde kinderstoeltjes die bevestigd moeten worden met een 3-puntsgordel. Ik laat dus een driepuntsgordel maken en zorg dat mijn kinderstoeltje daarmee vast zit! Ook om in de toekomst neefjes en nichtjes mee te laten rijden in een driepuntsgordel. Dat is voor mij belangrijk.
En dat de verzekering dat niet dekt dat maakt voor mij niet uit.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dacht dat ik een goedgekeurd stoeltje had gekocht, maar dat weet ik nu niet zeker... Het is wel een origineel Porsche stoeltje! Heb ook heel het internet afgepluisd op zoek naar info over gordels en stoeltjes, maar het blijft allemaal een beetje oppervlakkig...

Ach ja, ik laat 3-puntsgordels maken voor het stoeltje en om kinderen zonder stoeltje veilig te vervoeren.

Dus nogmaals ieder zijn keus!

14 feb 2008 10:33
Profiel
Urmond
Bericht 
Ik heb ook een orgineel Porschestoeltje, met E keurmerk, maar is niet meer goedgekeurd :(

14 feb 2008 17:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
In onze 3.2 hebben we een hoedenplank van een 964 laten zetten (ook door Renntech) met 3 puntsgordels. De bevestigingspunten waren al aanwezig.

Los van het Römer stoeltje zit het kind in de opvolgstolgstoeltjes ook beter met een 3 puntsgordel dan met een heupgordel. Wanneer de kinderen straks zonder extra stoel kunnen heb ik liever dat ze in een 3-puntsgordel zitten dan in een heupgordel.

(heb de auto niet opnieuw laten keuren, dat is nieuw voor mij)

24 feb 2008 10:51
Profiel
Urmond
Bericht 
Indien je gebruik kunt maken van orginele bevestigingspunten hoeft dat ook niet.

24 feb 2008 11:49
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Volgens mij gaat het ook over de goedkeuring van het stoeltje.

24 feb 2008 11:51
Profiel WWW
Urmond
Bericht 
Klopt maar daar hebben we het al over gehad. echter heb je een goedgekeurd zitje, maar is je gordel niet bevestigd aan de orginele punten, dan heb je buiten de elende van eventueel letsel, ook nog eens het risico dat de verzekering niet uitebtaald omdat het kind welliswaar in een deugelijk zitje zat, maar bevestigd met ondeugelijke gordels.

Ik denk echter dat iedereen probeert met de middelen die beschikbaar zijn voor een oudere 911 de kinderen zo veilig mogelijk te vervoeren.

24 feb 2008 12:38
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende