| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=12&t=35982
Pagina 1 van 1

Auteur:  BTRIII [ 13 sep 2012 14:37 ]
Berichttitel:  Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Te koop....

65 litre Pro fuel cell van de merk Fuel safe - model SA102. De tank past in alle 964, 993 modellen en verkeert in een goed gebruikt staat.

Prijs: €700,-

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Auteur:  Olaf [ 13 sep 2012 16:05 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Hoeveel liter gaat daar in :?:

Auteur:  racebeus [ 13 sep 2012 16:36 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

17 gallon (65 liter) :idea:
volgens die bijgevoegde link..... :popcorn:

Auteur:  Delnoy [ 13 sep 2012 16:44 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Dan ben je snel uit geraced :mrgreen:

Auteur:  steef [ 13 sep 2012 18:31 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Is de FIA keur verlopen?

Auteur:  BTRIII [ 13 sep 2012 18:57 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Zo ver dat ik weet ja. het bladder heeft een productie datum van 05/2005.

Auteur:  BTRIII [ 26 jan 2013 23:33 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Prijsverlaging! mag nu weg voor €450,-

Auteur:  Olaf [ 27 jan 2013 10:06 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Is deze zondermeer zomaar op de plek van de originele tank te plaatsen - of heb je nog allemaal toeters en bellen nodig om 'm aan te sluiten en functioneel te krijgen :?:

Auteur:  Ewout [ 27 jan 2013 10:23 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Mag ik een domme vraag stellen?
Wat is het voordeel van deze tank in vergelijk met een originele?

Auteur:  Sigrid [ 27 jan 2013 10:26 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Geen domme vraag...ik dacht hetzelfde :wink:

Auteur:  Olaf [ 27 jan 2013 10:58 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

ff de kofferbak open maken en je weet het :wink:

Auteur:  Ewout [ 27 jan 2013 11:02 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Minder gewicht/kleinere omvang dus snellere auto?

Auteur:  Olaf [ 27 jan 2013 11:04 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Dat denk ik niet ... maar aluminium vs kunststof :arrow: veiliger :wink:

Auteur:  BTRIII [ 27 jan 2013 11:05 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Olaf schreef:
Is deze zondermeer zomaar op de plek van de originele tank te plaatsen - of heb je nog allemaal toeters en bellen nodig om 'm aan te sluiten en functioneel te krijgen :?:


gewoon 'Plug and Play' :thumleft:

Alles in foto's 2,3 en 4 word verkocht met de tank.

Auteur:  Ewout [ 27 jan 2013 11:08 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Weer wat geleerd, succes met de verkoop!

Auteur:  BTRIII [ 27 jan 2013 11:14 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Olaf schreef:
Dat denk ik niet ... maar aluminium vs kunststof :arrow: veiliger :wink:


De bladder van bnnen is wat het veilig maakt :wink:

Auteur:  BTRIII [ 27 jan 2013 11:15 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

Ewout schreef:
Weer wat geleerd, succes met de verkoop!


Thanks :thumleft:

Auteur:  doktert [ 29 jan 2013 23:10 ]
Berichttitel:  Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102

De blaas voorkomt dat er een explosief mengsel van benzinedamp en zuurstof vormt wanneer de tank niet meer vol is.
De eerste toepassing van een brandstofblaas was in gevechtsvliegtuigen in WWII. Meer specifiek de Spitfire.
De afwezigheid van zuurstof in de tank voorkomt dat de tank ontploft op moment dat er een kogel door vliegt. Erg handig in een 911 :D Benzine in vloeibare vorm is niet explosief. Vandaar de toepassing in raceauto's.
Of de tank zelf dichtend is zoals de spitfire tank weet ik niet. (tussenlaag in de wand zwelt op bij brandstoflekkage door een gat).
Tweede voordeel is dat sponsblokken in de blaas de brandstof op zijn plek houden in bochten. Beter voor de stabiliteit, maar ook beter voor het rendement. Je kunt de tank beter leeg rijden en hoeft dus geen extra kilo's brandstof mee te nemen.

Vind het zelf erg gaaf, zeker gezien de ideale locatie van de benzinetank in een 911 :roll:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/