| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
MAF quad kit en AEM SENSOR EN METER 944 turbo http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=12&t=23831 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | DannyV [ 12 jul 2009 21:53 ] |
Berichttitel: | MAF quad kit en AEM SENSOR EN METER 944 turbo |
Hallo te koop voor 500€ een massairflow sensor ter vervanging van de primitieve trage klep voor 944 oa86 turbo compleet met alupijp klemmen sokken etc usb kabel Als je optimaal gebruik wil maken hiervan.moet je de MAX chips van lindseyracing kopen en installeren MAAR zonder kan ook. je kan de MAF met software fijntunen met bijgeleverde standaard usb\miniusb kan je met het progje Abaco Performance downloaden en dbx bestanden aan maken en manipuleren en zo een mooi curve creeeren om een optimale branstof\lucht verhouding te maken en met de AEM meter kan je zien of het mengsel niet te arm is of te rijk.. voor meer info moet je naar de site lindsey racing gaan en daar verder checken. en is meer dan 800€ dus 500€ lijkt mij niet verkeerd. ![]() ![]() |
Auteur: | Rad911 [ 12 jul 2009 21:59 ] |
Berichttitel: | Re: MAF quad kit en AEM SENSOR EN METER 944 turbo |
Ik heb ook wel eens zitten kijken naar zulke sets voor de 3.2. Een paar vragen: Zijn de afstellingen door iemand zonder rollenbank ook te perfectioneren ![]() Is het afstellen noodzakelijk of is het inbouwen en lopen ![]() |
Auteur: | DannyV [ 12 jul 2009 22:42 ] |
Berichttitel: | Re: MAF quad kit en AEM SENSOR EN METER 944 turbo |
Er zit een preset switch op die kan je met minimaal 6 voor in gestelde mappings vullen aan de hand van de dbx bestanden die je voor dat de motor draait kan voorprogrameren en de switch kan je draaien met schroeven draaier 1 2 3 4 of 5 etc allen met een vooraf ingestelde curve. en ja een roller bank is niet nodig, gewoon uittesten op de weg maar wel proberen veilig te rijden, open bare weg is tuurlijk geen racebaan. en bij de kit die ik verkoop zit ook nog een AEM meter bij die schroef je met een soort van lambda sonde in de uitlaat om een goed mengsel weer te geven en deze aan te passen waar nodig oa niet arm en veel te rijk met de preset of voor af in gevulde mappings .en als het goed is staat de MAF kit voor af ingesteld op een fabrieks instelling dus als het goed is zal ie gelijk draaien maar dan moet ie wel goed ingebouwt worden. tis wel wat werk maar loont wel want bij de oa 944 uit 86 zit nog een standaard flap sensor en die gaat oa niet helemaal open en throtle response is gewoon een stuk trager dan bij de weerstand gevoelige draad sensor MAF. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |