Auteur |
Bericht |
id002173
2 x 930 Turbo, 911 Softwindow, 911T 2.4Den Haag
|
17" Fuchs velgen ?!? Echt supergaaf....
Ik heb in mijn zoektocht naar nieuwe Fuchsen voor mijn 930 een leverancier gevonden die 17 inch (!!!) Fuchs replicavelgen levert....
Ik heb ze inmiddels onder de Turbo zitten en ze zijn werkelijk supergaaf. Ik ga ze ook voor een vriend bestellen en kan nog enkele sets bijbestellen dus voor wie geinteresseerd is kan zich bij mij inschrijven.
Prijs per set van 4 is 1150 euro...niet heel erg duur dus.
Er zit nog een praktische kant aan: 17" banden zijn een stuk makkelijker leverbaar en dus goedkoper.
Ze zijn leverbaar in de maten:
- 17 x 7.5 ET40
- 17 x 9 ET16
Hieronder enkele impressies....
Laatst bijgewerkt door id002173 op 27 nov 2008 0:08, in totaal 2 keer bewerkt.
|
27 nov 2008 0:01 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
ik neem aan dat je fuchs style replica velgen in 17" bedoeld
maar ze staan wel erg mooi.
wat betreft de bandenprijs, de 17" op de vw zijn duurder dan de 16" voor de 911
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
27 nov 2008 0:06 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
WOW
Ik vind ze erg stoer staan onder de wagen
Dit zijn geen originele fuchsen, neem ik aan voor dat geld
Ik hou het zelf overigens wel bij mijn originele 16""
ik ben het niet helemaal met je eens over de verkrijgbaarheid van de banden...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 nov 2008 0:06 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
2 zielen 1 gedachte...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 nov 2008 0:08 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
zelfs in de keuze van auto`s
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
27 nov 2008 0:09 |
|
|
id002173
2 x 930 Turbo, 911 Softwindow, 911T 2.4Den Haag
|
Banden
Neem van mij aan, ik had aanzienlijk minder moeite 255 17" banden te vinden dan 255 16"....heb al wat setjes versleten met de Turbo's.
|
27 nov 2008 0:11 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
lindseys?
Best wel cool maarre.... ga maar effe budgetteren voor suspension bushes en wiellagers....
weet niet of wel zo "goedkoop" uitkomt!
Groeten,
Bert
|
27 nov 2008 0:13 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Re: Banden
Ik neem aan dat bij aangepast rijgedrag (dus circuit oid) deze velgen niet aan te raden zijn ?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
27 nov 2008 0:14 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Geen probleem om op circuit of eender waar te rijden, talitho, maar je ophanging leidt meer omdat de 930 niet ontworpen is voor 17 inch velgen. Bovendien hetzelfde probleem is te vinden met de 964 turbo...
Finally: waarom 255 banden?! Porsche schrijft voor 245 op 9 inch fuchs achter? Die wagens zijn zo verschrikkelijk gevoelig aan banden: ik prefereer Michelin ($$$) of Conti sport contacts ($$); in tegenstelling tot anderen ben ik geen fan van de bridgestones SO-2, maar dat is altijd persoonlijk.
Groeten,
Bert
|
27 nov 2008 0:46 |
|
|
drknauf
|
sowwwwwwww dies vet
hebbie geen gallery link voor de dr aub bvd
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
27 nov 2008 0:52 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
oud nieuws
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 nov 2008 9:37 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
op het forum van pelican al heel veel voorgekomen idd
staat wel mooi onder de 904
en onder deze
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
27 nov 2008 10:04 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Bert,
van racers hoor ik dat de replica wielen niet echt geschikt zijn voor op het circuit omdat ze snel de neiging hebben om krom te trekken. Daarom kiezen sommige mensen voor originele fuchsen, die zijn steviger ?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
27 nov 2008 17:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Probleem met Fuchs-replica's tot nu toe was dat het velghart er zelfs helemaal uit kon breken
Originele Fuchsen zijn gesmeed. Replica's zijn gegoten
Bij eerdere replica's is er een 1:1 gietmal getrokken van de gesmede wielen en dat werkte niet omdat het ontwerp van de Fuchswielen specifiek zo is gemaakt om gesmeed te worden (smeden is lichter en sterker dan gieten)
In het ontwerp van de Rota replica's is daar wel rekening mee gehouden en het zou dus geen probleem mogen zijn
De velgen die John hierboven heeft gepost onder de zwarte 911 zijn Lindsey velgen... weer een ander verhaal
Daarbij wordt het hart van een 16" Fuchs wiel afgedraaid en in een nieuwe 17" velg gelast
Voordeel is dat je dan een sterker wiel hebt dan een gegoten wiel
Nadeel dat het velg hart optisch te klein is voor een 17" velg
Bij de nieuwe (gegoten) Rota wielen zijn de spaken proportioneel vergroot met het de maat van het wiel
Inmiddels zijn er ook nieuwe 3-delige 17" replica's
Daarvan is het hart gesmeed (ook weer in proportie met de velg maat)
Daar worden dan een binnen en buitenrand tegen aan geschroefd
(naar keus met de boutjes wel of niet zichtbaar)
Je hebt dan een lichte en sterke velg en je zit ook niet aan een bepaalde breedte en ET-waarde vast
Nadeel is dan weer de prijs... 2,5 tot 3 keer de prijs van een setje gegoten Rota 17" replica's
Ieder voordeel heb z'n nadeel
|
27 nov 2008 18:42 |
|
|
drknauf
|
wat denk je anders voor net 1000 euries
|
27 nov 2008 22:13 |
|
|
Bertroex
|
Klopt volledig, maar opgelet met de 8x 15 inch fuchs: die hebben vaak stress cracks. Ik heb nu toch al een aantal sets gezien (over 20 sets) en in 50% van de gevallen is de 8incher gelast. (+een lekkere laag paint erover!) Ik had een query gepost op DDK en dit was een antwoord dat ik kreeg op de bovenstaande foto:
Fran Tuthill, een preparatie shop die de East Africa Safari 911 enz prepareert, gebruikt cookie cutters voor de rally wagens. Cookies zijn even sterk als een fuchs, maar aanzienlijk goedkoper.
Groeten uit Nottingham,
Bert
|
28 nov 2008 1:19 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
De gebroken velg is niet de nieuwe 17" velg waar het in dit draadje over gaat, maar een eerdere replica velg van een andere fabrikant
De fabrikant van de nieuwe gegoten 17" replica's (Rota - kennelijk een grote in de Subaru scene) heeft geen 1:1 mal getrokken van een origineel Fuchs wiel en de nodige verstevigingen in het ontwerp aangebracht zoals nodig voor een gegoten wiel
Zoals uit de foto van Bert blijkt, zijn ook echte Fuchsen niet heilig
kan ook niet, want het zijn inmiddels oude velgen en je weet nooit wat ze allemaal te verduren hebben gehad
Het argument over Cookie-cutters gaat niet helemaal op...
Die worden idd veel gebruikt in omstandigheden waar velgen sneller beschadigd raken (bv. rallye) maar hoofdzakelijk omdat ze goedkoop zijn (je koopt een hele set cookies voor minder dan de prijs van 1 fuchs wiel)
Cookies zijn misschien wel even sterk als Fuchsen, maar ook zwaarder...
Bovendien worden die alleen gebruikt waar 15" een verplichte maat is (meestal klassieker races)
|
28 nov 2008 3:25 |
|
|
drknauf
|
thnx joen vd info
cookies monstahhhhhh
|
28 nov 2008 8:20 |
|
|
kruk@b
|
Re: 17" Fuchs velgen ?!? Echt supergaaf....
Volgens mij is het et35 voor de voorvelgen en ik heb gister mijn setje 7,5 & 9x17 (met resp. 195/45 en 235/40x17) onder mijn 1967 spijlbusje gemonteerd. Van mijn achtervelgen is in het hart nog 4mm afgefreesd, anders ging het nét niet passen ..
Laatst bijgewerkt door kruk@b op 24 dec 2011 10:05, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 dec 2008 12:21 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wat een ontzettend mooi busje
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 dec 2008 12:28 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Wat een ongelooflijk leuk ding!!
Zie in Groenekan ook wel eens soortgelijke staan...
|
31 dec 2008 14:47 |
|
|
DaanS
|
Zuffenhaus (Amerikaans) heeft gesmede 3-delige velgen in 17inch! kost meer dan je standaard replica velgen maar dit spul is top. Heb al de eer gehad om 1 velg te kunnen zien/aanraken en het is echt om te kwijlen!
gr Daan
_________________________________________ "Perfectie is iets om naar te streven, niet te bereiken"
Zundapp GTS50 '79 - Bijna rijdend! www.twinsparkracing.com www.zuffenhaus.eu www.twinsparkblog.com
|
03 sep 2009 10:20 |
|
|
911sc-targa
|
GAAF Ik wil een setje kopen voor mij SC
|
09 nov 2009 21:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Welkom
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 nov 2009 21:25 |
|
|
JOKTM
zelfstandig makelaarbelgie
|
Hallo,
kan je dat adres eens doormailen? Ik kan wel de foto's niet openen. Mooi kwaliteit?
Alvast vriendelijk bedankt, Jo
|
13 mei 2013 19:42 |
|
|