Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 6:34



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
MAF quad kit en AEM SENSOR EN METER 944 turbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 c2 wide body ex 944 turbo 86
Purmerend
Bericht MAF quad kit en AEM SENSOR EN METER 944 turbo
Hallo te koop voor 500€ een massairflow sensor ter vervanging van de primitieve trage klep voor 944 oa86 turbo compleet met alupijp klemmen sokken etc usb kabel Als je optimaal gebruik wil maken hiervan.moet je de MAX chips van lindseyracing kopen en installeren MAAR zonder kan ook. je kan de MAF met software fijntunen met bijgeleverde standaard usb\miniusb kan je met het progje Abaco Performance downloaden en dbx bestanden aan maken en manipuleren en zo een mooi curve creeeren om een optimale branstof\lucht verhouding te maken en met de AEM meter kan je zien of het mengsel niet te arm is of te rijk.. voor meer info moet je naar de site lindsey racing gaan en daar verder checken. en is meer dan 800€ dus 500€ lijkt mij niet verkeerd.
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door DannyV op 12 jul 2009 23:28, in totaal 1 keer bewerkt.



12 jul 2009 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: MAF quad kit en AEM SENSOR EN METER 944 turbo
Ik heb ook wel eens zitten kijken naar zulke sets voor de 3.2.
Een paar vragen:
Zijn de afstellingen door iemand zonder rollenbank ook te perfectioneren :?:
Is het afstellen noodzakelijk of is het inbouwen en lopen :?:
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


12 jul 2009 21:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
964 c2 wide body ex 944 turbo 86
Purmerend
Bericht Re: MAF quad kit en AEM SENSOR EN METER 944 turbo
Er zit een preset switch op die kan je met minimaal 6 voor in gestelde mappings vullen aan de hand van de dbx
bestanden die je voor dat de motor draait kan voorprogrameren en de switch kan je draaien met schroeven draaier 1 2 3 4 of 5 etc allen met een vooraf ingestelde curve. en ja een roller bank is niet nodig, gewoon uittesten op de weg maar wel proberen veilig te rijden, open bare weg is tuurlijk geen racebaan. en bij de kit die ik verkoop zit ook nog een AEM meter bij die schroef je met een soort van lambda sonde in de uitlaat om een goed mengsel weer te geven en deze aan te passen waar nodig oa niet arm en veel te rijk met de preset of voor af in gevulde mappings .en als het goed is staat de MAF kit voor af ingesteld op een fabrieks instelling dus als het goed is zal ie gelijk draaien maar dan moet ie wel goed ingebouwt worden. tis wel wat werk maar loont wel want bij de oa 944 uit 86 zit nog een standaard flap sensor en die gaat oa niet helemaal open en throtle response is gewoon een stuk trager dan bij de weerstand gevoelige draad sensor MAF.


12 jul 2009 22:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.