
Re: Porsche 964/993 aluminium fuel cell - Fuel safe SA102
De blaas voorkomt dat er een explosief mengsel van benzinedamp en zuurstof vormt wanneer de tank niet meer vol is.
De eerste toepassing van een brandstofblaas was in gevechtsvliegtuigen in WWII. Meer specifiek de Spitfire.
De afwezigheid van zuurstof in de tank voorkomt dat de tank ontploft op moment dat er een kogel door vliegt. Erg handig in een 911

Benzine in vloeibare vorm is niet explosief. Vandaar de toepassing in raceauto's.
Of de tank zelf dichtend is zoals de spitfire tank weet ik niet. (tussenlaag in de wand zwelt op bij brandstoflekkage door een gat).
Tweede voordeel is dat sponsblokken in de blaas de brandstof op zijn plek houden in bochten. Beter voor de stabiliteit, maar ook beter voor het rendement. Je kunt de tank beter leeg rijden en hoeft dus geen extra kilo's brandstof mee te nemen.
Vind het zelf erg gaaf, zeker gezien de ideale locatie van de benzinetank in een 911
